חופשה יוונית היא תמיד נהדרת – נופים קסומים, אוכל טעים והכל במרחק טיסה קצרה. אם מתחשק לכם לבקר ביעד שהוא פחות מתוייר, בואו וגלו איתי את קפלוניה. אי משגע ומפתיע במיוחד. האי קפלוניה הוא האי הגדול מבין האיים היוניים שבמערב יוון וה- 6 בגודלו מבין כל איי יוון. גודלו של האי הוא קצת פחות מ- 800 קמ"ר ויש בו הרים עצומים. הגבוה ביניהם מגיע לגובה של 1628 מטרים. האי ממוקם בין לפקדה מצפון וזקינטוס מדרום. יש כאלו ששמעו על האי קפלוניה שכיכב כתפאורה מושלמת בסרט "המנדולינה של קפטן קורלי" והתאהבו בנופים הקסומים והרומנטיים. ויש כאלו שפשוט מאוהבים ביוון (קצת כמוני) והחליטו לבקר בכמה שיותר מקומות שעושים טוב על הלב וכך הגיעו לקפלוניה. בכל אופן, ריכזתי לכם כאן המלצות לחופשה בקפלוניה – האי היווני שתרצו לחזור אליו שוב ושוב.

חוף מירטוס Myrtos beach קפלוניה
חוף מירטוס, קפלוניה

איך מגיעים לקפלוניה?

למרות שיש באי שדה תעופה בינלאומי קטנטן, אין עדיין טיסות ישירות מישראל. אפשר להגיע בטיסת פנים דרך אתונה או יואנינה או דרך אחד האיים השכנים לפקדה/זקינטוס אליהם יש בעונה טיסות ישירות מישראל. דרך אחרת, פופולרית מאוד היא הגעה במעבורת. גם כאן יש לא מעט אפשרויות. אפשר לשכור רכב בכל אחד מיעדי הטיסה (אתונה, יואנינה או אחד האיים השכנים) ולעבור מהם לקפלוניה עם הרכב. זמני מעבורות בין האיים עורכים בין שעה לשלוש שעות, תלוי כמובן מהיכן.

אסוס קפלוניה Asos
הכפר אסוס, קפלוניה

קיימות מספר אפשרויות של קווי מעבורות לקפלוניה. מהיבשת ישנן שתי נקודות מוצא מהפלופונז. האחת מהעיר פטרס (Patras) לעיר הנמל סאמי (Sami) בקפלוניה (3 שעות) והשנייה מהעיר קיליני (Kyllini) לסאמי (שעה וחצי) או לעיר פורוס בקפלוניה (שעה וחצי). אפשר כאמור להגיע מזקינטוס או מלפקדה, כמו שאנחנו עשינו. אם יש לכם יותר מכמה ימים, אני ממליצה לכם להתענג על המשך חופשה בלפקדה – האי היווני שאתם חייבים להכיר – חופשה בלפקדה

עלות המעבורות היא לא גבוהה. תלוי כמובן במספר האנשים. תוכלו לבדוק עלויות של מעבורות ושעות כאן – מעבורות לקפלוניה.

האי מאוד גדול ומומלץ לשכור רכב כדי להתנייד ממקום למקום. חייבת לציין שבהשוואה לאיים אחרים בהם ביקרנו, התשתיות של הכבישים טובות יותר ונוח יותר להתנייד באי.  כנסו לכאן כדי לקבל השוואת מחירי השכרת רכב – השכרת רכב ביוון (תוכלו כמובן לשמור את הלינק ליעדים אחרים בעולם).

המלצות לחופשה בקפלוניה

כמה עובדות על האי קפלוניה

  • בזמן מלחמת העולם השניה השליטה על האי קפלוניה הייתה בידי האיטלקים שהיו בני בריתם של הגרמנים. בספטמבר 43, לאחר שממשלת איטליה חתמה על שביתת נשק עם בעלות הברית ושמה קץ לברית עם גרמניה הנאצית, נערך טבח שעשו הגרמנים בחיילים האיטלקים באי היווני קפלוניה.
  • "המנדולינה של קפטן קורלי" הוא ספר שנכתב על ידי הסופר לואי דה ברנייר בשנת 1993, על אירועי מלחמת העולם השניה באי קפלוניה, על חייליו של קפטן אנטוני קורלי, המתמקמים באי קפלוניה ועל היחסים עם תושבי האי. במרכז הסיפור עומד סיפור אהבה שנפסק בעקבות הטבח. הסרט המבוסס על הספר, שיצא לאקרנים בשנת 2001 צולם באי קפלוניה ומציג נופים רומנטיים מרהיבים.
  • רעידת אדמה קשה פקדה את האי בשנת 1953 (בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר) והשאירה הרס גדול. תושבים רבים עזבו את האי ולא חזרו. כפרים רבים נהרסו לגמרי. מרבית המבנים על האי ניזוקו. העיר היחידה שלא נפגעה ברעידת האדמה היא העיר הצפונית ביותר על האי, פיסקרדו, עליה אספר בהמשך.
  • חיל הים הישראלי, שבמקרה התאמן באזור קפלוניה בזמן רעידת האדמה, היה הראשון להגיש עזרה לכ- 1200 תושבים באזור הבירה ארגוסטולי וכאות הוקרה ניתן השם "רחוב ישראל" לאחד מרחובות עיר הבירה.
  • שיפוץ ושחזור של מבנים רבים הביאו לאיבוד מהאותנטיות של הבניה המקורית על האי אולם גם הביאו לשיפור של תשתיות כמו כבישים, דבר המקל על הניידות על האי.
המלצות לחופשה בקפלוניה

ריכזתי לכם את ההמלצות שלי לחופשה בקפלוניה במפה אחת:

אז איפה מומלץ לישון בקפלוניה?

Vila Vada קפלוניה
Vila Vada קפלוניה

יש כמה מוקדים פופולריים על האי בהם תוכלו למצוא מגוון גדול של בתי מלון קטנים ווילות עם פרטיות מושלמת. כיוון שהאי גדול יחסית, קחו בחשבון שכדי להגיע לחופים המומלצים ולבקר בערים היפות תצטרכו לנסוע, ולכן אם ישנים במרכז האי אז הנסיעות לכל היעדים הן קצרות יותר. אנחנו בחרנו להתמקם בחלק הצפוני-מרכזי של האי, לא רחוק מהעיר אגיה אפימיה (Agia Efimia). מי שעוקב אחרי הטיולים שלי כבר יודע שחשוב לי מאוד למצוא את המקומות המעוצבים ביותר בתקציבים לא מאוד גבוהים, שיהיו הכי אותנטיים ובמיקום מנצח. הפעם בחרנו בוילה ואדה .

וילה אחת מתוך שתיים צמודות הממוקמת על צלע ההר, בכפר קטן ליד העיר אגיה אפימיה. במיקום אסטרטגי בחלק הצפון מזרחי של האי, 3 ק"מ מהחוף ובמרחק מצויין לטיולי כוכב לשאר האטרקציות באי. מתחת לוילה שלנו אפשר לראות את שרידי הבתים שנעזבו לאחר רעידת האדמה של שנת 1953. 

הריסות בית בקפלוניה
הריסות בתים באגיה אפימיה, קפלוניה

לבדיקת זמינות בוילה ואדה – Iconic Villas – Villa Vada

עוד מלונות מומלצים באזור אגיה אפימיה

Iconic Villas – Villa Rosa – הוילה הצמודה לזו שאנחנו ישנו בה. גם היא מותאמת עד שישה אנשים, מאובזרת במלואה עם בריכה פרטית.

Nicole Studios – מלון הממוקם בעיר עצמה במרחק של 100 מטרים מהחוף באגיה אפימיה.

Villa Daphni – וילה גדולה המתאימה לעד 12 אנשים בעיצוב משגע.

צפון האי קפלוניה

אם אתם ישנים באזור אגיה אפימיה Agia Efimia, אני ממליצה לכם לפתוח את הבוקר במקום הקטן והקסום – Daily art Coffee, עם מגוון מאפים אותנטיים טעימים במיוחד, קפה משובח ושלל פינוקי מאפייה. אם אתם אוהבים בשר, המסעדה הקטנטונת הזו תפתיע אתכם לטובה עם מנות פתיחה מעולות ובשר משובח. The Black Sheep, Grill House.

חוף מירטוס Myrtos beach 

חוף מירטוס Myrtos beach קפלוניה
חוף מירטוס, קפלוניה

ללא ספק זהו החוף הכי מרשים בקפלוניה שיש אליו גישה עם הרכב. הצבע הטורקיז של המים פשוט מהפנט. עברנו ליד התצפית על החוף כמה פעמים, בשעות שונות של היום, ובכל פעם הצבעים היו שונים. את הצבע הטורקיז הבוהק תמצאו בשעות הבוקר. הצבע נובע מחלוקי האבן הלבנים יחד עם החול הלבן הבוהק שגורמים למים להיות צלולים. החוף מוסדר עם חניה, מיטות שיזוף ושמשיות (במחיר נמוך אך בכמות לא גדולה), שירותים ושירותי הצלה עד שעת השקיעה. קחו בחשבון שהירידה אל המים תלולה יחסים והמים הופכים עמוקים קרוב לקו החוף מה שיכול להקשות על היציאה מהמים.

לקראת השקיעה יכולים להיות גלים ולכן מומלץ להיזהר עם ילדים קטנים. בשל המיקום של החוף במערב האי, השקיעות שם משגעות. אל תפספסו את השקיעה מחוף מירטוס או מהתצפית בקצה כביש הגישה אליו. 

ממש לפני הירידה המפותלת לחוף תמצאו בית קפה מקסים, קפה "Myrtillo – greek natural taste" עם סלטים וכריכים משגעים, קרוואן קוקטיילים בחצר האחורית וחנות מוצרים מקומיים של ריבות, דבש, שמן זית, ליקרים. המלצה שלי – אל תוותרו על הקפה הקר!

מלונות באזור חוף מירטוס

Myrtos View Apartments – במיקום מושלם עם בריכה פרטית ותצפית לחוף מירטוס.

Myrtos Bay Apartments – וילה מאובזרת עם בריכה פרטית במיקום מעולה ממש מעל חוף מירטוס.

חוף מירטוס Myrtos beach קפלוניה
חוף מירטוס, קפלוניה

פיסקרדו (Fiscardo)

העיר הצפונית ביותר באי קפלוניה. שילוב של נמל יאכטות, טברנות, חנויות משגעות ושקיעות מהפנטות. זהו המקום היחיד שלא נפגע ברעידת האדמה הגדולה של שנת 1953 ולכן זה המקום היחיד שאפשר לראות מבנים אותנטיים בני כמה מאות שנים בהשפעה וסגנון ונציאני. עיר הנמל הזו, עם הנמל הצפוני ביותר של קפלוניה, פופולרית מאוד ולכן גם יקרה יחסית לשאר מקומות הבילוי באי. יש ממנה מעבורת לאי הצפוני לפקדה (שעה וארבעים) ומעבורת לאי הקטן, השכן, איתיקה. סביב פיסקרדו יש מספר חופים נהדרים. החופים סלעיים ברובם עם מפרצונים עם חלוקי אבן. החופים אידיאליים לשחייה כי הם נמצאים במקומות מוגנים. 

פיסקרדו (Fiscardo) קפלוניה
פיסקרדו, קפלוניה

שמו של המפרץ באורך שני קילומטרים בו נמצא הנמל נקרא אף הוא פיסקרדו. יחד עם היער הצפוף באזור שמסביב, הוכרזה פיסקרדו כאזור "בעלי יופי טבעי רב" ולכן נקבעה כמוגנת על פי החוק היווני. העיר קיבלה את המוניטין של אחד הכפרים היווניים היפים ביותר. סביבה תמצאו מספר רב של כפרים קטנים עם נוף ים משגע, מסעדות טובות בניהול משפחתי ומבחר רחב של מקומות לינה. בשנים האחרונות התפתחה תעשיית תיירות קטנה באזור, שבמרכזה וילות יוקרה באזור שמסביב לכפר.

מלונות באזור FISCARDO

Emelisse Nature Resort – ריזורט משגע על חוף הים היוני, מציע חדרים בגדלים משתנים ומתאים גם לאירוח של משפחות. עיצוב טבעי עם נוף משגע.

FiscardoStudios – במרחק של עשרה מטרים מהנמל של פיסקרדו, בלב האזור התיירותי ובמרחק קצר מכל החנויות והמסעדות.

Fiscardo View Villas – מלון עם וילות מפנקות ובריכות פרטיות, במרחק של 400 מטרים מהחוף.

אסוס 

אסוס קפלוניה Asos
אסוס, קפלוניה

הכפר הציורי אסוס ממוקם בחוף המערבי של קפלוניה, בחלקה הצפוני. הכפר שוכן בלב הצוקים המרהיבים של קפלוניה, ובתקופות הוונציאניות היה מוצב מרוחק שהיה נגיש רק על ידי שביל פרידות תלול המתפתל במעלה הגבעה. כיום ישנו כביש צר המוביל אל הכפר והחניה היא בפאתי הכפר. חנו את הרכב ובמרחק של כמה דקות הליכה יחשפו בפניכם אחד הנופים המרהיבים ביותר במערב יוון. אם תגיעו לקראת שעת השקיעה, תזכו במראה מרהיב אף יותר. אחד המקומות המומלצים לביקור באסוס הוא טירת אסוס. שרידים של טירה ממנה נשקף נוף משגע לעבר הים היוני והכפר אסוס עצמו. טיפוס של כחצי שעה במעלה הגבעה ממול הכפר.

מזרח האי קפלוניה

אגם מליסאני Melissani Cave

מקום נוסף שלא תרצו לפספס באזור המזרחי של קפלוניה הוא אגם מליסאני. ממוקם בין הערים סאמי ואגיה אפימיה במזרח האי, ליד כפר שנקרא Karavomilos. זהו אגם תת קרקעי שהכניסה הטבעית אליו נוצרה עקב נפילת הגג/התקרה כנראה לפני מאות שנים. הוא התגלה רק בשנת 1951 במקרה. יש לאגם כניסה מלאכותית עם מדרגות ומסדרון תת קרקעי ארוך, שבקצהו המבקרים עולים על סירות המובילות אותם סביב האגם. האגם נמצא 20 מטרים מתחת לפני הקרקע ועומק המים נע בין עשרה לשלושים מטרים. מעל חלק מהאגם נפלה כאמור התקרה והוא פתוח אבל חלק עדיין מקורה ומלא בנטיפים.

אגם מליסאני Melissani Cave קפלוניה
אגם מליסאני Melissani Cave

בחפירות בשנת 1962 התגלו ממצאים מהמאות ה- 3 וה- 4 לפני הספירה כמו מנורות שמן, לוחות ודמויות המאשרות את פולחן הנימפות ודמויות נשיות. על פי המיתולוגיה, נימפות הן אלות קטנות, הקשורות לטבע ובעיקר למים. הן מתוארות כנשים צעירות ויפות שהיו בנות לוויה של האלים. לפי האגדה המקומית, נימפה בשם מליסנת'ה התאבדה באגם כאשר האל פאן דחה את אהבתה אליו ומכאן שם האגם. 

מומלץ להגיע אחר הצהריים כי אז אין תור ארוך לעלות לסירות. המערה פתוחה למבקרים משעה 9 בבוקר עד שעות אחר הצהריים המאוחרות מידי יום. עלות כניסה של 8 יורו למבוגר וחצי מחיר לילד. הביקור הוא קצר יחסית והשחייה במקום אסורה. 

כתובת בוויז: Melissani Cave, Sami

שייט בקפלוניה 

המלצות לחופשה בקפלוניה
שייט בקפלוניה

סירה פרטית לשייט עצמאי היא מאד פופולרית בקפלוניה. תמצאו מספר חברות בערים אגיה אפימיה ובסמי (Sami). הצד המזרחי של קפלוניה מפורץ מאוד ומומלץ לשייט. טווח המחירים הוא 140-200 יורו (לא כולל דלק בעלות של כ- 50 יורו נוספים) ליום שלם. חשוב מאוד להזמין מקום מראש, במיוחד בסוף השבוע. אפשרות אחרת היא סירה פרטית, מהירה יותר ומסוג שונה, עם סקיפר. העלות בהתאם לאורך המסלול. 300-400 יורו כולל הכל לשייט של 3 שעות. תוכלו כמובן לצאת לשייט ארוך יותר.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון – אם לוקחים את הסירה מאגיה אפימיה המסלול יהיה לכיוון צפון, מסלול של 12 חופים קטנים וחזרה. אפשר כמובן לעצור איפה שרוצים. חברת הסירות הפופולרית ביותר באגיה אפימיה היא Yellow Boats. אם יוצאים מהעיר סמי, אפשר לשוט לאורך רצועת החוף הדרומית, הנחשבת יפה יותר וזה בדיוק מה שאנחנו עשינו, עם חברת Seven Seas Boats (בסירה עם נהג).

החופים בצד המזרחי של קפלוניה משגעים אבל ברובם לא נגישים עם רכב. הדרך הטובה ביותר ליהנות מקסם בטורקיז ופרטיות מירבית היא שייט. רשימת החופים שאפשר להגיע אליהם רק בשייט: Xiliomata, Spilia, Koutsoupia, Makrya Petra. 

המלצות לחופשה בקפלוניה
שייט בקפלוניה

חוף אנטי סאמוס Antisamos beach 

ללא ספק מדובר באחד היעדים המועדפים לשחייה ובילוי בקפלוניה. הוא ממוקם די קרוב לנמל סאמי (כעשר דקות נסיעה). בחוף יש מי טורקיז למרגלות גבעות ירוקות. שילוב של חוף חולי עם חלוקי ים. אפשר למצוא במקום מתקנים של ספורט ימי, שייט בצוללת צהובה (עם רצפת זכוכית) ואפשר להתפנק בביץ' בר. אקרון ביץ' בר (Acron Beach Bar) עם חנייה, שירותים מסודרים, מקלחות חוף, מיטות מפנקות, קוקטיילים ומסעדה. זוג מיטות שיזוף ושמשייה יחויבו ב- 10 יורו בנוסף להזמנה של 20 יורו לפחות מהבר/מסעדה, ללא הגבלת זמן. אפשר להעביר במקום יום שלם.

מערב האי קפלוניה

חוף פטאני Petani 

חצי האי ליקסורי ממוקם במערב קפלוניה. זהו האזור המערבי ביותר של קפלוניה, דבר שמבטיח את השקיעות היפות ביותר. חוף פטאני, הממוקם בחלקו המערבי של חצי האי, התברך במי קריסטל כחולים, צוקים ענקיים ירוקים ברובם המגיעים עד קו החוף, חלוקי נחל קטנים ומעט חול. במקום יש חניה גדולה, מקלחות ושירותים, מיטות שיזוף ושמשיות בחלק מהחוף. לפעמים יש גלים גבוהים יותר לקראת שעות הערב אבל זו השעה הקסומה של השקיעה.

חוף פטאני Petani קפלוניה
חוף פטאני Petani, קפלוניה

החוף ממוקם במרחק של כחמישים דקות נסיעה צפונית-מערבית מארגוסטולי, עיר הבירה של קפלוניה. כמו בחוף מירטוס, גם כאן חיבור החוף למים תלול ותמצאו את עצמכם במים עמוקים במרחק קרוב לחוף לכן שימו לב כשמגיעים עם ילדים קטנים. 

חוף פטאני Petani קפלוניה
חוף פטאני Petani קפלוניה

מלונות ליד חוף פטאני

The House. Light & Stone – וילה פרטית עם נוף משגע.

​​Petani Bay Hotel – Adults Only – מתחם מפנק למבוגרים בלבד עם בריכות חיצוניות ונוף חלומי במרחק של 400 מטרים מחוף פטאני.

דרום האי קפלוניה

העיר ארגוסטולי (Argostoli)

בדרום האי תוכלו למצוא את עיר הבירה של קפלוניה, ארגוסטולי, לא רחוק משדה התעופה הבינלאומי של האי. זוהי העיר הגדולה ביותר והיא משמשת המרכז האדמיניסטרטיבי שלה עוד משנת 1757. היא משתרעת לאורך מפרץ ארגוסטולי שבמרכזו נמצא גשר האבן הארוך ביותר, באורך של 690 מטרים, המחבר את העיר ארגוסטולי עם העיר דרפאנו (Drapano), גשר דה בוסט (De Bosset Bridge). ריצוף האבן עומד על 16 קשתות אבן נמוכות. בין השנים 2011-2013 שופץ הגשר והוא נסגר לתנועה כיוון שלא היה יעיל בהרחקת תנועת רכבים הנכנסים לעיר. כיום משמש הגשר מעבר הולכי רגל ואם אין רוחות חזקות, נחמד לעבור אותו מקצה לקצה בהליכה בזמן השקיעה. בעיר תמצאו מדרחוב מלא בחנויות קטנות ומסעדות. מסביב לעיר תמצאו חופים רבים שאהובים מאוד על התיירים בקפלוניה.

מגדלור Agion Theodoron

בקצה המפרץ של ארגוסטולי נמצא מגדלור Agion Theodoron, הקרוי על שם הכנסייה הקטנה הסמוכה אליו. המגדלור ידוע גם בשם מגדלור פאנארי, והוא נבנה במהלך הכיבוש הבריטי, בשנת 1829. הבניין המקורי נהרס ברעידת האדמה של 1953. המבנה הנוכחי ששוחזר לאחרונה נבנה מחדש, עם עמודים בסגנון דורי, על פי התכנית המקורית.

חוף קוסטה-קוסטה 

חוף קוסטה קוסטה קפלוניה
חוף קוסטה קוסטה, קפלוניה

הוא אחד החופים הכי מפורסמים בקפלוניה. החוף ממוקם בקרבת עיר הבירה של האי, ארגוסטולי. זהו החוף המוסדר ביותר באי, עם שירותי הצלה, מיטות שיזוף, בר, שירותים ומקלחות. חניה תמצאו בחורשות אורנים שלפני קו החוף. המלצה חמה להעביר חצי יום או יום שלם ב- Costa Costa Beach Bar. שמשיות קש ומיטות מפנקות מפוזרות לאורך החוף. בבר Costa-Costa תמצאו שלל פינוקים עם מטבח מעולה עם מוצרים מקומיים טריים ומגוון גדול של משקאות. במקום יש שבילי עץ נוחים לעזרה ראשונה ומציל. יש גם ארבע מקלחות ומקלחת לרגליים בלבד. תוכלו למצוא אטרקציות של ספורט ימי הכוללות אופנועי ים וסירות משוטים. 

מלונות באזור argostoli 

Canale Hotel & Suites

Echos Villa – וילה לשישה

The Twelve Suites Collection

קפלוניה הוא ללא ספק האי היווני שתרצו לחזור אליו. מקום משגע עם נופים חלומיים, אוכל אותנטי משובח ולא צפוף כמו שאר איי יוון. אם יש לכם יותר מכמה ימים, אני ממליצה לכם לשלב את הביקור באי עם האיים השכנים – לפקדה  או זקינטוס, עליו אשלח לכם המלצות ממש בקרוב!

גם אתם אוהבים לנפוש באיים היווניים? כתבו לי בתגובות איזה אי יווני אהבתם במיוחד! אתם מוזמנים להיכנס לשאר הפוסטים על יוון, שכולם מרוכזים ממש כאן – אינדקס החופשות הכי שוות ביוון!

אסוס קפלוניה Asos
אסוס, קפלוניה

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים בחלקם לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון או רכב דרך הקישורים, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על העלות אבל עוזרת לי מאד בהמשך תפעול הבלוג.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם