שייט הפלגה ביוון סלסטיאל קרוז
שייט הפלגה ביוון סלסטיאל קרוז

בימים הראשונים של חודש מאי הוזמנתי לשייט על אוניית הקרוז של חברת סלסטיאל קרוז (Celestyal Cruises) – Celestyal Olympia. למען הגילוי הנאות אספר שלא חובבת קרוזים אנוכי. כבת של ימאי, שהצטרפה אליו לכמה הפלגות בעולם (אפילו אחת של שלושה וחצי חודשים למזרח הרחוק), אני יכולה להעיד ממקור ראשון שיש לי רגשות אמביוולנטיים לים. אנחנו לא תמיד החברים הטובים ביותר. תמיד העדפתי קרקע יציבה תחתיי, לתכנן בעצמי את מסלולי הטיולים בחופשה ולדאוג לסידורי השינה. אבל, חייבת לציין שגיליתי כל כך הרבה יתרונות בשייט הפלגה ביוון עם חברת סלסטיאל קרוז.

כשמדובר על איי יוון, קשה לבחור באיזה הכי כדאי לבקר. כל אי והייחודיות שלו, הנופים שלו והאווירה היוונית שלו. יש כל כך הרבה איים וחלקם לגמרי נכנסו לרשימת המקומות האייקוניים של יוון. האופציה של שייט מאפשרת הספק מרשים של ביקור במספר איים בזמן קצר יחסית. מעבר בין האיים השונים בקלות מבלי לדאוג למעבורות או טיסות ביניהם, ביקור בהיילייטס של איי יוון וכמובן ויתור מוחלט על דאגת ה- FOMO . החוויות שאספתי בדרך, לצד אוכל אותנטי טעים ואווירה משפחתית הפכו את השייט לחוויה מיוחדת ומומלצת. אני יכולה לסכם כאן, כבר בהתחלה, שהשייט שינה את צורת החשיבה שלי ורק עשה לי חשק לעוד. לשוט כל הדרך לחלום היווני.

ללא ספק, הקרוזים חוזרים אלינו הקיץ הזה, ובענק! רשימת החברות המתמחות בהפלגות ליעדים שונים באירופה רק הולכת וגדלה, עם עוד ספינות ועוד יעדים. התיירים הישראלים נחשבים חובבי קרוזים וזו דרך נהדרת לחקור ולגלות יעדים חדשים. הים התיכון הוא יעד מושלם לחופשת שייט. אם תצליחו לספור את כל איי יוון תגיעו לכמה אלפים אבל ביניהם אפשר למצוא 227 איים מיושבים. שייט יכול להיות פתרון מושלם של ביקור בכמה מהאיים היפים ביותר והכל – בטיול אחד. 

על החווייה המשגעת הזו כתבתי גם ברשת 13 ותוכלו לקרוא הכל כאן.

חברת Celestyal Cruises

חברת הספנות היוונית נחשבת לאחת החברות המובילות עבור מטיילים הבוחרים בשייט בין איי יוון ומזרח הים התיכון. לחברה יש מוניטין עטור פרסים הבנוי על מורשת יוונית ייחודית. שילוב אירוח יוצא דופן וחוויות אותנטיות אודות למומחיות של החברה באזור. נכון להיום, חברת Celestyal Cruises מפעילה שתי ספינות, ה- Celestyal Olympia וה- Celestyal Crystal. שתי הספינות נחשבות לספינות מגודל בינוני, מה שנותן להן יתרון יחסי בהגעה ליותר נמלים שהספינות הגדולות לא יכולות לעגון בהם. עם קיבולת מקסימלית של 1200-1600 נוסעים וצוות ידידותי ביותר המורכב מ- 11 לאומים שונים, אתם תרגישו במהרה תחושה של משפחתיות.

האי סנטוריני - תצפית משגעת
האי סנטוריני – תצפית משגעת

שייט הפלגה ביוון – לשוט כל הדרך לחלום היווני

אני הפלגתי על ה- Celestyal Olympia, על שפע המתקנים והשירותים שלה. ישנם חדרים מכמה סוגים. ביניהם חדרי יחיד, חדרים זוגיים, חדרים משפחתיים ואפילו כאלו עם מרפסות עם הנוף היפה בעולם. תכנית בידור מלאה בכל ערב, מרכז בריאות, קזינו, בריכה ופעילויות ספורט על הסיפון. כל זה לצד שפע של חוויות אוכל מענגות וטעימות במיוחד. אני חייבת לציין שמי שלוקח את חבילת השתייה פרימיום, נהנה מלמעלה ממאה סוגים שונים של משקאות אלכוהוליים וקלים ללא הגבלה. שדרוג שבהחלט הופך את החוויה למושלמת. אני נהניתי גם מארוחת שף בשותפות עם המומחית הקולינרית היוונית המובילה דיאן קוצ'ילס. ארוחה מיוחדת בת שש מנות, אותה ניתן להזמין מראש וליהנות ממנה בטרקלין האוכל היוקרתי שעל הספינה. המנות מרוכזות כולן סביב התזונה הים תיכונית הבריאה. קיימות אפשרויות צמחוניות או טבעוניות ואף ללא גלוטן.

סלסטיאל קרוז – מסלולים

חברת Celestyal Cruises מתפארת בכמה מסלולים בני 4, 5 ו- 7 לילות. אני הצטרפתי לקרוז בן ארבעה לילות שנקרא Iconic Aegean. כשמו כן הוא – מסלול מושלם לאיים האייקוניים בים האגאי. ביקרנו בשישה יעדים שמזמן כבר רציתי לבקר בהם. עכשיו, כל מה שאני חולמת עליו הוא לחזור לכל אחד מהם בטיול נפרד. שילוב מושלם של מינימום זמן הפלגה במשך היום ואף ביקור ביעד טורקי – קושדאסי.

מאיפה מתחילים?

את המסע שלנו התחלנו מנמל לבריון (Lavrion) הממוקם פחות משעה נסיעה משדה התעופה של אתונה. כמובן לכל מי שמגיע כמה ימים לפני או מחליט להישאר באתונה כמה ימים אחרי השייט אני ממליצה להיכנס לכל ההמלצות שלי על אתונה וכמובן לשריין חדר באחד ממלונות הבוטיק המשגעים בעיר. אחרי תהליך קצר ופשוט של בידוק, שליחת המזוודה וצ'ק אין לאוניה, עזבה ה- Celestyal Olympia את הרציף ושייט התענוגות החל. לרגע קט התנגנה ברקע המנגינה של סדרת הילדות שלי "The Love Boat".

השייט היה מסע של גילוי עבורי. חקר עיירות רומנטיות על צלע צוק, הרים מתנשאים, חופי שנהב לצד מפרצים עם מי טורקיז, טבע בראשיתי עוצר נשימה וציוני דרך איקוניים. איי יוון הם יעדים מנצחים לחופשה חלומית שיש בה הכל. תוכלו לקרוא על איים אחרים בהם ביקרתי ביוון ממש כאן. אך הפעם – מיקונוס, קושדאסי, פטמוס, רודוס, כרתים, סנטוריני – לשוט בתוך גלויה, כל הדרך לחלום היווני.

מיקונוס
האי מיקונוס

שילוב מדהים של הזדמנויות לסיורים הכוללים את המבנים הלבנים של סנטוריני, טחנות הרוח האייקוניות של מיקונוס, והטירות המלכותיות של פטמוס. ביקור בעיר העתיקה של אפסוס בקושדאסי שבטורקיה ובאקרופוליס מעורר הכבוד של לינדוס ברודוס. בכל אחד מהיעדים מוצעים מספרים טיולים מאורגנים על-ידי צוות האוניה ומדריכים מקומיים מלאים בידע. אפשר להזמין טיול אחד (או שניים ביעד בו נשארים יום שלם) המאורגן כולו מרגע הירידה מהסיפון ועד רגע החזרה או לצאת לחקר עצמאי בכל אחד מהיעדים. בכדי להספיק כמה שיותר ולקבל את ההסברים הטובים ביותר אני בהחלט ממליצה להצטרף לסיורים. אז באילו מהאיים היווניים ביקרנו הפעם?

מיקונוס 

מיקונוס
האי מיקונוס

האי מיקונוס זכה למוניטין מנצנץ וזוהר יותר מכל איי יוון. בגודל של 85 קמ"ר בלבד אפשר למצוא עולם ומלואו.  אווירה קוסמופוליטית וצבעוניות על כל גווני הלבן עם עיטורים בכחול ומעט ורוד. העיירה הראשית אליה מגיעים היא חורה. אפשר לראות את המוני המבקרים צועדים כשפניהם מועדות לעבר מרכז העיירה. וייבים של מסיבה באוויר בין סמטאות האבן הלבנות, בין חנויות הבוטיק הקטנות. אזור "ונציה הקטנה" ממוקם לאורך הטיילת של חורה, ממש מעל קו המים. מגוון עצום של ברים וטברנות מעולות. תשמעו מוזיקת מסיבות שמחה במיוחד מכל עבר. 

סמטאות במיקונוס
סמטאות במיקונוס

כיכר אגיה קיריאקי עם הכנסייה הלבנה הקטנה שלה היא מקום נחמד להפסקת קפה. במרכז הכיכר נמצאת אחת הכנסיות המצולמות ביותר בעולם – Panagia Paraportiani החלומית. קומפלקס של חמש כנסיות משנות ה-1600 ליד חומות ימי הביניים הישנות של העיירה. 

כנסיית Panagia Paraportiani במיקונוס
כנסיית Panagia Paraportiani במיקונוס

הלוקיישן המפורסם ביותר של מיקונוס הוא חמש טחנות הרוח המסויידות, הפונות צפונה בסגנון קיקלדי על שפת הים. מקום מושלם להגיע לקראת השקיעה, לתצפת משם לעבר הנמל.

טחנות הרוח המפורסמות של מיקונוס
טחנות הרוח המפורסמות של מיקונוס

את הביקור במיקונוס סיימנו בטברנה משגעת עם אוכל אותנטי טעים במיוחד והופעת ריקודים לצלילי זורבה היווני. הטברנה ממוקמת בכפר המשגע Ano Mera, אליו צריך להגיע בנסיעה מחורה.

קושדאסי, טורקיה

לא תכננתי להגיע לטורקיה, אבל מסתבר שקושדאסי הוא אחד היעדים התיירותיים הבולטים בריביירה הטורקית. אחד היעדים התוססים והפופולריים ביותר בטורקיה המודרנית. המרחק ממנה לאי היווני פטמוס הוא ממש קטן, כך שהיעד נכנס למסלול האייקוני של סלסטיאל קרוז. במרכז הביקור בקושדאסי נמצא הביקור באפסוס. אל תוותרו על החוויה העוצמתית שהיא חלק מהתרבות העתיקה המשמעותית ביותר והשמורה ביותר בטורקיה. זהו ביקור שאני ממליצה לעשות במסגרת הטיולים שהשייט מציעה. נח להגיע בהסעה ולקבל הסברים מקצועיים מאשר להתעסק עם הגעה עצמאית. 

עתיקות אפסוס בקושדאסי
עתיקות אפסוס

אפסוס הייתה מרכז תרבותי וחברתי בתקופה ההלניסטית. היא שימשה כר פורה להתפתחותה של האימפריה הרומית באסיה הקטנה. בתקופת הרומאים נחשבה אפסוס לבירת האימפריה באסיה, הודות למקדשים המרשימים ששכנו בה ולנמל החשוב שלה. העיר אפסוס משופעת במבנים עתיקים מתקופות שונות שבנו שליטי העיר. אחד המרשימים הוא מקדש ארטמיס ששימש בעבר פולחן לאלת הציד והבר היוונית ארטמיס. המקדש נחשב לאחד מפלאי העולם העתיק. עוד נשתמרה במתחם הספרייה המרשימה, התיאטרון ואמות המים. אתר אפסוס, נרשם בשלמותו ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו בשנת 2015. מתחם היסטורי עוצמתי ומרשים ביופיו.

עתיקות אפסוס בקושדאסי
אפסוס – הספרייה הגדולה

לאחר הביקור באפסוס יהיה לכם זמן לשופינג בבזאר של קושדאסי או לטיול לאורך הטיילת היפה. אני עשיתי צעדה לאורך המזח והגעתי עד למצודה של קושדאסי הנמצאת על הגבעה המשקיפה לעבר הנמל. נקודת תצפית משגעת.

פטמוס

האי פטמוס
האי פטמוס

זהו אחד האיים הקטנים יותר והפחות מוכרים של יוון. אין בו שדה תעופה ולכן הגעה בשייט עם אוניה בגודל קטן או בינוני היא מושלמת. האי היווני שכל תמונה בו יוצאת ממש גלויה. בין המקומיים נקרא האי פטמוס "ירושלים של הים האגאי". זהו האי שבו כתב יוחנן השליח את ספר ההתגלות, הספר האחרון בברית החדשה. כשמתקרבים לקו החוף מתגלה מראה מכושף. עם אחד הטיולים של הקרוז תוכלו להגיע אל מבצר האבן המשגע המוקף במבוך סמטאות צפופות צבועות בלבן. על הגבעה ממול המבצר תגלו עוד טחנות רוח, יפות לא פחות מאלו של מיקונוס.

רודוס

יש איים בים התיכון עם היסטוריה כובשת, חופים פנטסטיים ונוף יפהפה, ויש את רודוס שיש בו ממש הכל. רודוס, הגדול באיי הדודקנס של יוון, עוד הרבה לפני ימי האימפריה הרומית, שבילים ימיים רבים הובילו אליו. בניגוד לכמה איים יווניים פופולריים כמו מיקונוס וסנטוריני, האי רודוס שופע וירוק. גן אמיתי במזרח האגאי. רודוס היא גם ביתם של כמה מביצורי ימי הביניים המרהיבים ביותר, שנבנו על ידי אבירי מסדר ג'ון הקדוש במאה ה-14. העיר העתיקה של רודוס, בנקודה הצפונית ביותר של האי, היא כנראה העיר מימי הביניים השמורה ביותר בכל אירופה.

אל רודוס הגענו ליום שלם והיה זמן ליהנות מרביצה על אחד החופים המשגעים – חוף לינדוס (Lindos Beach). לשבת באחת הטברנות על קו המים, עם קפה קר ונוף משגע לעבר המבצר של רודוס (המכונה גם האקרופוליס של רודוס) היה אחד הרגעים היפים בביקור ברודוס. בשעות אחר הצהריים, אחרי ארוחת צהריים מפנקת על האוניה, יצאנו שוב, הפעם להלך בין סמטאות העיר העתיקה. אפשר להיכנס לבקר בארמון המלך. אפשר גם להקיף את העיר העתיקה תוך כדי הליכה על חומות העיר (בתשלום סמלי של 3 יורו למבוגר). הליכה על חומות העיר מאפשרת "הצצה" לתוך העיר העתיקה, לסמטאות היפות וכל זה עם נוף משגע לעבר הנמל. גם ברודוס מצאנו את טחנות הרוח, הממוקמות בקצה הטיילת שלאורך הנמל. 

Lindos Beach חוף לינדוס ברודוס
חוף לינדוס ברודוס

כרתים, האי הגדול של יוון

האי החמישי בגודלו בים התיכון והגדול ביותר ביוון. כרתים המיתולוגי הוא הרבה יותר מסתם עוד אי יווני. המוניטין המהולל שלו כמאגר של חורבות מינואיות באתרים היסטוריים כמו קנוסוס, הופכים אותו למיוחד מאד שאין שני לו. גודלו של האי הוא עצום. כמובן שאי אפשר לראות את כולו בביקור ביום טיול. אפשר בהחלט אפשר לקבל טעימה מייצגת שרק תשאיר לכם טעם של עוד. 

כריתים - חורבות קנוסוס
חורבות קנוסוס

הערים הגדולות של כרתים הן עיר הבירה הרקליון, רתימנו וחאניה. כולן נמצאות בקו החוף הצפוני של האי. הרקליון, הממוקמת לאורך נקודת האמצע של החוף הצפוני של האי, לוקחת את שמה מהרקלס – הידוע יותר בשם הרקולס. הרקליון הייתה הנמל של עיר הארמון המינואי קנוסוס בתקופה הביזנטית. 

כריתים - חורבות קנוסוס
חורבות קנוסוס

אני הצטרפתי לטיול לשרידי הארמון של קנוסוס, הנמצאים ממש מחוץ למרכז העיר באתר אדיר מתקופת הברונזה, המקיף מאות קירות וחדרים המחוברים זה לזה. סיור חוויתי באחד מהאתרים השמורים והמשוחזרים שעל האי. 

האי סנטוריני

מי לא מכיר את המראה האייקוני של סנטוריני? מראה יווני קלאסי של בתים צבועים בלבן, המקובצים לאורך סמטאות ציוריות ומפותלות היושבות על גבי צוקים געשיים שחורים-אדמדמים? כל מה שאתם מדמיינים – יפה אף יותר במציאות. למרות שהגענו במחצית השניה של היום, למזג אוויר עם שמיים אפורים וטיפטופי גשם, הנופים של סנטוריני לא אכזבו. האי יפה ופוטוגני להפליא בכל מזג אוויר! 

האי סנטוריני - תצפית משגעת
האי סנטוריני – תצפית משגעת

אל המזח של סנטוריני מגיעים בסירות קטנות מהאוניה. אוניות, אפילו בגודל בינוני לא מורשות לעגון בנמל. כדי להגיע אל הסמטאות הממוקמות על ההר צריכים להגיע ברכבל (בעלות של שישה יורו לכוון). אם אתם ספורטיביים במיוחד, תוכלו לטפס הכל בגרם מדרגות ארוך אבל עם נוף מובטח. זהו יעד שבחרתי לא להצטרף לסיור אלא לשוטט עצמאית. לספוג את האווירה היוונית הקסומה הזו ולהודות על ההזדמנות להיחשף לכל החוויות עם כוס יין אל מול הנוף הדרמטי של לוע הר הגעש, שההתפרצות המסיבית שלו בסביבות 1600 לפנה"ס הרעידה את האי אבל יצרה גם כמה מהנופים המרהיבים בעולם.

המסלול המומלץ לעשות כאשר מגיעים לביקור של חצי יום באי, הוא מסלול ההליכה על רכס ההרים, בין העיירות פירה ואיה. המסלול עובר בין הסמטאות, כפרים קטנים ציוריים, כנסיות יפיפיות ונוף מהפנט. זהו בהחלט האי ששווה לסיים איתו את השייט. כמעט בוודאות תצאו משם ותרוצו להזמין חופשה נוספת ביוון.

האי סנטוריני
האי סנטוריני

סיום המסלול

קל ליפול בקסם הרומנטי של איי יוון בחופשת שייט חלומית. חברת Celestyal Cruises תשיק אוניה חדשה במהלך חודש ספטמבר הקרוב, ה- Celestyal Journey, עם קווים חדשים. לאחר השקעה של 20 מיליון יורו, האוניה החדשה, עם קיבולת מקסימלית של 1260 נוסעים תקיים גם את שייט "שלוש היבשות" עם יעדים באירופה, ישראל ומצריים שבאפריקה. אני ללא ספק מתכננת להגיע לאחת מאלה. אז אם אתם מתכננים לבקר בכמה מאיי יוון בעונת הקיץ או אפילו מחוץ לעונת התיירות, בשלהי החורף או הקיץ, שייט עם אחת האוניות הבינוניות של סלסטייל יכול להיות הפתרון המושלם. ממליצה לכם בהחלט לשקול את הקצוות של עונת התיירות. מזג האוויר נעים ופחות צפיפות של תיירים.

מוזמנים לבדוק כאן איזה מההפלגות תתאים בדיוק עבורכם: קרוזים עם חברת סלסטיאל קרוז

שייט הפלגה ביוון סלסטיאל קרוז
שייט הפלגה ביוון סלסטיאל קרוז

כל מי שמתחיל את השייט או מסיים אותו בחופשה באתונה, ימצא כאן בבלוג עושר גדול של המלצות שוות:

מלונות בוטיק מומלצים באתונה

קולינריה וסיורים

אתרים מעניינים באתונה ועוד הרבה. אז מי מזמין לו שייט ליוון?

תוכלו להגיע לאיי יוון גם ללא שייט מאורגן. אני בהחלט ממליצה לכם לקרוא את ההמלצות שלי על חופשה חלומית באי לפקדה ובאי המשגע קפלוניה.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם