מי שאמר שלונדון אפורה כנראה לא הסתכל לכיוונים הנכונים! ברחובות של לונדון יש קסם מיוחד! בביקור האחרון שלי בבירה הבריטית (בחודש מאי), לונדון נראתה הכי צבעונית שאפשר. התחיל משמיים בכל גווני הכחול, הרבה ירוק של פארקים, פינות רחוב צבעוניות ושבוע האופנה הישראלי – אירוע ססגוני וצבעוני לכל הדעות! אז ריכזתי לכם כאן – המלצות לביקור בלונדון, עם מקומות מיוחדים בלונדון למתקדמים. את לונדון ביקרתי כמה פעמים ולאחרונה בקצב גבוה יותר. יש לי סיבה טובה – הגדולה שלי גרה ועובדת בלונדון, אז אני מגיעה בעקבות הגעגוע שבלב, ומה יותר שווה מביקור בעיר המלווה על ידי מקומית המתעדכנת בכל מה שחדש ומוצלח בעיר?

רחוב קארנבי - מקומות שווים בלונדון
רחוב קארנבי – מקומות שווים בלונדון למתקדמים

אני אוהבת לרכז לכם המלצות לחופשה בלונדון, ואת הקודמות תוכלו למצוא (כולל המלצות על מקומות לינה שווים) בפוסט – לונדון כן מחכה לי. שנתחיל עם רשימת ההמלצות מהביקור האחרון? אפשר בהחלט לקרוא לזה "לונדון למתקדמים" כי לא תמצאו כאן את ארמון בקינגהאם וגם לא את הביג בן שבדיוק הוריד את כיסוי השיפוצים שלו. אם תרצו להזמין כרטיסים לאטרקציות המוכרות יותר וגם לאלו שבאמת מתאימות לביקור חוזר בעיר, תוכלו למצוא הכל כאן. משהו יתאים בדיוק עבורכם – הזמנת כרטיסים וסיורים בלונדון.

המלצות לביקור בלונדון – שכונות ומקומות מיוחדים בלונדון

כשאני מגיעה למקום חדש/שכונה/אזור אני מסתכלת עליו גם בעיניים של מתכננת ערים (כן כן! בהכשרתי). שכונת שורדיץ' בהחלט שכונה שעברה מהפך. התהליך העירוני-חברתי נקרא בשפה המקצועית ג'נטריפיקציה. מעבר של אוכלוסייה מהמעמד הבינוני והגבוה לשכונות חלשות, בדרך כלל במרכזי ערים. שיפוץ מבנים, התחדשות עירונית, הגעת משקיעים, פתיחת בתי עסק חדשים ובסופו של דבר – עליית ביקושים. כך בדיוק קרה בשכונת שורדיץ'.

שכונת שורדיץ' (Shoreditch) הטרנדית: חנויות, חיי לילה ומסעדות

השכונה הממוקמת במזרח לונדון הייתה מרכז חשוב של התיאטרון האליזבתני במאה ה- 16. תיאטראות ובתי עינוגים נבנו בשכונה. אפילו המחזות "רומיאו ויוליה" ו"הנרי החמישי" של שייקספיר הוצגו שם לראשונה. במאה ה- 19 ובתחילת המאה ה- 20 , שורדיץ' נחשבה למרכז בילוי שהתחרה במרכז של רובע ווסט אנד עתיר התיאטראות ואולמות המיוזיקל. עם השנים נודע האזור כמוקד לפשיעה ותיירים לא נהגו לבקר במקום. בעשורים האחרונים השכונה עוברת תהליך של התחדשות. 

זו אחת השכונות עם הכי הרבה אקשן, השכונה הכי טרנדית. תמצאו בשכונה מרכז חיי לילה עם ריכוז גדול מאד של פאבים ומסעדות, אמנות רחוב בכל פינה, שווקי אוכל, חנויות וינטג' ושופינג רבות. אחד המאפיינים הבולטים של השכונה הוא ציורי הגרפיטי ואמנות הרחוב המושקעים של אמנים מכל העולם, שמושכים את התיירים. בכל ביקור שלי בעיר גיליתי קירות אחרים בשכונה עם אמנות מתחלפת אבל תמיד עם אווירה צעירה ותוססת. 

סיור בשורדיץ'

הכי מומלץ להכיר את השכונה עם מדריך מקומי. הפעם ממליצה לכם על סיור אמנות הרחוב והטעימות של שרון – שרון מטיילת בלונדון. בסיור תגיעו להרבה פינות חמד של השכונה, תשמעו סיפורים על ההיסטוריה של המקום ועל ההתפתחות העירונית שלו. תבקרו בשוק ספיטלפילדס הישן, ותטעמו מכל הטוב שיש למקום להציע – בגזרת המתוקים ובגזרת המלוחים. מנות אייקוניות כמו פיש אנד צ'יפס אצל פופי'ס, קינוח שמיימי של האמבל קראמבל, שוקולד על כל סוגיו ב- Dark Sugar, ואפילו תבקרו אצל השף אוטולנגי המפורסם.  

ואם אתם עדיין רעבים אחרי הסיור, קבלו המלצה על מסעדה פורטוגלית מצויינת בשכונת שורדיץ׳ – Casa do Frango

שוק ספיטלפילדס הישן (Old Spitalfields Market)

שוק ספיטלפילדס הישן הוא אחד ממוקדי שכונת שורדיץ'. זהו שוק מקורה שקיים כבר 400 שנים. תמצאו בו דוכני אוכל שווים של יצרנים מקומיים לצד רשתות מזון מוכרות, דוכנים לצד כמה מסעדות של ממש. באזור המערבי של השוק תוכלו למצוא דוכנים וחנויות אופנה, אמנות ואקססוריז.

קישור לרשימת הדוכנים/החנויות ושעות פתיחת השוק הפתוח בכל יום: שוק ספיטלפילד.

תחנות רכבת לשכונת שורדיץ': Old Street (על הקו השחור), Shoreditch High Street (על הקו הכתום) ו- Liverpool Street (במפגש הקווים – אדום, ורוד, צהוב וסגול חציל)

מלונות מומלצים בשורדיץ'

Batty Langley's

citizenM London Shoreditch

Mondrian London Shoreditch

דירה גדולה The Eight Apartments Shoreditch

שכונת מייפייר (Mayfair) – חנויות, ארכיטקטורה ומעצבים

שכונת מייפייר היוקרתית גובלת ברחוב הקניות אוקספורד בצפונה ובהייד פארק בחלקה המערבי. זוהי שכונה המאופיינת בסגנון אדריכלי ג'ורג'יאני, שהיה נפוץ בבריטניה בין השנים 1720-1840. תמצאו במייפייר בתים פרטיים ובתים טוריים עם פרטי ארכיטקטורה ייחודיים, בתי מלון אקסקלוסיביים, חנויות מעצבים ומסעדות גורמה. שגרירות ארצות הברית ממוקמת בשכונה ואפילו האקדמיה המלכותית לאמנויות. מציעה לכם פשוט לשוטט ברחובות היפים ולספוג את האווירה.

שוק  מרקטו (Mercato Mayfair)

שוק האוכל מרקטו ממוקם במבנה של כנסיה עתיקה בצפון שכונת מייפייר. המבנה שופץ בהשקעה כספית גדולה במשך כמה שנים ומאפייני המבנה שומרו. זהו מרכז תרבות ושוק קהילתי המלא בדוכנים של אוכל ממטבח עולמי, המתפרשים על פני שלוש קומות וגג. קומת מרתף יינות ודליקטסים, עוד שתי קומות של דוכני אוכל ומרפסת גג. השוק פתוח בכל ימות השנה, כולל בחגים. בדקו כאן את שעות הפעילות: שוק מרקטו.

תה אחר הצהריים במייפייר

אם חשקה נפשכם לקחת חלק באחד מנכסי צאן הברזל של התרבות הבריטית, הלא הוא "תה אחר הצהריים" (Afternoon Tea), תוכלו למצוא את אחד המקומות המומלצים ממש בשכונת מייפייר. בחדר גטסבי של מלון בומונט המפואר. תענוג מעט יקר אך חוויה בריטית מפונפנת ונעימה. לעוד פרטים על התפריט ועלויות – תה אחר הצהריים.

רעיונות נוספים לתה אחר הצהריים, מקורי ומיוחד, כולל הזמנת כרטיסים, תוכלו למצוא כאן.

מלונות בשכונת מייפייר

The Beaumont Hotel

Flemings Mayfair

The Biltmore Mayfair, LXR Hotels & Resorts

Claridge's

קניות ב Selfridges 

Selfridges לונדון
Selfridges לונדון

סלפרידג'ס, שפתח את דלתותיו בשנת 1909, היה מאז ומתמיד הרבה יותר מבית כלבו. סלפרידג'ס הוא גן משחקים יצירתי, מקום לקבל השראות, לחקור רעיונות, לגלות מגוון חוויות. במתחם תמצאו את הקולקציות החדשות של כל המותגים האהובים, מסעדות שפתוחות עד השעות הקטנות של הלילה, קפה של בוקר עוד לפני שהחנות נפתחת, תערוכות אופנה, בית קולנוע ושלל אירועים. המקום יכול להיות עמוס לפעמים אבל זו בהחלט דרך ייחודית למצוא את שחשקה נפשכם בלונדון.

כתובת: 400 Oxford Street. שעות פתיחה ואירועים: סלפרידג'ס

המלצות לביקור בלונדון – פארקים בלונדון

הייד פארק (Hyde Park)

המלצות לביקור בלונדון
שקיעה בהייד פארק

אם אתם כבר בשכונת מייפייר אז קפצו להייד פארק הנמצא בחלקה המערבי. שטח הפארק המפורסם נרכש מהנזירים של מנזר וסטמינסטר כבר בשנת 1536 על ידי הנרי השמיני כשטח לצייד. בשנת 1637 הפארק נפתח לקהל הרחב. זהו המפורסם מבין שמונה הגנים המלכותיים בלונדון. הפארק משתרע על פני 2.5 קילומטרים רבועים ובמרכזו נמצא אגם הסרפנטיין, בשטח של כ- 11 דונמים. האגם תוכנן על ידי המלכה קרוליין (אשתו של המלך ג'ורג' השני) שערכה שיפוצים נרחבים ובשנות ה-30 של המאה ה-20 תכננה את הסרפנטיין, אגם בשטח של כ-11.34 דונם. אחד האגמים הראשונים שנוצרו באנגליה ונועדו להיראות כמאגרי מים טבעיים, בניגוד לאגמים המלאכותיים שעד אז נבנו בצורה מוארכת וישרה. הייד פארק הפך מקום של חגיגות לאומיות. 

בפארק תמצאו את "פינת הנואמים", הקיימת מאז שנת 1872. בכל יום ראשון מגיעים אנשים להשמיע כל העולה על רוחם לציבור המוכן להקשיב במסגרת חופש הדיבור הבריטי. בשנת 2004 נבנתה בפארק מזרקת הזיכרון לדיאנה, הנסיכה האהובה מוויילס.

פארק באטרסי (Battersea Park)

ואם אתם בעניין של מנוחה קצרה מהרחוב הסואן, פארק באטרסי הוא מקום מושלם. הוא האלטרנטיבה הקטנה והשלווה יותר של ההייד פארק. הוא הוקם על ידי המלכה ויקטוריה בשנת 1858 ונודע בזכות מה שנחשב למשחק הכדורגל הראשון בפיקוח אגודת הכדורגל האנגלי (FA) בשנת 1864. הפארק בגודל של כ- 200 דונמים, ממוקם בגדה הדרומית של נהר התמזה, ממש מול שכונת צ'לסי. לפני שהפך לפארק, המקום היה פופולרי לקיום דו-קרב. 

במקום תמצאו מתקני שעשועים, גן חיות קטן, אגם עם סירות פדלים והמון פינות ישיבה קסומות. אני אהבתי לעשות שם הליכת בוקר טובה לסיים אותה עם ארוחת בוקר ודרינק על שפת האגם במסעדת Pear Tree Cafe. 

לתפריט ושעות פתיחה: Pear Tree Cafe

פגודת השלום

פגודת השלום לונדון
פגודת השלום בפארק באטרסי

אם תקיפו את הפארק ותלכו לאורך גדת הנהר, תגיעו לפגודת השלום היפנית המרשימה. לא תפספסו אותה. המבנה הבודהיסטי מהווה מקום של מדיטציה, תרגול של שלום ואחדות עבור אנשים מכל הגזעים והרקעים. הפגודה בבאטרסי שהוקמה בשנת 1984 היא אחת מ- 80 פגודות שנבנו ביוזמתו של הנזיר הבודהיסטי ניצ'ידאטסו פוג'י בין השנים 1885-1985, והשנייה שהופיעה בעיר בירה מערבית (אחרי הראשונה בוינה). המבנה בגובה 33 מטרים וסביבו ארבעה פסלי ברונזה מוזהבים המציגים תנועות ידיים של בודהה, שנועדו לסמל חלק מאירועי החיים – לידה, התבוננות המובילה להארה, הוראה ומוות. 

השכונות הססגוניות במרכז לונדון

במרכז לונדון, בגדה הצפונית של התמזה, תמצאו את האזורים הססגוניים, מרכזי הבילוי והקניות – קובנט גארדן, סוהו וצ'יינה טאון. אני מציעה לכם להגיע לאזור ופשוט "ללכת לאיבוד" בין הרחובות היפים, להתעכב ליד חנויות אהובות, לשבת בבתי קפה קטנים ושיקיים ולאכול אוכל מצויין באחת מהמסעדות הרבות באזור.

קובנט גארדן (Covent Garden) ונילס יארד (Neal's Yard)

קובנט גארדן היא אחת השכונות האהובות ביותר בלונדון, הממוקמת בלב הווסט אנד, אזור הבילויים והתיאטראות של לונדון. מרכז של בניינים היסטוריים וכיכר משגעת עם שוק מקורה ודוכנים רבים. הכיכר המרכזית ששופצה בתחילת שנות ה- 80 הפכה למרכז קניות וחנויות. מוזיאון התחבורה של לונדון ובית האופרה המלכותי של לונדון נמצאים בקובנט גארדן.

קובנט גארדן לונדון
קובנט גארדן

כשביקרתי בלונדון במאי האחרון (2022), הוזמנתי לשבוע האופנה של קורנית, על ידי האוצרת, המפיקה וסטייליסטית האופנה, גילי סיוון (אל סיורי האופנה שלה תוכלו להגיע דרך האינסטגרם שלה). אירוע מטריף, מלא בסטייל ושיק, מעצבים מוכשרים, מוזמנים שיצאו מהקטלוג ולוקיישן אחד מטורף, המבנה של "הבונים החופשיים". שבוע האופנה הישראלי בלונדון, שהופק על ידי היזם מוטי רייף יחד עם חברת "קורנית דיגיטל" שם את הדגש על אופנה חדשנית באמצעות טכנולוגיה פורצת גבולות ברת קיימא, תוך הקפדה על ייצור בעל טביעת רגל אקולוגית נמוכה. הייתי בערב הפתיחה החגיגית, בשתי תצוגות והיה מרהיב. לא פחות מרהיב היה הלוקיישן, אותו תוכלו לראות בעצמכם אם אתם מזדמנים לאזור.

אולם הבונים החופשיים (Freemasons' Hall)

"הבונים החופשיים" היא אגודת סתרים בינלאומית הפועלת ברחבי העולם כארגון אחווה שלו שלושה עקרונות מרכזיים – חופש, אחווה ושוויון בין "האחים" ובין בני האדם. הרוב המכריע של הארגון הוא גברים ופעולותיהם מושתתות על מוסר ואמת. הבניין המרכזי הנוכחי של הארגון בלונדון משמש לפגישות השנתיות של החברים. הוא נבנה בין השנים 1927-1933 בסגנון ארט דקו. המבנה משמש כאנדרטת זיכרון ל- 3225 הבונים החופשיים שמתו בשירות פעיל במלחמת העולם הראשונה. הבניין משתרע על פני 2.25 דונמים והוא מרשים בעיצוב שלו. תקרת פסיפס מרשימה מאד בלובי המרכזי, דמויות המייצגות את הסגולות של החברים בארגון ודלתות ברונזה במשקל טון ורבע בכניסה המכניסות את הקהל לחלל גדול ומרשים. 

המקום מארח הופעות ואירועי תרבות כמו שבוע האופנה. אפשר לבקר במקום ומומלץ במיוחד לכל חובבי סגנון הארט דקו. כתובת: Great Queen Street 60. שעות פתיחה ופרטים נוספים: אולם הבונים החופשיים.

סמטת נילס יארד בלונדון (Neal’s Yard)

חבויה בתוך רחוב צדדי קטנטן ליד שוק האוכל של Seven Dials, תמצאו את החצר הצבעונית נילס יארד Neal's Yard. חצר שנראית כמו כפר קטנטן עם שלל חנויות בוטיקיות קטנות, מסעדות, בתי קפה וברים. החצר של נילס הייתה עד לפני כמה שנים אזור מרכזי לפחי רחוב. בחור בשם ניקולס סונדרס הציל את המקום והפך בעזרת כישורי היזמות שלו את המקום לפינה צבעונית ותוססת. הוא התחיל עם חנות מזון שפתח וסחף אחריו עוד משקיעים. המקום הקטן נחשב לאחת הפנינות האינסטגרמיות בלונדון. 

תחנות מרכזיות לאזור: Covent Garden (על הקו הכחול) או Leicester Square (על מפגש הקווים הכחול והשחור).  

מלונות באזור קובנט גארדן:

Henrietta Hotel

NoMad London

Rosewood London

One Aldwych

אזור הסוהו (Soho) ורחוב קארנבי (Carnaby) – חנויות ורשתות

ממזרח לשכונת מייפייר נמצא אזור הסוהו הצבעוני, בין רחוב אוקספורד בצפון ורחוב ריג'נט במערב, בהם יש את הריכוז הגדול ביותר של חנויות ורשתות בכל לונדון. כמו הרבה שכונות במרכז לונדון, גם האזור הזה היה בעבר שטח ציד של ארמון וסטמינסטר. השם סוהו שניתן למקום מקורו כנראה בקריאת הציד של הציידים האנגלים. בסוף המאה ה- 17 האזור התפתח מבחינה אורבנית. התושבים הראשונים היו בעיקרם מהגרים. 

רחוב קארנבי הוא הרחוב הכי צבעוני ואייקוני באזור. אתם תזהו מייד כשתראו את שלטי החוצות מכוסי הנצנצים המרחפים מעל הרחוב. תמצאו ברחוב למעלה מ- 100 מותגים של חברות בילאומיות ובריטיות, בוטיקים עצמאיים, קונספטים חד פעמיים של פופ-אפ, חנויות יופי, מכוני טיפוח וחנויות תכשיטים. תוכלו ליהנות מאחת מ- 60 מסעדות, בתי קפה וברים הפזורים לאורך הרחוב המציעים למעלה מ- 30 סוגי מטבחים מהעולם. 

אני יכולה להמליץ על אחת ממסעדות הרשת Kanada-Ya, מסעדות ראמן מעולה, עם מספר סניפים באזור. אחת גם ברחוב קארנבי. לחיפוש המסעדה הקרובה אליכם: Kanada-Ya

תחנות מרכזיות לאזור: Oxford Circus (על מפגש הקווים תכלת, חום אדום) או Piccadilly Circus (על מפגש הקווים חום וכחול).

מלונות מומלצים באזור הסוהו:

Hazlitt's

The Soho Hotel, Firmdale Hotels

Page8, Page Hotels

The Montague On The Gardens

צ'יינה טאון – לונדון

האזור האותנטי המתאפיין באווירה מיוחדת ובעיצוב סיני, עם שלל פנסים אדומים התלויים ברחובות ושערים בסגנון סיני בקצות הרחובות, נמצא דרומית לאזור סוהו. תוכלו למצוא שם שלל מסעדות אסייתיות, מאפיות, סופרים וחנויות מזכרות. אני יכולה להמליץ על מסעדה פצפונת עם סושי ענקי וטעים. מקום קטנטן עם מספר שולחנות מצומצם לישיבה קצרה או לקחת לטייק אוויי – Cha Cha Roll.

מוזיאונים בלונדון

מוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A)

מבחינתי הוא ביקור חובה בכל פעם שאני מגיע לבירה הבריטית. יש את התערוכות הקבועות של המוזיאון הזה, עם תערוכות שוות מתחום האופנה ויש את התערוכות המתחלפות שבדרך כלל הן תערוכות ענק משגעות. הזמנת כרטיסים מראש וקפה בגינת המוזיאון מומלצים מאד! עוד על המוזיאון השווה הזה תוכלו למצוא בפוסט הקודם שלי על לונדון – לונדון כן מחכה לי – המלצות על חופשה בלונדון.

הגלריה הלאומית National Gallery

המלצות לחופשה בלונדון

בחלקה הצפוני של כיכר טרפלגר המפורסמת ניצבת הגלריה הלאומית. המוזיאון פתח את שעריו בשנת 1824 בבית מספר 100 ברחוב פאל מאל אולם עקב מספר התמונות באוספים והמקום הקטן, הוחלט על בניית מבנה ייעודי שהחל בשנת 1832. בשונה ממוזיאונים גדולים בבירות אירופאיות, מקור האוספים אינו באוסף המלכותי. המוזיאון נוסד כמוסד ציבורי וממשלת בריטניה רכשה את התמונות של האוספים הראשונים. כיום מוצגות במוזיאון כ- 2300 יצירות אמנות מתחילת המאה ה- 13 ועד סוף המאה ה- 19. אוסף המוזיאון שייך לכלל הציבור הבריטי והכניסה אליו אינה בתשלום (אם כי בתרומה של דמי הכניסה). 

המלצות לביקור בלונדון - הגלריה הליאומית

בכיכר טרפלגר עם המזרקה היפה, תוכלו לראות ולשמוע הרבה הופעות רחוב או סתם לשבת על מדרגות המוזיאון ולצפות לעבר העוברים ושבים. כיף גדול, במיוחד אם השמש זורחת. 

לפרטים על שעות פתיחה ותערוכות: National Gallery

מוזיאון הטייט מודרן – Tate Modern

גלריית טייט הוא המוזיאון הלאומי של בריטניה לאמנות מודרנית ובריטית ויש לו ארבעה סניפים. המוזיאון נפתח בשנת 1897 ויצירות מהגלריה הלאומית הועברו אליו. סניף מוזיאון הטייט מודרן נפתח לקהל בשנת 2000 והוא ממוקם בגדה הדרומית של התמזה. ניתן להגיע אליו דרך גשר המילניום המוביל מקתדרלת סנט פול לגדה הדרומית. הוא ממוקם במתחם תחנת כח שנסגרה ועמדה נטושה במשך שנים ארוכות. בשנת 2016 נחנך אגף חדש בעל עשר קומות, מה שהפך את הטייט מודרן למוזיאון האמנות המודרנית הגדול בעולם. הייחודיות של המוזיאון הוא בארגון יצירות האמנות. בקומות 3-5 מאורגנות היצירות לפי נושא, בשונה ממוזיאונים אחרים המאורגנים לפי תקופות. 

לשעות פתיחה ותערוכות: Tate Modern 

המלצה לבית קפה חמוד ממש ליד הכניסה למוזיאון – בית הקפה מרשת Gails. אתם חייבים לטעום את הסינמון רול. אני הסתובבתי ברחבי לונדון וחיפשתי בכל יום סניף אחר שלהם רק בגלל המאפה הקסום הזה.

מוזיאון סר ג'ון שון John Soane’s Museum 

ביקור בבית יוצא הדופן של אחד מגדולי האדריכלים האנגלים, שתכנן ובנה אותו וחי בו לפני 200 שנה. מאז מותו של סר ג'ון שון בשנת 1837, נשמר הבית והפך למוזיאון המציג את האוספים העצומים שלו של עתיקות, רהיטים, פסלים, ציורים ודגמים אדריכליים. המוזיאון קטן ועמוס בפריטים ולכן מספר האנשים בפנים מוגבל. יש להזמין מקום מראש בהצטרפות לסיור או בביקור של קבוצה. הכניסה בחינם. 

לשעות פתיחה והזמנת מקום: John Soane’s Museum

בכל ביקור בלונדון אני מגלה מקומות חדשים. כבר סקרנית לקראת הביקור הבא, לגלות מה הוא יזמן לי.

אם אתם מגיעים לממלכה ויש לכם זמן לחופשה ארוכה יותר, מוזמנים לפוסט ההמלצות שלי על ההיילנדס הסקוטיים והאי סקאי.

סמטת נילס יארד

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם