חופשה מדברית
חוות בודדים – כרמי עבדת

חופשה מדברית לא חייבת להיות הרחק מעבר לים, במדבריות גדולים עליהם קראנו בספרים. ממש אצלינו, קרוב קרוב, תמצאו את הנגב. האזור הגיאוגרפי המשתרע בחלקה הדרומי של הארץ. השוני בנוף יהיה מיידי. את מבני הבטון, הכבישים והצפיפות העירונית, יחליפו נופים בראשיתיים, מראות עוצמתיים, רוח מדברית חמימה ומלטפת, שקט ושלווה שיעטפו אתכם ויאפשרו לקסם לקרות. מוכנים להמלצות לחופשה מדברית וים המלח?

כרמי עבדת

ממש בימים שהאביב כבר התחיל להגיע, הוזמנתי לחופשה מדברית מפנקת בחוות בודדים – כרמי עבדת. במרחק של כשעתיים דרומית מתל אביב תוכלו להגיע לטוסקנה של ישראל. לחופשה מדברית חלומית באווירה משגעת. מי שמע על כרמי עבדת? בלב הר הנגב, על התוואי הקדום של דרך הבשמים ועל שרידיה של חווה חקלאית קדומה בת 1500 שנה, הקימו חנה ואיל יזרעאל את חוות כרמי עבדת, חוות בודדים משגעת, כחלק מפרויקט דרך היין. 

דרך היין היא למעשה פרויקט חדש של רצף התיישבותי, חקלאי או תיירותי בהר הנגב. מצומת משאבי שדה ועד למצפה רמון תוכלו למצוא נקודות התיישבות של משפחות בודדות שהקימו חוות חקלאיות. שילוב כוחות של המועצה האזורית רמת נגב ביחד עם מנהל מקרקעי ישראל, הסוכנות היהודית והגופים הירוקים הביא לפרויקט המדהים הזה שעובר בתוואי של דרך הבשמים ודרכי המסחר החשובות בעת העתיקה מחצי האי ערב אל הים התיכון.

חוות כרמי עבדת הוקמה על שרידי טרסות עתיקות. במקום עוסקים בגידול ענבים והכנת יין לצד אירוח תיירותי בסגנון האגרותוריזם המשתלב בצורה טבעית עם הסביבה. במתחם נמצאות ארבע בקתות מבודדות, שמונה חדרים  מעוגלים דמויי חביות יין הנמצאים בכפר אמנים ושתי בקתות בוסתן. לא תמצאו בחדרים טלוויזיה אבל במקומה תהנו מנוף מדברי משגע, מרפסות מרווחות, ערסלים ופינות ישיבה בחוץ. את מרבית הזמן מבלים בחוץ מול היופי העוצמתי הזה.

ביקב הבוטיק תוכלו למצוא שישה זנים – מרלו, קברנה סוביניון, ברברה, פטי ורדו האדומים לצד שרדונה ויונייה הלבנים. יין רוזה, ויין קינוח בסגנון פורט משלימים את רשימת היינות המקומיים. כל מי שנשאר להתארח בבקתות נהנה מטעימות יין והסברים על כל אחד מהם כחלק מהאירוח ואפשר גם להגיע להתארח במקום לכמה שעות וליהנות מביקור ביקב וטעימות. בלב המתחם תמצאו את בית הקפה – "קפה מונה", שם אוכלים את ארוחת הבוקר או נהנים מקפה ונשנושים במהלך היום.

חופשה מדברית בכרמי עבדת
ארוחת בוקר בקפה מונה
חופשה מדברית ים המלח

לינק להזמנות בבוקינג – כרמי עבדת

לינק לאתר – חוות בודדים כרמי עבדת

מתי העונה המושלמת לחופשה מדברית וים המלח?

יש נטייה לחשוב שהאביב היא העונה המושלמת לחופשה מדברית. לא חם מדי לטיולים רגליים בנגב ולא מאד קר בלילות, יש פריחה משגעת וזה זמן המלטות היעלים.  אבל בעצם כל השנה מתאימה לביקור במדבר. בחורף – מושלם בבקרים. מתאים למי שאוהב לראות שטפונות, בקיץ – נהנים מלילות קרירים, הפוגה מהחום והלחות במרכז הארץ, בסתיו – יש פריחה נהדרת של צמחים מרהיבים. אז מתי לנסוע למדבר אתם שואלים? ואני עונה – למה לא עכשיו?

חופשה מדברית

אם אתם מגיעים בפברואר/מרץ, תוכלו ליהנות מפריחה משגעת של אירוס הנגב. אנחנו הצלחנו לראות מקבצים בודדים בחולות ליד רביבים. מדובר בצמח מוגן הפורח במרכז ומערב הנגב. הפריחה הגדולה היא בגווני הסגול והיא משגעת. 

איפה אוכלים באזור?

נראה לי שאתם חייבים להדרים עוד ממש מעט ולהגיע למצפה רמון. מסעדת ה"סומסומיה", מסעדה ים-תיכונית של השף אבישי. תוכלו למצוא שם מנות גם לטבעונים/צמחונים וגם לאוכלי בשר. מנות צבעוניות עשויות עם הרבה אהבה. 

מיקום: נחל ציה 7, מצפה רמון. טלפון: 055-3182300

שעות פתיחה: בדקו כאן.

אם אתם בסביבה תוכלו להגיע גם למרכז המבקרים במכתש רמון או בגן לאומי קבר דוד בן גוריון בשדה בוקר.

עוד מקומות מיוחדים ללינה באזור:

מלון קדמא בשדה בוקר

צוותא – חוות נאות במשאבי שדה. חוויית אירוח שונה בצינורות בחוות בודדים

מלון בראשית – מלון חמישה כוכבים במצפה רמון

ים המלח, ים המוות

חופשה מדברית ים המלח

אזור אחר, קסום לא פחות הוא אזור ים המלח. אפשר כמובן לשלב בין שני האזורים באותו הטיול או להפריד כוחות. לא סתם ים המלח כיכב בין עשרת המועמדים הסופיים לרשימת "שבעת פלאי תבל". מקום מרהיב ביופיו, עם תופעות טבע מרהיבות, שלצערנו הולך ומשתנה ומצטמצם בקצב מהיר. 

ארבעה דברים שאולי לא ידעתם על ים המלח והמלצה שווה ביותר בסוף:

  • ריכוז המלחים בים המלח עומד על 34.2%. ריכוז גבוה פי עשרה מריכוז המלחים בים התיכון.
  • ים המלח הוא אגם טרמינלי (למי האגם אין שפך לשום מקום).
  • ים המלח הוא גוף המים הרביעי במליחותו בעולם.
  • בשנת 2019 התגלה כי תחתית קרחון דנמן הוא המקום היבשתי הנמוך ביותר בעולם – 3,500 מטרים מתחת לפני הים. אבל בגלל שהמקום מכוסה בקרח, ים המלח מחזיק בתואר ״המקום היבשתי הגלוי הנמוך ביותר בעולם״.
קיאקים בים המלח

דרך חווייתית לראות את פלאי ים המלח, שאולי לא ידעתם שקיימת, היא בשייט קיאקים משגע. שייט שנמשך כשלוש שעות. פעילות משגעת המתאימה לכל הגילאים (כמעט). כמה שעות של יופי, עם פנינים של מלח, בולענים, בריכות בצבעים שונים, תופעות טבע ייחודיות.

אם מעניין אתכם לדעת איך נוצרים פנינים של מלח? למה נוצרים בולענים? למה יש בריכות בצבעים שונים בתוך הבולענים? אני ממליצה לכם להצטרף לגיא גולן או לאחד מהמדריכים שלו (אנחנו היינו עם ברוך המדריך, שהיה מלא בידע ואהבה למקום) מצוות "סודות ים המלח". גיא, חוקר קרקע ומים ולפני מספר שנים ייסד את הטיול "ארץ הבולענים" וטיולים נוספים להכרת ים המלח בדרך חווייתית.

כנסו לקישור – סודות ים המלח ושריינו לעצמכם מקום באחד משלושת הסיורים שיוצאים לאורך היום (זריחה, בוקר או צהריים). תחתרו, תקשיבו, תלכו קצת ברגל, תנשנשו ותהנו משלוש שעות קסומות במקום הכי נמוך בעולם.

להזמנת שייט קיאקים – סודות ים המלח

חופשה מדברית ים המלח
חופשה מדברית ים המלח

מקומות לינה מיוחדים באזור

חאן עין גדי – מקום קסום ממש בכניסה לקיבוץ. תמצאו במתחם בונגלוסים עם נוף לים, קרוואנים מיוחדים ואזור לקמפינג, סביב מתחם משותף קסום עם מסעדה ואווירה נהדרת

חופשה מדברית ים המלח
חאן עין גדי

קצה המצוק – מצוקי דרגות

Tenty on the Cliff  – מצוקי דרגות

נצלו את הימים הנעימים שבתקופה הזו, לפני חום יולי-אוגוסט, לחוויה שונה ומיוחדת שלא צריך לעלות על מטוס ולהחתים דרכון בשבילה. לעוד חופשות כאן בארץ, כנסו לקרוא:

48 שעות בירושלים – המלצות לחופשה בבירה

העיר הלבנה הכי צבעונית – המלצות לחופשה בתל אביב

הצפון הלא רחוק – המלצות לחופשה בחיפה והסביבה

אבל מי שבכל זאת מתכנן להרחיק, מוזמן לבדוק המלצות שוות כאן בבלוג לחופשה קייצית משגעת בחצי האי פליון ביוון או אולי בריביירה הקרואטית?

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם