ציריך, קסם שוויצרי, היא אחת הערים העשירות באירופה, עם רמת חיים גבוהה ביותר, שלל מקומות לבקר בהם ואגם אחד פוטוגני במיוחד. מדריך לציריך ב- 48 שעות (או קצת יותר), מוגש לכם כאן. בשנה האחרונה יצא לי לבקר פעמיים בציריך. חופשה קצרה של סוף שבוע וקונצרט מעולה של ברוס ספרינגסטין. קצר וקולע! יעד נהדר לביקור קצר או כחלק מטיול ארוך יותר שכן ציריך נמצאת במיקום אסטרטגי בדרך לאיטליה, צרפת וגרמניה.

מדריך לציריך ב- 48 שעות

איפה ישנים בציריך?

יש בציריך לא מעט בתי מלון במגוון רמות מחירים אך באופן כללי העיר יקרה יותר משכנותיה האירופאיות. כדאי לבחור מלון במיקום טוב סביב המרכז העתיק או האגם. 

Hotel Felix – מלון בוטיק חמוד ברמת שלושה כוכבים במיקום נח בעיר העתיקה. 

Ruby Mimi Hotel Zurich – מלון רובי מימי שוכן במבנה שהיה אחד מבתי הקולנוע הראשונים של ציריך, ממש לא רחוק מתחנת הרכבת המרכזית ורחוב הקניות המפורסם.

מלון רובי מימי ציריך
מלון Ruby Mimi

Boutique Hotel Seidenhof – מלון בוטיק סיידנהוף, ברמת ארבעה כוכבים.

Sorell Hotel St. Peter – מלון ארבעה כוכבים במרכז העתיק של ציריך.

AMERON Zürich Bellerive au Lac – מלון ארבעה כוכבים עם מרכז פיטנס ונוף משגע לאגם ציריך. ממוקם ממש על הטיילת.

Storchen Zürich – Lifestyle boutique Hotel – מלון החסידות. מלון בוטיק חמישה כוכבים. מלון אייקוני בעיר במיקום מנצח.

La Réserve Eden au Lac Zurich – מלון חמישה כוכבים שנבנה בשנת 1909, ומארח קהל לקוחות בינלאומי כבר יותר ממאה שנה, במיקום ציורי על שפת האגם של ציריך. המלון הוא בניין היסטורי עם עיצוב חדש שנוצר על ידי המעצב הנודע פיליפ סטארק. 

מדריך לציריך ב- 48 שעות – המלצות

ציריך היא עיר שיקית. המרכז העתיק והתיירותי הוא לא גדול בכלל. ישנה טיילת משגעת לאורך אגם ציריך שלחופיו בנויה העיר, בתי קפה ודוכני גלידה פזורים לאורכה. שפע של מוזיאונים ומבנים תרבותיים לבקר בהם, מקומות מושלמים לעשות הפסקת קפה ושוקולד (לינדט כמובן) ואפילו רופטופס לדרינק של אחר הצהריים לפני שקיעה. תבחרו לכם מהרשימה כמה מההמלצות, לפי רמת הכוח ללכת ברגל ומזג האוויר כמובן. חוץ מהמלצות על מוזיאונים, אותן תקבלו כאן בהמשך הפוסט, העיר הקטנה הזו מספקת לא מעט אפשרויות מקניות ועד שיטוט בסמטאות העיר העתיקה, הליכה לאורך האגם, נקודות תצפית יפות, כנסייה מרשימה במיוחד ואפילו ביקור בגנים סיניים. רשימת המלצות שבהחלט מתאימה גם ל"ציריך למתקדמים".

תצפית על העיר ציריך

כיכר לינדנהוף (Lindenhof Platz) ממוקמת על גבעה ומהווה נקודת תצפית נהדרת על הגדה המזרחית של נהר הלימאט החוצה את העיר. במאה הרביעית שימש המקום מבצר רומי ובמאה התשיעית נבנה ארמון על הגבעה, על ידי נכדו של קרל הגדול. הכיכר הייתה מקום מפגש חברתי לתושבי העיר והתקיימו בה אירועים היסטוריים חשובים כמו השבועה לחוקה השוויצרית בשנת 1798. היום אפשר לראות במקום הרבה תיירים וצעירים היוצאים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם, זוגות אוהבים ומפגש לשחקני שחמט.

כנסיית Fraumunster 

כנסיית Fraumunster, ציריך
כנסיית Fraumunster

לא רחוק מכיכר לינדנהוף נמצאת כנסיית הנשים. היא נבנתה על שרידי מנזר לנשים אשר נוסד בשנת 853 על ידי לואי הגרמני עבור בתו הילדגרד ועברה שיפוץ בתחילת המאה ה- 18. כיום היא שייכת לכנסייה הרפורמית האוונגליסטית של קנטון ציריך והיא אחת מארבע הכנסיות המרכזיות של ציריך. פרט לאולם התווך בסגנון גותי מהמאה ה- 14, נמצאות בכנסייה עבודות ויטראז' מדהימות של האמן היהודי מארק שאגאל והן מהוות את אחת האטרקציות התיירותיות במקום. ויטראז'ים בהחלט מרשימים ושווה להיכנס  פנימה כדי לראות אותם. עלות כניסה עם אפשרות של אודיו גייד בעלות של 5 יורו.  

קניות בציריך

הרחוב הראשי נקרא באנהופשטראסה (Bahnhofstrasse) (בעברית: רחוב תחנת הרכבת), המתחיל בתחנת הרכבת המרכזית ומסתיים באגם ציריך. הרחוב היוקרתי מרכז את חנויות מותגי היוקרה, בנקים בולטים וסניפי רשתות האופנה והקניות המובילות. לאורך הרחוב תמצאו מספר בתי כלבו גדולים אולם קחו בחשבון שלא זול לעשות קניות בציריך.

הגנים הסיניים

הגנים הסיניים, ציריך
הגנים הסיניים, ציריך

ממוקמים באמצע הטיילת לאורך אגם ציריך (על הגדה המזרחית), ממש ליד ביתו של לה קורבוזיה, עליו כתבתי בהמשך. הגנים הם מתנה מהעיר התאומה הסינית קונמינג לתושבי ציריך. המקום נפתח בשנת 1994 ושייך לקבוצת גני המקדשים, הנחשבים לגנים בעלי הדירוג הגבוה ביותר מחוץ לסין. הכניסה לגנים אינה כרוכה בתשלום.

בית האופרה

בית האופרה של ציריך נפתח בשנת 1834 עם "חליל הקסם" של מוצרט. זהו התיאטרון הקבוע הראשון של ציריך, שהוקם בצורת חברת מניות על ידי אזרחים חובבי תיאטרון. כיום ממומן התיאטרון כמעט כולו באמצעים פרטיים. באולם יש קיבולת של כ-1,100 מקומות ישיבה. התיאטרון שופץ כולו בין השנים 1982 ו-1984. כניסה לבית האופרה היא רק בסיור מודרך שמתקיים רק בסופי שבוע (שבת וראשון) באנגלית או בגרמנית. הסיור הוא להכרת התיאטרון מנקודת מבט אחרת. סיור בן 60 דקות שעובר דרך מחלקת התלבושות, המלתחה, מחלקות האיפור והאביזרים ואל הבמה.

בדיקת תאריכים לסיור באנגלית – סיור בבית האופרה

הויאדוקט – Viadukt

עוד מקום שבהחלט כדאי לבקר בו נקרא הויאדוקט. מדובר כאן בשיעור בהתפתחות עירונית. לחברת הרכבות היתה השפעה מהותית על ההתפתחות העירונית בציריך במאה ה- 19, כאשר סללה נתיבים לרובע התעשייתי של העיר שהתפתח והתמלא במפעלים וסוחרים. בשנת 1940 הופצץ הויאדוקט (במרכז האזור התעשייתי) בטעות בזמן מלחמת העולם השניה ומאז המקום היה בשיפוצים. 

הויאדוקט - Viadukt, ציריך

בשיפוץ האחרון, שהסתיים לפני כעשור, המקום הפך לפרויקט אדריכלי מרשים עבור עיצוב בר-קיימא של החללים מתחת ל – 36 קשתות הויאדוקט. המקום משמש היום מרחבי עבודה ובתי עסק מתחומים שונים, לצד מסעדות. מעל החנויות ישנה טיילת ושבילי אופניים. זהו מפגש עירוני באורך 550 מטרים, המזמין אתכם לטייל, לקנות, ליהנות, לאכול ולשתות. במרכז הויאדוקט נמצא אולם השוק בו מציעים 20 חקלאים וספקי מזון מהאזור את מוצריהם.

כתובת:  Im Viadukt, Viaduktstrasse, Zürich, 8005

מוזיאונים בציריך

מוזיאון לאמנות מודרנית בציריך – קונסטהאוס (Kunsthaus)

מוזיאון לאמנות מודרנית בציריך - קונסטהאוס (Kunsthaus)

מבנה מרשים עם אוספים מכובדים, המחולק לשני מבנים (משני צידי הרחוב). בימי רביעי הכניסה היא ללא עלות למעט תשלום על תערוכות מיוחדות. מחיר מלא – 27 יורו.

כתובת: Kunsthaus Zürich, Heimplatz 1, Zurich 8001

אתר המוזיאון: קונסטהאוס ציריך  

מוזיאון העיצוב – Gestaltung

מוזיאון שאוצר בתוכו תערוכות הקשורות בעיצוב אופנה וטקסטיל. במוזיאון מתקיימות תערוכות נושאיות מתחלפות. בקומה השניה של המוזיאון מתקיימת תערוכה של פוסטרים שנוצרו על ידי אמניות שכולן נשים. בכניסה חנות קטנטונת עם פרטים מעוצבים. המוזיאון סגור בימי שני.

כתובת: Ausstellungsstrasse 60, Zurich, 8005

אתר המוזיאון: מוזיאון העיצוב

טוני אראל – Toni-Areal

בית הספר הגבוה לאמנויות. כחלק מבית הספר נמצאת במבנה שלוחה של מוזיאון העיצוב העוסק בעיצוב המוצר. אם אתם מגיעים לבקר לקראת סוף שנת הלימודים (אמצע חודש יוני) תוכלו לבקר בתערוכות בוגרים במגמות אמנות, עיצוב, גרפיקה, עיצוב מוצר ומחול. במוזיאון העיצוב טוני אראל ניתן לראות את האוסף הגדול ביותר של רהיטי קורבוזיה בעולם.

כתובת: Toni-Areal, Pfingstweidstrasse 96, Zurich, 8005

אתר המוזיאון ובית הספר לאמנויות: טוני אראל

פביליון לה קורבוזיה (Pavillon Le Corbusier)

פביליון לה קורבוזיה (Pavillon Le Corbusier), ציריך
פביליון לה קורבוזיה

ממוקם על אגם ציריך ונחשב לתכשיט ארכיטקטוני. את הבניין יזמה היידי ובר, שהזמינה את לה קורבוזיה לבנות עבורה ופיקחה על השלמתו של המבנה בשנת 1967. זהו הבניין האחרון שתוכנן על ידי האדריכל החשוב והבניין היחיד שלו העשוי פלדה וזכוכית. לאחר שיפוץ מקיף, מוזמנים המבקרים ליהנות מאדריכלות ייחודית בין קומותיו השונות של המבנה. אפשר ליהנות מאדריכלות שהיא תמצית הגאונות – חללים פונקציונליים מינימליסטיים המבוססים על גוף האדם ויחס הזהב. מאז 2019 הביתן מנוהל כמוזיאון ציבורי מטעם העיר ציריך. הפביליון סגור לעונת החורף (נובמבר עד מאי) ויפתח שוב לקהל ב 3/5/2024.

כתובת: Höschgasse 8, 8008 Zürich

אתר הפביליון: לה קורבוזיה  

המוזיאון השוויצרי הלאומי

לאחר התלבטויות רבות על האתר המוצע של המוזיאון הלאומי של שוויץ, ניצחה העיר ציריך בשנת 1891. האדריכל הצעיר גוסטב גול התבסס על מאפיינים אדריכליים היסטוריים שונים מתקופת ימי הביניים המאוחרות והעידן המודרני. כיום, המוזיאון הלאומי של ציריך נחשב לאחד המבנים הבולטים מהמאה ה-19 מסוגו, ומונומנט אדריכלי בעל חשיבות לאומית. 

המוזיאון השוויצרי הלאומי, ציריך
המוזיאון השוויצרי הלאומי

כתובת: Museumstrasse 2, Postfach, 8021 Zürich 

אתר המוזיאון: המוזיאון הליאומי  

מוזיאון ריטברג

מתחם המורכב משלוש וילות מהמאה ה- 19 (וילה וסנדונק, פארק-וילה ריטר ווילה שנברג) המשמש אחד ממוזיאוני האמנות הגדולים בשוויץ ומנוהל על ידי עיריית ציריך. באוספי המוזיאון יש התמקדות באמנויות ובתרבויות המסורתיות והעכשוויות של אסיה, אפריקה, אמריקה ואוקיאניה. נחמד לעשות הליכה ממרכז העיר לגבעה עליה ממוקם המוזיאון ולטייל בגנים סביב הוילה. המוזיאון סגור בימי שני.

כתובת: Gablerstrasse 15, Zurich 8002 

אתר המוזיאון: מוזיאון ריטברג 

מוזיאון האשליות – Wow

שלוש קומות ויותר מ-400 מטרים רבועים של אשליות ואתגרים תפיסתיים של המציאות באופן משעשע ביותר. לאחרונה קיימת אפשרות לסיור אשליות עצמאי ברחבי העיר עם אפליקציה מיוחדת. 

כתובת:  Werdmühlestrasse 10, Zürich, 8001

 אתר המוזיאון: מוזיאון האשליות  

מוזיאון האשליות - Wow, ציריך
מוזיאון האשליות – Wow

אז מה אוכלים בציריך?

העלויות בבתי הקפה ובמסעדות הן גבוהות בהשוואה לבירות אירופאיות אחרות אבל חייבים לאכול משהו, לא? יש מספר מסעדות אייקוניות שהתור בכניסה אליהן הוא ארוך,לצד מסעדות עם מטבחים מרחבי העולם. נסו לשלב בית קפה או בר עם מיקום אסטרטגי בכדי ליהנות מהנופים של העיר. 

Franzos 

בית קפה/מסעדה בסגנון צרפתי, מתאים לארוחת בוקר או בראנץ'.

אינסטרם, אתר

Cafe Henrici

קפה הנריצ'י, אופציות מגוונות וטעימות לארוחות בוקר בפינה קסומה.

אינסטגרם, אתר

Sprüngli

קפה קונדיטוריה שפרונגלי. מקום אייקוני מאז שנת 1836, חלוצים בעולם השוקולד השוויצרי. שוקולדים מכל הסוגים ומכל המינים פזורים ברחבי הסניפים השונים בציריך. בקצה רחוב הקניות המפונפן, באנהופשטראסה, תוכלו לשבת ולהתפנק בשוקו חם ועוגה מעוצבת או אפילו בארוחה של כריכים וסלטים במפלט אריסטוקרטי באמצע היום. 

אינסטגרם, אתר.

Karl Der Grosse

בית קפה/מסעדה. מקום קטן ומדליק לבירה ופלטת גבינות באמצע היום. 

אינסטגרם, אתר.

Swiss Chuchi

פונדו – מתחת למלון אדלר תמצאו את המסעדה הפופולרית Swiss Chuchi. בחוץ תראו תור ארוך משתרך. מסעדה חביבה ולטעמי מעט אובר רייטד. תוכלו למצוא עוד מנות מסורתיות כמו ראקלט.

אינסטגרם, אתר.

Ruby Mimi

פאב במלון רובי מימי – הפאב ממוקם בקומת הכניסה למלון שכאמור שוכן במבנה ששימש בית קולנוע. חגיגה מהימים הראשונים של הוליווד. הסרטים היו אילמים, האולפנים פרחו ונולדו כוכבים. בראש העידן החדש הזה של סלבריטאים בינלאומיים היו חמש כוכבות צעירות, כולן נקראו מימי. בהתבסס על הרוח והסגנון, פוזר במקום קסם הוליוודי בעיצוב. ריהוט קטיפה עשיר ודיטיילס בסגנון אר-נובו, עד למצלמות הוינטג', תאורה ותלבושות. הבר פתוח 24 שעות ביממה ומשלב את הזוהר של סטים מוקדמים של סרטים. 

אינסטגרם, אתר.

רופטופ עם נוף משגע ומסעדה יפנית

רופטופ של מלון La Reserve Eden au Lac Zurich נוף משגע לאגם ציריך, אווירה קסומה וקוקטיילים שווים. כדאי להגיע כבר אחר הצהריים כי לקראת השקיעה הם כבר סוגרים. במזג אוויר קר או גשום הרופטופ יהיה סגור. בקומה העליונה של המלון תמצאו את המסעדה היפנית המעולה – La Muña.

אינסטגרם, אתר.

נגישי סושי בר

מסעדה אסייתית נהדרת – Negishi – Sushi Bar.

אינסטגרם, אתר.

מפעל הספגטי – Spaghetti Factory

ישיבה בחוץ, בחצר פנימית/ כיכר קטנה בימים נעימים. יש גם מסעדה פנימית. נעים וטעים. 

אינסטגרם, אתר.

סיור בבית השוקולד של לינדט

אם אתם בציריך ואתם אוהבים שוקולד משובח, אל תפספסו ביקור בבית השוקולד של לינדט. משתרעת על פני 500 מ"ר תמצאו את חנות השוקולד לינדט הגדולה בעולם עם מזרקת שוקולד במרכזה בגובה של למעלה מתשעה מטרים. אפשר להגיע לחנות המבקרים או להצטרף לסיור (שקיים עם הדרכה בשש שפות) שיעזור לכם להכיר את ההיסטוריה של ייצור השוקולד לצד מגוון פינוקים מתוקים. 

כרטיסי כניסה – ביקור בחנות לינדט.

כרטיסי כניסה כולל הדרכה – ביקור בחנות לינדט כולל הדרכה.

ועם טעם מתוק, בואו לטייל איתי בעוד יעדים, קצרים או ארוכים, בחורף או בקיץ.

תחנה מרכזית, ציריך
תחנת הרכבת המרכזית בציריך

אם אתם אוהבים מדריכים ליעדים קצרים, אני מזמינה אתכם לסלוניקי – מדריך ל- 48 שעות בסלוניקי.

מוזמנים לסדרת הפוסטים שלי על גרמניה ולפוסט שכולם שומרים לעצמם – המלצות על חופשת ספא משגעת בבוואריה או בטירול

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם