כשאנחנו מגיעים לחופשת מולדת בארץ אנחנו מגיעים ישר למשפחה הממוקמת ביקנעם ובחיפה. אנחנו מבלים הרבה זמן באזור ותמיד שמחים לגלות דברים חדשים. הפעם אמליץ לכם על בילוי באזור חיפה רבתי עם ביקור במוזיאונים, בעגלות קפה, במלון ספא, בטיול בטבע, בחוף הים, בסיור שווה בחיפה. אפילו המלצה לתצפית על העמק ממעוף הציפור. האזור מתאים לטיולים חד יומיים, איטיים ונעימים, או לשהייה של לילה או שניים באזור עם טיולי כוכב. אז קבלו את ההמלצות שלי לחופשה בחיפה והסביבה.

לראות את העמק ממעוף הציפור – כדורים פורחים

כדורים פורחים סקיי טרק
כדורים פורחים סקיי טרק

נתחיל מגולת הכותרת של החוויות הצפוניות שלנו  – טיסה בכדור פורח. לכבוד חגיגות השבעים לאמא שלי, החלטנו לשלוח אותה לטיסה בכדור פורח, כי עבורה, גם השמיים הם לא הגבול. בחרנו לטוס עם חברת סקיי טרק ואני יכולה רק לשבח. חברה רצינית ביותר ומאורגנת. החל משלב ההרשמה וההסברים האישיים בוואטסאפ ועד לפריסה הנהדרת בשעת בוקר מוקדמת, ההומור שליווה את כל חברי הצוות (באותו הבוקר המריאו שלושה כדורים פורחים), ההסברים, השמירה על הבטיחות, טקס השמפניה בסיום ואפילו החזרה בהסעה עד לרכבים שלנו. בהחלט חוויה בלתי נשכחת. אזור הטיסה הראשי שלנו הינו אזור רמות יששכר. בין הר הגלבוע להר תבור אשר בעמק יזרעאל. אזור שופע מרחבים ירוקים וטבע ללא גבולות. חוויה פוטוגנית מאוד ואחת האטרקציות הייחודיות שיש.

קישור לחברה: סקיי טרק – כדורים פורחים

מסלול טיול קליל לאורך נחל הקישון

"פארק העמקים" נמצא בצומת העמקים (או בשמו המוכר יותר צומת ג'למה) סמוך ליישוב קרית טבעון. הוא הוקם על ידי רשות נחל הקישון סביב גשר הרכבת הטורקי מעל נחל הקישון, עליו עברה רכבת העמק. גשר אבן מרשים בעל שש קשתות שתוכנן על ידי המהנדס הגרמני אוגוסט מייסנר. בשטח הפארק נסללה דרך עפר. הדרך עוברת על גדות הנחל ומשמשת כמסלול לטיול רגלי או לרכיבת אופניים. אורך המסלול הכולל הוא 3-4 ק"מ ומסתיים בסמוך למחלף יגור. 

מסלול טיול לאורך נחל נקישון
האקליפטוס העתיק

אנחנו חנינו בתחילת טיילת לזכרו של ראובן לבאון, מי שהיה המהנדס הראשי ומנכ״ל חברת חוצה ישראל עד שנת 2017, הממוקמת בסמוך לגשר. הליכה קלילה לאורך נחל הקישון. לאורך המסלול תמצאו ספסלי ישיבה מאדני רכבת, שולחנות פיקניק, ים של אקליפטוסים (תוכלו למצוא שם את אחד האקליפטוסים הגדולים בארץ), הרבה מים זורמים (אנחנו היינו בחורף) ופינות פוטוגניות. 

עגלות קפה באזור יקנעם

כל כך אהבנו את הקונספט של קפה קטן עם מאפה טעים ליד אל מול הנוף. עד כדי כך אהבנו שביקרנו בשלושה שונים ביומיים.

עגלת הקפה של קארינה

עגלת קפה קארינה קיבוץ רמת השופט
קפה עם נוף

עגלת קפה הממוקמת בכניסה לקיבוץ רמת השופט. עגלה קטנה עם קפה מצויין ומגוון של עוגות, עוגיות סנדוויצ'ים וסלטים. מקום נהדר למפגש של קבוצות ריצה וקבוצות רוכבי אופניים הממלאים את המקום בשעות בוקר מוקדמות. גולת הכותרת של המקום הוא המיקום אל מול הנוף המשגע הנשקף אל עמק יזרעאל. 

קישור: עגלת הקפה של קארינה

תחנת קפה כפר יהושע

הגענו בשבת בבוקר כדי להנות מקפה חזק של בוקר ומג'חנון מתחת לעץ אקליפטוס גדול ממש בלב העמק. עגלת הקפה ממוקמת ליד תחנת רכבת העמק הישנה בכפר יהושע, מול שדות העמק. המקום פתוח בכל ימות השבוע. תוכלו למצוא שם קפה מצויין, סנדוויצ'ים, טוסטים ומאפים ובסוף השבוע גם ג'חנון.

קישור: תחנת קפה כפר יהושע  

יענקל'ה קיבוץ הזורע

עגלת קפה מעוצבת בסטייל. מדשאה מלאה בפינות ישיבה, מלאה במשפחות עם ילדים, מלאה בספורטאים שסיימו ריצה או רכיבה, עם מגוון גדול של כריכים מעולים ועוגות נהדרות שקשה להחליט במה לבחור. הכל נעשה בתוצרת מקומית עם לחם איכותי מקמחים אורגניים. תוכלו למצוא במקום תוצרת עונתית – שייקים עם פירות העונה, מיצים טבעיים בבקבוקים, והכל מוגש בסטייל ועם חיוך גדול. 

קישור: עגלת קפה יענקל'ה

 קיבוץ הזורע

אם הגעתם לקיבוץ הזורע אז אתם חייבים לבקר במוזיאון וילפריד ובסטודיו המקסים של הקרמיקאית עירית דינור.

מוזיאון וילפריד הזורע

מוזיאון לאמנות וידיעת המזרח שנוסד בשנת 1951 ומתבסס על אוספיו של וילפריד ישראל, בנו של סוחר יהודי אמיד ונינו של מי שהיה הרב הראשי באנגליה, שהלכו והתרחבו עם תוספת של אוסף ארכיאולוגיה מקומית מרשים. בכל ביקור שלי בארץ אני משתדלת לבקר במוזיאון הקטן והאינטימי הזה. בדרך כלל התערוכות המוצגות שם טובות במיוחד. הפעם ביקרתי בתערוכה "זיכרון דברים" של האמנית נבט יצחק. אהבתי מאוד את עבודות הוידאו שלה.

קישור למוזיאון: מוזיאון וילפריד הזורע  

ביקור בסטודיו של עירית דינור

את עירית אני מכירה מזמן. נפגשנו פה ושם ואני עוקבת אחריה ואחרי העבודות היפות באינסטגרם שלה. אבל זו היתה הפעם הראשונה שהגעתי לביקור בסטודיו שלה. פינה קסומה במרחבי השקט של קיבוץ הזורע, מקום מלא בהשראה ועבודות משגעות. ממליצה לכם לתאם איתה ביקור אם אתם בסביבה.

סטודיו לקרמיקה עירית דינור קיבוץ הזורע
הכלים המשגעים של עירית

קישור: הסטודיו של עירית  

העיר הצפונית הגדולה – חיפה

Broken Fingaz, חיפה. כמה צבע
הרבה צבע בחיפה. ציור קיר של Broken Fingaz

ביקור במוזיאון העיר חיפה

מוזיאון העיר חיפה
מוזיאון העיר חיפה

על העיר חיפה כבר כתבתי בבלוג – הרבה צבע בחיפה – ציורי הקיר של "Broken Fingaz", ואני משתדלת תמיד להגיע לבקר במוזיאון חיפה, בהצעתה של חברתי המוכשרת אפרת, האחראית על ההדרכות במוזיאוני העיר. בפעם האחרונה שביקרתי במוזיאון הוצגה תערוכת הרטרוספקטיבה "דרך חיפה: שבעים שנה למוזיאון חיפה לאמנות". מוזיאון העיר חיפה, אחד המוזיאונים הראשונים שהוקמו בישראל, חוגג יובל שבעים להיווסדו. בתערוכה מוצגות היצירות השמורות באוסף המוזיאון. העבודות המרכיבות את הצופן הגנטי של המוזיאון שעיצבו את זהותו. התערוכה נאצרה על ידי ד"ר קובי בן-מאיר ומציגה עד ליום הראשון של השנה הבאה, ה- 1/1/2022. ממליצה לכם להזדרז ולהגיע לראות. 

קישור למוזיאון – מוזיאון חיפה  

סנדוויץ ברכה

סנדוויץ בר ברכה חיפה

אם אתם מגיעים למוזיאון אז אתם חייבים לעצור לאחת החוויות הקולינריות בחיפה – סנדוויץ' בר ברכה. הסנדוויץ' בר הראשון בארץ, שנפתח בשנת 1971 וחוגג השנה 50 שנים של טעם טוב. המקום נמצא ממש ליד המוזיאון. מקום קטנטן עם שלושה שולחנות בפנים ותור ארוך המשתרע לאורך הרחוב, כמעט לאורך כל שעות היום. ברכה מכירה את כל הקליינטים הקבועים שלה ותמיד שואלת את החדשים איך לא הגיעו לבקר עד עכשיו? ההחלטות שתצטרכו לעשות הן בעיקר אם אתם רוצים מעט חריף או הרבה חריף. הסנדוויץ' הוא עצום בגודלו והייתי בטוחה שאשמור חצי לארוחת הערב. הייתם צריכים לראות אותי בביס האחרון שהיה אחרי כמה דקות. המקום אינו כשר.

קישור: האינסטגרם של ברכה עם הכתובת ושעות הפתיחה

סיור מייקרים/סיור בייקרים בחיפה

את שירי ויצנר, הלוא היא "החיפאית" המכונה גם "חייפוש", הכרתי דרך הרשתות החברתיות. אני התארחתי בבלוג שלה, היא התארחה בבלוג שלי ואפילו הצלחנו להיפגש בקיץ האחרון לחיבוק אמיתי ולסיור קלוריות של פחמימות שוות במיוחד בחיפה, אותו היא מעבירה בתשוקה עצומה, במקומות השווים של העיר התחתית בחיפה. להכיר את הפינות הקסומות של העיר חיפה עם השגרירה הכי טובה של העיר זו הדרך המושלמת. לשירי יש מגוון סיורים אורבניים בחיפה: מסלול אמנים ואומנים, מסלול אוכל בעיר התחתית, מסלול בייקרים עם קונדיטוריות, מאפיות ובתי קליית קפה, מסלול גרפיטי ואמנות רחוב ועוד. כנסו לבלוג המקסים שלה ותהיו הכי מעודכנים לגבי חיפה, במיוחד עכשיו בחגיגות "החג של החגים".

המלצות לחופשה בחיפה והסביבה
כמה שנהנינו בסיור

קישור: לסיורים עם שירי

מלון ספא "קדם" בטירת הכרמל

אם אתם מגיעים לאזור חיפה ליותר מיום אחד ואתם רוצים לשלב חופשה רומנטית מפנקת עם ספא, אני ממליצה לכם להגיע למלון קדם בטירת הכרמל הסמוכה לחיפה. המלון, למבוגרים בלבד, ממוקם על מורדותיו המזרחיים של הר הכרמל, בין היערות והים. המלון כולל 61 חדרי אירוח וסוויטות, מעוצבים בקווים מודרניים וחמים, עם חשיבה על הפרטים הקטנים. חדר האוכל ואזור הלובי מעוצבים בהרמוניה עם הסביבה ומכניסים את החוץ פנימה. למרגלות המלון יש בוסתן עם פינות ישיבה ותוכלו לצאת לטיולים רגליים מהמלון.  

אני מאד אוהבת מלונות ספא. כבר כתבתי לכם על כמה כאלו, שווים במיוחד בפוסט שלי על מלונות ספא בבוואריה ובאזור טירול שבאוסטריה. אז נכון שאזור המלון לא תיירותי בלשון המעטה אבל ברגע שנכנסים לבועת החופשה של המלון, נכנסים למוד של חופשה. אנחנו לא ישנו במלון אלא הזמנו יום ספא. היום כלל ארוחת בוקר עשירה ומגוונת בחדר האוכל שלך המלון, רביצה חלומית על שפת הבריכה (חייבת לציין שהיא לא גדולה במיוחד אבל הגבלת מספר המבקרים במתחם גרמה לתחושת מרחב) וטיפולי מסאז' שהזמנו מראש. הנוף של הר הכרמל עם בריזה שהגיעה מאזור החוף עם קוקטיילים בבריכה בהחלט עשו את העבודה.

קישור למלון – מלון ספא קדם  

עוד מלונות מומלצים בחיפה שאני מתכננת להגיע ולבקר בהם

מלון שומאכר חיפה

מלון קולוני

בת גלים מלון בוטיק

מלון בוטיק טמפלרס

חוף דור הבונים 

חוף דור הבונים
חוף דור הבונים

אם אתם כבר באזור אז חייבת להמליץ לכם על חוף הים דור-הבונים/טנטורה. חוף הים בו העברתי ימי קיץ רבים בילדות שלי. כשאתם מגיעים לחניה הצמודה לקיבוץ נחשולים ונכנסים לחוף המוסדר (החינמי) אתם יכולים ללכת לכיוון דרום עד לסירות הדייגים העוגנות לאורך החוף, לטייל בשרידי הנמל העתיק של הכפר הערבי טנטורה שנעזב מתושביו במלחמת השחרור. שרידי מבנה עות'מאני נמצאים לצד החוף.

המלצות לחופשה בחיפה והסביבה

אם תחליטו ללכת לצידו הצפוני של החוף, תגלו רצועת חוף מרהיבה, המפותלת והמפורצת ביותר לאורכו של הים התיכון בתחומי ישראל. המפרצים נוצרו על ידי בלייה של רכס הכורכר על ידי גלי הים והרוחות. המקום משמש בית גידול למגוון גדול של חיות וצמחים ייחודיים. ניתן לטפס על רכס ההר בשביל קל לטיפוס ולהגיע לטיילת שנסללה לאורך ההר. שבו על אחד הספסלים ותהנו מיופי מרהיב, במיוחד אם הגעתם בזמן זריחה או שקיעה.  

עם כאלו מקומות משגעים לראות ודברים מופלאים לעשות ממש ליד הבית שלי בארץ, פלא שמכל הטיולים אני הכי אוהבת את החופשות בארץ? מוזמנים להמלצות שלי גם על ירושלים ותל אביב:

ירושלים – 48 שעות בירושלים – המלצות לחופשה בבירה

תל אביב – העיר הלבנה הכי צבעונית – המלצות לחופשה בתל אביב

ההמלצות הקולינריות שלי – מסעדות בתל אביב

מנחשים מתי אני באה שוב לביקור?

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם