לגור באירופה ולא לעשות סקי. שנים הסתובבתי עם תחושת פספוס. הרי זה זמין, כולם עושים, אז למה לא בעצם? כשרק עברנו לגור במינכן (אוטוטו אפשר להגיד לפני עשור), החלטנו בחורף הראשון כאן ללמוד לעשות סקי. בחרנו לוקיישן נחמד, השכרנו את כל הציוד הנדרש ושכרנו מדריך פרטי לכל החבורה – אבא, אמא וארבעה ילדים בגילאי שלוש וחצי ועד 15. אחרי רבע שעה של בכי של הקטנצ'יק שהחליט שהוא כבר יכול לטפס למעלה עם הליפטים (רכבלים שמעלים את הגולשים במעלה ההר), החלטנו לעשות תורנויות של בייביסיטר איתו והסתפקנו במזחלות, בעוד ששאר הילדים כבר החלו לחלוף על פנינו בגלישה (שבעיניי נראתה כבר מאד מקצועית) עם חיוך מאוזן לאוזן. מהר מאד הבנתי שלא אצליח להדביק את הפער ונשארתי צופה מהצד. בכל פעם שניסיתי שוב, הפחד השתלט עליי. הכרזתי שזה ספורט לא בשבילי. וכך דרך אגב אני אומרת עד היום. חופשת סקי באוסטריה – הגיע הזמן לתיקון?

Karwendel Bergbahn
תצפית על אגם Achensee

אז מה נשתנה בחופש הזה?

הקורונה אילצה אותנו לחשב מסלול מחדש בחופשת הכריסמס האחרונה ובנוסף לחופשה משפחתית של כמה ימים באיטליה הקסומה, מצאנו את עצמנו, רק שנינו, בסוף שבוע בו לא רצינו להתרחק מאד מהבית ועדיין לעשות משהו שונה. החלטנו להגיע לאוסטריה. לא רחוק מהגבול עם גרמניה, לחופשה חורפית מלאה נופים של הרים מושלגים, אגמים חצי קפואים ופינוקי ספא.  

אז קבלו המלצה לחופשה חורפית נהדרת, מתאימה לחובבי הסקי המנוסים או למתחילים גמורים. לכאלו שאוהבים לעשות מסלולי מזחלות בשלג, למי שנהנה מהליכה בשלג עם המון מסלולי הייקינג משגעים או סתם למי שנהנה לשבת בספא.

חופשת סקי באוסטריה

טירול, אוסטריה

הגענו לאוסטריה לחבל טירול. הכי פשוט, קל וקרוב להגיע לאזור משדה התעופה במינכן. שעה וחצי/שעתיים ברכב והגעתם. טירול היא אחת מהמדינות המרכיבות את אוסטריה וממוקמת במערב המדינה. העיר אינסברוק, העיר החמישית בגודלה באוסטריה, היא בירת טירול. אנחנו נוהגים להגיע לאזור לחופשות ספא מפנקות מידי פעם. מי שלא מכיר את הפוסט על מלונות הספא השווים בבוואריה וטירול מוזמן להציץ ברשימה.

בריכות מחוממות על האגם החצי קפוא

אזור טירול הוא אזור הררי השייך לשרשרת הרי האלפים. העובדה הזו הופכת את האזור למושלם עבור חובבי הסקי. אפשר למצוא באזור אתרי סקי רבים המתאימים לגולשים בכל הרמות. יש באזור למעלה מ-80 אזורי סקי וכ-3,000 קילומטרים של שטח שניתן לגלוש בו, מה שהופך אותו ליעד מספר אחת לסקי וסנובורד בהרי האלפים. האתרים הידועים יותר (והמלאים תיירים ומקומיים בעונה) הם קיצביל (Kitzbühel), סן אנטון אם ארלברג (St. Anton am Arlberg) וסרפהאוס (Serfaus). אנחנו בחרנו הפעם לבקר בעיירה קטנה ומקסימה הצמודה לאגם אכנסי.

אגם אכן (Achensee)

אכן (או כפי שנקרא על ידי המקומיים Achensee) הוא האגם הגדול ביותר באזור הזה של אוסטריה. אורכו כתשעה קילומטרים ורוחבו הממוצע הוא קילומטר. הוא מגיע לעומק מירבי של כ- 130 מטרים, ובגלל שהוא אגם אלפיני טמפרטורת המים בהתאם, נמוכה. רק לעתים רחוקות מגיעה הטמפרטורה מעל 20 מעלות צלזיוס. יחד עם העמק סביבו, מפריד האגם את רכס הרי קרוונדל במערב מהרי האלפים (מעבר ברנדנבורג) במזרח.

זהו יעד מושלם לחופשה זוגית או חופשה משפחתית גם בימי הקיץ, אז הכל ירוק סביב עם מסלולי הייקינג ואגם פוטוגני במיוחד. לאורך האגם יש שלוש עיירות – Eben am Achensee, Achenkirch, Pertisau. בכולן ישנו היצע של מלונות. אנחנו בחרנו בעיירה הקסומה והמומלצת ביותר – פרטיסאו, הקרובה ביותר לרכבלים. העיירה מהווה את מוקד התיירות העיקרי על גדות אגם אכן.

פרטיסאו (Pertisau)

העיירה פרטיסאו Pertisau
העיירה Pertisau

מלון ארבעה כוכבים מושלם לאירוח הוא מלון Auszeit. החדרים במלון מעוצבים ומרווחים, ארוחת הבוקר נהדרת בחדר אוכל קסום, בו לכל אחד מאורחי המלון מקום קבוע משלו, המוסיף לאווירה הביתית.

קישור להזמנה במלון – מלון Auszeit

עוד מלונות ארבעה כוכבים מומלצים בפרטיסאו

Wagner's Aparthotel

Travel Charme Fürstenhaus am Achensee

Sonnenhof Genusshotel & Appartements

מסעדות בפרטיסאו

בכל מלון בו תתארחו ימליצו לכם על המסעדות הטובות הקרובות. תוכלו למצוא את המסעדות בבתי המלון הסמוכים. שתי מסעדות מומלצות בהן אנחנו אכלנו ארוחות ערב:

ארוחה במסעדת  Alpen rose  

ארוחה במסעדת Golfvilla

מקום שווה לקפה או למשקה Vitalberg Cafe-Bar

מעל העיירה נמצאים שני אזורי סקי חורפיים עיקריים, ה-Planberg Wiesenlifte, בעל מסלול קל אחד, ו-Karwendel Bergbahn, הכולל שמונה מסלולים קלים ושמונה מסלולים בינוניים. יש הרבה מאד בתי ספר לסקי המתאימים גם לילדים. העיירה כולה מהווה מרכז לחובבי הספורט החורפי. יש הרבה מסלולי הייקינג ומסלולים המתאימים לקרוס קאנטרי סקי. כל פעילות העיירה סבה סביב זה. חנויות להשכרת הציוד הנדרש, בתי קפה מפנקים לאחרי הסקי, מרחצאות וספא כמעט בכל מלון שתבחרו.

חופשת סקי באוסטריה

האווירה הייתה קסומה ואפילו דבק בי קצת אומץ והסכמתי לקחת שיעור בקרוס קאנטרי סקי. אחרי נפילות מרשימות וכמה צעקות, הצלחתי!!! כמובן שעדיין לא נרשמת לנבחרת המקומית אבל בהחלט הישג אישי גדול עבורי!

סקי קרוס קאנטרי

מסלולים

נקרא גם סקי למרחקים או סקי במישור. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את החורף באזור טירול. בכל האזור יש רשת ענקית של שבילים מתוחזקים היטב. בכל בוקר, השכם בבוקר, עוברת מפלסת המסמנת את המסילות המתאימות להחלקה לאורך של כ- 4000 ק"מ בכל אזור טירול יחד. הממשלה האוסטרית מעניקה תעודה/גושפנקה לכל אתר המציע סקי קרוס קאנטי העומד ברשימת קריטריונים ברורים. בין הקריטריונים ישנה הדרישה לספק לגולשים מגוון מסלולים (התאמה למתחילים ומתקדמים), אורך כולל של לפחות 15 ק"מ של מסלולים, כיסוי שלג טוב, שילוט ברור ועוד. רוב השבילים הם ללא תשלום או בתעריף מוזל הניתן מעצם קבלת כרטיס אורח מהמלונות. באתרי הסקי קרוס קאנטרי הגדולים באזור אפשר למצוא תעריף שבועי מוזל. במלונות תוכלו לקבל מפות עם כל המסלולים המסומנים.

בתי ספר ופעילות

במרבית האתרים, כמו בעיירה פרטיסאו, אפשר למצוא מספר מרכזי השכרת ציוד ובתי ספר המספקים שיעורים פרטיים או קבוצתיים. סקי קרוס קאנטרי הוא אחד מענפי הספורט הבריאים ביותר שיש. הלחץ על המפרקים הוא נמוך, אבל התנועות הדינמיות שצריך לבצע הופכות אותו לאימון מצוין. כל קבוצות השרירים העיקריות, מערכת הלב וכלי הדם עובדים כאן. הגולשים בסקי קרוס קאנטרי דוחפים את עצמם קדימה בעזרת הרגליים המחוברות למגלשי סקי צרים יחסית, ובעזרת מקלות סקי הננעצים בשלג.

אפשר למצוא בספורט הזה את הסגנון הקלאסי, כשהמגלשיים נמצאים בתוך מסילות שנחצבו בשלג מראש (זהו הסגנון הקל יותר ללימוד והאיטי יותר, ובדיוק מה שהתאים לפחדים שלי) ואת הסגנון החופשי. בסגנון הגלישה החופשי אין מסילות, בדומה להחלקה על הקרח ואפשר להגיע למהירויות גבוהות מאד. כמובן שהסגנון הזה דורש למידה ומיומנות גבוהים יותר. 

קישור לפעילויות – פרטיסאו  

אין כמו חופשת חורף בטירול. כל עיירה היא כמו כפר נופש קטן, עם אווירה מדהימה, הרבה אנשים שנהנים לבלות יחד, פינוקים במלונות ואוכל טוב ומנחם בכל פינה. ולגבי הסקי – בהחלט מתאים גם למי שלא גולש! אם אני נהניתי אני מבטיחה לכם שגם אתם תהנו!

אני ממליצה להגיע לאזור כמובן לחופשה חורפית אבל בהחלט גם באביב ובקיץ, אז אפשר ליהנות מהליכות ארוכות והייקינג משגע על ההרים וסביב לאגמים. אפשר להחליף את ספורט החורף עם ספורט ימי וימי שמש מרהיבים.

אז מי מזמין כרטיס לחופשת סקי באוסטריה?

ואם אתם כבר באזור, נוחתים במינכן, מזמינה אתכם לכל ההמלצות השוות על מינכן ושאר האגמים הקסומים מסביב, המתאימים לכל עונות השנה.

חופשה במינכן – פנינה אירופאית קלאסית

אגמים סביב מינכן

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם