חופשה יוונית היא חופשה מושלמת מהרבה בחינות. אפשר לבקר ביוון כל כך הרבה פעמים, כל פעם ביעד אחר, באזור אחר, ותמיד לגלות את הקסם היווני המקומי. כל מקום עם הטוויסט שלו. כחלק מטיול לאיים היוניים בצידה המערבי של יוון, הגענו לאי המשגע – זקינטוס. מוכנים לחופשה באי זקינטוס?

האי זקינטוס נחשב לאחד האיים היפים ביוון. הוא השלישי בגודלו מקרב קבוצת האיים היוניים הממוקמים ממערב לחצי האי הפלופונזי. הוא נמצא כ- 15 קילומטרים מדרום לאי המשגע קפלוניה, עליו תוכלו לקרוא כאן –  המלצות לחופשה בקפלוניה.

שקיעה באזור העיר קרי (Keri) - האי זקינטוס

חופשה באי זקינטוס – איך מגיעים ואיך מתניידים?

ישנן טיסות ישירות מישראל לזקינטוס בעונת התיירות, על ידי כמה חברות תעופה. אפשר כמובן להגיע בטיסת פנים קצרה מאתונה או מאחד משדות התעופה האחרים ביוון. אם מגיעים לזקינטוס דרך היבשת, ברכב מאתונה או מיעד אחר, אפשר לתפוס מעבורת לאי. הנמל בעיירה Kyllini במערב הפלופונז, הוא נקודת היציאה של המעבורת לזקינטוס. אפשר כמובן גם להגיע במעבורת מהאיים הצפוניים – לפקדה או קפלוניה. ממש כאן – תוכלו לבדוק זמינות מעבורות ולקנות כרטיסים.

אם אתם שוכרים רכב כדי להגיע לזקינטוס או שוכרים רכב כדי להתנייד על האי, אני מאוד ממליצה לבדוק השוואת מחירים כאן – פאפם פאפם השכרת רכב בחו"ל. אפשר גם להתנייד על האי עם טרקטורונים, אותם ניתן להשכיר בכמה מקומות בזאנטה, לחובבי הז'אנר, ואז להגיע לחופים מומלצים בשייט.

חופשה באי זקינטוס - חוף הים בזנטה
חופשה באי זקינטוס – חוף הים בזנטה

מלונות מומלצים בזקינטוס

חופשה באי זקינטוס - וילה טרמונטו
חופשה באי זקינטוס – וילה טרמונטו

בכל מקום בו תחליטו לישון על האי תצטרכו להתנייד כדי לראות את כל המקומות היפים שיש למקום להציע. אם אתם בחופשה קצרה וממוקדת אפשר להישאר בעיר הבירה של האי, זנטה, ולצאת ממנה לטיולי יום. בכל אופן, אני בעד המקומות המעוצבים, עם האווירה הכי אותנטית של מגורים באי. אנחנו בחרנו לישון בוילה טרמונטו כשבוע ועוד מספר ימים בעיר הבירה, בדירה מעוצבת במיקום מעולה.

וילה משגעת, מדויקת עבור חופשה חלומית. ממוקמת בכפר הציורי וולימס (Volimes), כ- 32 ק"מ מעיר הבירה זנטה. בוילה ארבעה חדרי שינה זוגיים, מחולקים בשני מפלסים, בריכה חלומית שלא תרצו לעזוב ואינסוף פינוקים.

לבדיקת זמינות והזמנה – וילה טרמונטו.

עוד מקומות לינה משגעים בזקינטוס

Mouzaki's Stone Villas – וילה נוספת בכפר וולימס, בו אנחנו התארחנו.

Margie Sea View Apartment – דירה בזנטה, עיר הבירה של זקינטוס. הדירה החדשה והמעוצבת שאנחנו התארחנו בה. השקעה בפרטים הקטנים ובמיקום מעולה ממש על חוף הים.

Althea Lavish Estate – Villa & Suite – וילה ענקית  דרומית לעיר הבירה – ארבעה חדרי שינה וסלון, בריכה פרטית במיקום מנצח עם נוף חלומי.

Zayn Luxury Villas, a Serene Escape, By ThinkVilla – וילת בוטיק משגעת באזור עיר הבירה.

Zante Maris Suites – Adults Only – ואם אתם מעדיפים מלון למבוגרים בלבד, זו הכתובת עבורכם!

מלונות באזור מפרץ לגאנס בדרום האי

Shellona Rooms & Apartments

Leeda's Village – סוויטה משגעת מתאימה לחמישה.

The Bay Hotel & Suites מלון הממוקם בקצה הדרום-מזרחי של זקינטוס.

אטרקציות באי זקינטוס

האי זקינטוס ידוע בנופים הדרמטיים שלו, במי הטורקיז ובחופים האינסופיים אבל גם בתצפיות המשגעות שלו, היפות עוד יותר בשעת הזהב של השקיעה. מה שהופך אותו ליעד רומנטי במיוחד אבל גם כזה המתאים למשפחות ובילויים עם חיי לילה ומסיבות. לחופים רבים ניתן להגיע רק דרך הים ולכן אני ממליצה לכם לתכנן שייט. אם אתם נמנעים לעלות על סירה מכל סיבה, עדיין תמצאו בזקינטוס את אחד היעדים המשגעים לחופשה מושלמת.

חופשה באי זקינטוס
שקיעה באי זקינטוס

המערות הכחולות

האי זקינטוס - המערות הכחולות
האי זקינטוס – המערות הכחולות

רצף של מערות המאופיינות במי הטורקיז המשתקפים עליהם ומעצימים את הטורקיז הבוהק. המערות שנחצבו בסלע על ידי חציבת מים בסלע, נמצאות בחוף הצפון-מזרחי של האי. תצורות הסלע מהפנטות. רצף של קשתות מלשון יבשה לתוך הים, עם מערות קטנות ביניהן, אליהן ניתן לשוט עם הסירה. אחת המערות גדולה במיוחד ואפילו יש לה חוף חולי קטן. למערות הכחולות ניתן להגיע רק דרך הים. בשייט תוכלו להגיע לכמה מהחופים הכי מיוחדים של האי (כמו חוף נבגיו עליו אכתוב בהמשך), לשלב שחייה במקום, לעצור בחופים קטנים בהם תקבלו הרגשת פרטיות מוחלטת, שנורקלינג או סתם עצירה לפיקניק או שיזוף.

יש אופציות רבות לסירות בגדלים שונים בהרכבים שונים. אנחנו בחרנו בחברת "מיקרוניסי"  לשייט פרטי בן שלוש וחצי שעות. היציאה היא מהכפר מיקרו ניסי, הממוקם בחוף הצפון מזרחי של האי. יש במקום גם מסעדה אותנטית טעימה שתוכלו לבלות בה את הזמן של לפני או אחרי השייט. אפשר למצוא סירות להשכרה גם מהעיר הצפונית אגיוס ניקולאוס.

טיול באי זקינטוס – זנטה, עיר הבירה

עיר הבירה של האי היא עיר נמל מקסימה, עם טיילת לאורך החוף, טברנות ומסעדות לרוב. חנויות קטנות לממכר מזכרות ואפילו חנויות שוות לעשות שופינג למי שהגיע גם בשביל זה. במרכז העיר תמצאו את הכיכר המרכזית, כיכר סולומוס (Solomos Square). כיכר רחבת ידיים עם בתי קפה ונוף למעגן. המוזיאון הביזנטי של זקינטוס ממוקם בסמוך לכיכר.

חופשה באי זקינטוס - כיכר סולומוס (Solomos Square)
כיכר סולומוס (Solomos Square), זקינטוס

עוד בסמוך לכיכר, נמצאת אחת משתי הכנסיות של זנטה, כנסיית אגיוס ניקולאוס Church Agios) Nikolaos of Molos). מהכיכר, מתחילה טיילת לכיוון דרום. תוכלו ליהנות מהליכה לאורכה ולהגיע עד לכנסיה הגדולה, כנסיית אגיוס דיוניסוס (Agios Dionysios).

העיר זנטה מציעה מגוון טברנות עם מאכלים מקומיים מסורתיים ודגים טריים, רובן ממוקמות לאורך הכביש הראשי המוביל לנמל זנטה. אם אתם רוצים להתפנק במסעדת שף, עם מטבח פיוז'ן נהדר, הזמינו מקום במסעדת פרדוסיאקו (Paradosiako). כנסו לאינסטגרם של המסעדה כדי להבין על מה אני מדברת.

כדי לראות את העיר כולה, ממליצה לכם לטפס לעיירה הקטנה בוהאלי (שימו בוויז: Bohali). אפשר לטפס ברגל או להגיע עם רכב. זהו האזור בו גרים התושבים העשירים יותר של זנטה. למעלה, בנקודת התצפית, תמצאו מסעדה ומקום נחמד לשתות משהו. ממליצה להגיע לקראת הערב, לראות את השקיעה וליהנות מבריזה נעימה.

תצפית על זנטה - בוהאלי (Bohali)
תצפית על זנטה – בוהאלי (Bohali)

חופים מדהימים באי זקינטוס

החופים הם ללא ספק האטרקציות באי זקינטוס. מי טורקיז וצוקים לבנים, נופים דרמטיים וים אינסופי. הפעם אמליץ לכם על שלושה חופים, לחלקם הגענו דרך הים ועל חלקם צפינו ממקומות תצפית משגעות. המלצה על שלושה מקומות שממש תרצו לקחת אליהם מישהו אהוב באי זקינטוס:

חופשה באי זקינטוס - חוף נבגיו
חופשה באי זקינטוס – חוף נבגיו, חוף הספינה הטרופה

חוף נבגיו

חופשה באי זקינטוס - חוף נבגיו
המונים מבקרים בחוף נבגיו

חוף נבגיו הוא אחד החופים המרהיבים שתראו, עם מי טורקיז צלולים ומוקף בצוקים לבנים המבודדים אותו והופכים אותו לכזה שהגישה אליו היא רק דרך הים. בשנת 1983 נסחפה אליו ספינה שהבריחה סיגריות ואלכוהול ומכאן הוא קיבל את כינויו "חוף הסירה הטרופה". אלפים מגיעים עם סירות כדי לראות את היופי הזה והעומסים בחוף יכולים להיות גבוהים.

זהו אחד היעדים הפופולריים אליהם מגיעים בכל שייט שלוקחים בזקינטוס. דרך שונה להנות מהיופי הזה, שהכל צבוע בגווני שקיעה הוא להגיע לתצפית הנמצאת בצידו הצפון-מזרחי של האי. יש ללכת בין שיחי צמחייה נמוכה עד קצה המצוק. גם שם לא תהיו לבד אבל תהנו מבריזה נעימה ונוף מהפנט. 

שימו בוויז:  Shipwreck Viewpoint.

מפרץ למניונאס

חופשה באי זקינטוס - מפרץ למניונאס
מפרץ למניונאס, זקינטוס

שוכן בין צוקים בצד המערבי של האי. לאורך הצוק רוצפה רצועת בטון, עליה ניתן להתמקם, לעשות פיקניק ולשחות במי הטורקיז המשגעים. אפשר לשבת בבר/מסעדה שבמקום ולשכור מיטות שיזוף תחת שמשיה פוטוגנית עשויה קש. אנחנו הגענו להליכה סביב המפרץ לקראת שקיעה ולא רצינו לעזוב. אפשר בהחלט להעביר יום שלם במקום.

תצפית משגעת באזור העיר קרי (Keri)

העיר קרי נמצאת בצד הדרום-מערבי של זקינטוס. בסמוך לעיר ישנם מצוקים המתנשאים לגובה של כ- 300 מטרים מעל פני הים היוני ומפורסמים בזכות … מנחשים? השקיעות המשגעות כמובן. לא רחוק משם נמצא מגדלור בגובה 9 מטרים שנבנה בשנת 1925 היושב על אחד הצוקים. כדי להגיע ממש עד לקצה המצוק ולשבת על אחד הספסלים הממוקמים על הטיילת הסלולה, יש לקנות משקה עבור כל אחד מהמבקרים מהקיוסק הממוקם בכניסה. בירה קרה לגמרי תענה על הדרישה! אם אתם בוחרים להגיע לאזור קרי מאזור החוף, תוכלו לשחות במים הצלולים. משם תוכלו לקחת שייט לכוון מזרח, לאי הקטנטן מרתוניסי (Marathonisi Island). זהו המקום בו יש הכי הרבה הטלות של צבות הים והסיכויים שלכם לראות צבי ים בעונה (יולי-אוגוסט) היא הגבוהה ביותר. 

שימו בוויז: Cliffs of Keri

מלאכות מסורתיות בזקינטוס

המלצה חמה לביקור בכפר וולימס (Volimes). זהו הכפר בו ישנו אולם שווה בהחלט לטייל באזור. סביב העיירה תוכלו למצוא הרבה מאד דוכנים עם עבודות יד מסורתיות – שטיחים ארוגים, כלי קרמיקה, ציור על פורצלן. את העבודות מכינים המקומיים בחודשי החורף, בהם מעטים התיירים על האי, ומוכרים אותם בחודשי הקיץ, אז יש תנועת אנשים ומתעניינים גדולה. תוכלו למצוא הרבה מוטיבים שחוזרים על עצמם בעבודות השונות ובמזכרות מהאי. לדוגמה צבי הים, שהפכו לסמל האי. תראו אותם בשטיחים הארוגים, מודפסים על מגבות, על תיקים, במחזיקי מפתחות ושאר מזכרות. צבות הים מגיעות לחופי זקינטוס בחודשי אפריל ומטילות את ביציהן. הביצים בוקעות בתחילת אוגוסט. חשוב להגיד כי צבי הים מוגנים. אסור לצוד אותם וגם לא לגעת. 

אם אתם באזור, ממליצה לכם מאד על המסעדה הקטנה והמעולה – Kaminaki.

שימו בוויז: Άνω Βολίμες 290 91, יוון

אם התאהבתם, כמוני, תוכלו להמשיך את החופשה היוונית שלכם באיים קפלוניה ולפקדה הצפוניים לזקינטוס:

המלצות לחופשה בקפלוניה – האי היווני שתרצו לחזור אליו

האי היווני שאתם חייבים להכיר – חופשה בלפקדה

או כמובן להגיע בקלות לכל הפוסטים בבלוג על יוון – ממש כאן!

חופשה באי זקינטוס - מפרץ למניונאס
חופשה באי זקינטוס – מפרץ למניונאס

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם