איי יוון נחשבים כיעדים מנצחים לחופשה חלומית שיש בה הכל – שילוב של הרים המתנשאים מהמים, מפרצים עם מי טורקיז וטבע בראשיתי עוצר נשימה. היוונים מכניסי אורחים והאוכל – אותנטי ומשגע. אז מה צריך יותר? אה, כמובן, שלא יהיה רחוק מישראל. והפעם על האי היווני – חופשה בלפקדה.

האי היווני לפקדה
האי היווני לפקדה

אם סופרים את כל איי יוון מגיעים לכמה אלפים אבל ביניהם אפשר למצוא 227 איים מיושבים. חלק מהאיים גדולים וחלקם פיצפונים. בחלוקה גסה אפשר לחלק את האיים לאלו הנמצאים בים האגאי, הממוקם באזור הצפוני והמזרחי של אתונה, ולאלו הנמצאים בים היוני, ממערב לאתונה ולפלופונז. כמובן שמיקום האיים יוצר תתי קבוצות של איים (האיים הקיקלדיים, האיים הספורדיים ועוד).

בסדרת הפוסטים הזו על חופשה משגעת באיי יוון אני אכתוב על שלושה מהאיים היוניים – לפקדה, קפלוניה וזקינטוס. את הפוסט הזה אקדיש ללפקדה – חופשה חלומית בלפקדה. האי שאתם חייבים להכיר!

איך מגיעים ללפקדה?

בעונת התיירות ישנה טיסה ישירה מישראל. טיסה שאורכת שעתיים וחצי אל נמל התעופה אקטין בעיר פרבזה (Preveza-Aktion) ומשם נסיעה של כ- 20 ק"מ ללפקדה. האי מחובר ליבשת בגשר ואין צורך במעבורת כדי להגיע אליו עם רכב. זה אחד היתרונות של האי, בהגעה אליו. אפשר כמובן גם להגיע לשדה התעופה עם טיסת פנים מסלוניקי או מאתונה (כ- 45 דקות טיסה). 

חופשה באי היווני לפקדה
חוף פורט קציקי, לפקדה

השכרת רכב בלפקדה

הגעה ברכב מאזור אחר ביוון גם היא אפשרית כמובן. הכבישים המהירים נוחים והנהגים אדיבים. כהרגלנו בשנים האחרונות, גם לאיי יוון הגענו ברכב. מי שלא מכיר מפוסטים קודמים – אנחנו גרים במינכן, גרמניה, והגענו ללפקדה מהבית ברכב דרך איטליה ומעבורת לילה מהעיר בארי שבאיטליה לעיר הנמל איגומניצה, הממוקמת ממש מול חופי האי קורפו. תוכלו לבדוק השכרת רכב ממש כאן, ואפילו לקבל השוואת מחירים בחברות השכרה שונות.

לינק מהיר לבדיקה – השכרת רכב

אז איפה ישנים בלפקדה?

The old house לפקדה
The old house לפקדה

כדי להחליט איפה לישון תצטרכו להחליט אם אתם שוכרים רכב כדי להתנייד בעיר ואז, בהתאם, תוכלו לישון בכל נקודה על האי הלא מאד גדול הזה. אם אתם בוחרים להיות בחופשה ללא רכב, אני ממליצה לכם להישאר בעיר הגדולה של האי, הקרויה על שמו ומשם להתנייד במוניות אם רוצים. אבל ללא ספק, רכב מקל מאד על ההתניידות על האי. הכנתי לכם מספר המלצות לרחבי האי ולעיר לפקדה. אנחנו תמיד אוהבים לישון במקומות אותנטיים, פרטיים, לחוות את המקומיים ואת האווירה על האי ולכן בחרנו הפעם ב"בית הישן" (The Old Hause). בית אבן שהגישה אליו היא בכבישים צרים ומעוקלים אבל הקסם שלו שווה את המאמץ. בית אבן אותנטי המתאים למגורים של שישה אנשים, בנוסף בית בריכה המתאים לעוד שניים. נוף משגע ופרטיות מקסימלית. 

להזמנת מקום בבית הישן – The Old House

העיירה קאריה (Karya)

הבית ממוקם ליד העיירה המקסימה קאריה הנמצאת על ההר במרכז האי. הוילה שלנו היתה בסמוך לכפר וזו הייתה חוויה אותנטית להגיע לכיכר העיירה, יחד עם כל המקומיים ולשבת בטברנה המקומית. ממש בלב הכפר נמצאות שתי טברנו סמוכות. אנחנו בחרנו בקטנה יותר, מסעדת הלני ונהננו מאוד.

Karya, Lefkada
Karya, Lefkada

עוד מלונות משגעים שממש היינו שמחים להתארח בהם ושמורים לנו לחופשה הבאה – 

Kampaki Stone Houses

Epiphany Villas Lefkada

Artblue Villas

Asplathia Villas

Ionian Horizon Villas

WildSeagull מלון בבעלותם ל טלי ואביב, נמצא בדרום האי, בעיירה וסיליקי

מלונות בעיר לפקדה

Bohèmian Boutique Hotel Lefkada

The Secret Boutique Hotel

Allure Central Boutique Hotel

החופים הכי יפים בלפקדה

האי לפקדה התברך בכמה מהחופים היפים ביותר בים התיכון. השמות מככבים ברשימות מידי שנה. הבונוס בהגעה אל החופים הוא הנסיעה בתוך נופים ציוריים עם כפרים הרריים. חלק מהחופים חוליים וחלקם עם אבנים קטנות. המלצה שלי היא להצטייד בנעליים מתאימות לים.

האי היווני לפקדה

אנחנו התמקדנו בחופים בצד המערבי של האי שהם המרשימים יותר אולם תוכלו למצוא גם חופים בעיירה וסיליקי (Vasiliki) בדרום האי ובסביבות העיירה נידרי (Nydri) בצד המזרחי של האי. אם אתם מגיעים לנידרי, חפשו את מפרץ ניקיאנה (Nikiana Bay) ושבו לאכול ארוחת דגים טובה במסעדת Breath of Zorbas. אפשר גם לקחת שייט סביב האי אבל אנחנו בחרנו לעשות שייט בזקינטוס ובקפלוניה, עליהם עוד אכתוב בהמשך.

חוף פורטו קציקי (Porto Katsiki)  

חופשה בלפקדה
חוף פורטו קציקי, לפקדה

החוף נמצא במרחק של כ- 35 ק"מ מהעיר לפקדה, בחלק הדרום מערבי של האי. כ- 100 מדרגות מובילות ממגרש החניה לחוף החצוב טבעית בסלע. הצבע הטורקיז של המים בשילוב הסלע הלבן יוצר מחזה מרהיב. החוף מככב באופן קבוע ברשימת החופים היפים ביותר בים התיכון. ישנה חניה מסודרת וגם לאורך הכביש היורד אל החוף. לא מצאנו מיטות שיזוף ושמשיות. מומלץ להצטייד בשמשייה במחיר סביר באחד מהדוכנים הממוקמים בחניה. השמשייה תשרת אתכם בשאר החופים שתבקרו בהם. 

חוף אגרמני (Egremni) 

חופשה בלפקדה
חוף אגרמני, לפקדה

ממוקם בחלקו הדרום מערבי של האי לפקדה. באמצע שנות ה- 90 נבנה כביש גישה אליו והפך אותו באופן מיידי לאחד מיעדי התיירות המובילים באירופה. אבל בעקבות רעידת אדמה קטלנית שפקדה את האי בשנת 2015, כל הנוף של האזור השתנה. כביש הגישה נהרס והדרך אל החוף נחסמה. כביש גישה חדש נבנה לאזור, במקום זה שנהרס, אבל נכון לקיץ שעבר, עדיין לא נפתח לתנועה, מה שהופך את הגישה לחוף מאתגרת ביותר. כדי להגיע אל החוף עצמו יש הליכה של כקילומטר בשיפוע תלול מאד (שצריך גם לחזור בחזרה בעלייה קשה), בתוספת של כ- 400 מדרגות חדשות שנבנו על צלע ההר.

חופשה באי היווני לפקדה
המדרגות לחוף אגרמני

חשוב לציין שאין בחוף מיטות להשכרה או שמשיות ואין בתי קפה. צריכים להגיע מצוידים בהתאם ולא לשכוח לסחוב אתכם פסולת בחזרה אם יש לכם כזו. רצועת החוף הלבנה היא ארוכה ומאד מרשימה. צבע המים הוא בגווני טורקיז משגעים ולמרות הקושי הגדול שבהגעה, כולנו ציינו שלא היינו מוותרים על החוויה ומגיעים שוב אבל חשוב לדעת את מידת הקושי לפני שמגיעים. הנוף הוא מרהיב והמים צלולים, ולמרות שהיו עוד אנשים על החוף, הרגשנו כאילו החוף חיכה רק לנו. אולי בינתיים כבר נפתח כביש הגישה. צריכה להגיע שוב כדי לבדוק!

כפר אגיוס ניקיטס (Agios Nikitas) וחוף מילוס (Milos Beach)

חופשה בלפקדה
כפר אגיוס ניקיטס

הכפר נמצא אף הוא במערב האי. כפר חמוד עם טברנות צבעוניות בשדרה הראשית המובילה לחוף, המלאה בדוכנים של מלאכות מסורתיות ותכשיטים. החניה היא בכניסה לכפר עצמו. אופציה אחת היא להישאר בחוף הקטן של הכפר (חוף חולי) או להגיע לחוף שמעבר לרכס ההר, חוף מילוס. אל חוף מילוס אפשר להגיע בהליכה של כ- 2 קילומטרים, דרך הכפר עצמו, או לקחת "סירה טקסי" בעלות של 3 יורו לאדם לכוון מהחוף הקטן שבעיירה. הטקסי-סירה יוצא בכל חצי שעה מחוף אגיוס ניקיטס והשייט נמשך כחמש דקות. בחוף מילוס יש מספר מיטות שיזוף להשכרה.

חוף קטיסמה (Kathisma Beach) 

רצועת חוף משגעת עם שמשיות ומיטות שיזוף להשכרה. לאורך החוף יש ברים ומועדונים סגורים שלכל אחד מהם יש בריכה פרטית, בר אלכוהול מפואר, מסעדה, שירותים ומקלחות. השעה המומלצת לבחור לכם בר כזה היא לקראת השקיעה, להירגע מול הנוף עם כוס משקה ביד, במים הצוננים בבריכה, עם מוזיקה מקפיצה ברקע. אנחנו בחרנו בבר קופלה (Copla). מי שמגיע עם רכב יכול להחנות בתוך החנייה הפרטית והסגורה של קופלה בר. אפשר לבלות שם כמה שעות בשילוב גיחות לחוף.

חופשה בלפקדה
קופלה בר בחוף קטיסמה

עוד פרטים ומיקום: קופלה בר

תצפיות ומקומות חובה בלפקדה

אמנטה בר – מסעדה (Amente)

חופשה בלפקה - אמנטה בר-מסעדה
אמנטה בר-מסעדה, לפקדה

מקום משגע, ממוקם על צלע הגבעה הירוקה בדרימונס, בצד המערבי של לפקדה. אמנטה בר – מסעדה מקום מושלם לחוויה ייחודית של רוגע, כיף וחוויה גסטרונומית. מקום חדש יחסית שנפתח בשנת 2020 ומהר מאד נודע לא רק בזכות הנוף המרהיב ממנו לעבר הים היוני אלא גם בשל המטבח ברמה בינלאומית שלו והקוקטיילים המיוחדים. לקראת השקיעה ישנן במקום הופעות של נגנים וזמרים והשקיעות הן מהיפות שיש. אפשר להגיע רק לקפה או משקה שווה אחר ואפשר להגיע לארוחת ערב סביב הבריכה (לא לשחייה) הפוטוגנית מאד. מומלץ להזמין מקום מראש למסעדה.

כתובת: Varagas, Drimonas 311 00, Lefkada או בוויז: Amente Lefkada

מסעדת ראצ'י (Rachi)

ממוקמת בגובה של 600 מטרים מעל פני הים בכפר אקסנטיה, בסמוך לבית הקפה-בר "Fly Me" עם אתר מצנחי רחיפה (רחפן יחיד או דו – מושבי) שיטיסו אתכם מעל המדרון ההררי אל החופים המערביים היפים של לפקדה.מקום מושלם לארוחת בוקר טובה או לקוקטייל מעולה עם השקיעה.

עוד פרטים על המקום: מסעדת ראצ'י

כתובת: Exanthia, Lefkada

אמנטה בר-מסעדה, לפקדה
אמנטה

האי לפקדה הוא הראשון בסדרת האיים היוניים בהם ביקרנו ועליהם אכתוב ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי המשך הסדרה שתצא ממש בקרוב. מוזמנים לשלוח לחברים ובינתיים לתכנן את החופשה היוונית שלכם.

חופשה מושלמת בחצי האי פליון

יוון ההררית – יואנינה וכפרי זגוריה

סלוניקי

והמלונות הכי שווים באתונה

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון או רכב דרך הקישורים, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על העלות אבל עוזרת לי מאד בהמשך תפעול הבלוג.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם