המלצות מסלול טיול לברצלונה

ביקור בברצלונה תמיד מומלץ. אם אתם רוצים לראות ארכיטקטורה ייחודית, לאכול טוב, ליהנות ממזג אוויר מושלם רוב הזמן, לעשות קניות בסטייל, לטייל באווירה קסומה בחופשה אורבנית או לנוח על חוף הים – ברצלונה תענה לכם על כל הציפיות!הגענו לעיר, לא בפעם הראשונה, לכמה ימים של מילוי מצברים, מפגשים עם אנשים חשובים ואיסוף השראות שחיכו לנו בכל פינה. את המלצות מסלול טיול לברצלונה סיכמתי לכם כאן.

המלצות מסלול טיול לברצלונה
המלצות מסלול טיול לברצלונה – הסגרדה פמיליה

למי שמגיע לברצלונה בפעם הראשונה אני כמובן ממליצה לבקר באתרים האייקוניים של העיר כמו הסגרדה פמיליה (הכנסיה המפורסמת שתוכננה על ידי האדריכל אנטוני גאודי ונמצאת בבנייה מאז שנת 1882 ועד היום), פארק גואל (הנמצא בשכונת אל כרמל ותוכנן אף הוא על ידי גאודי כשכונת מגורים שנכשלה) או קאסה מילה (בניין מגורים שתוכנן על ידי גאודי ללא קווים ישרים ונמצא בשכונת אישאמפלה). על כל אלו ועוד הרבה המלצות שוות של מקומיים, תוכלו למצוא בבלוג של ענבל כבירי. הפעם לוקחת אתכם לביקור בעיר הצבעונית הזו. ביקור "למתקדמים", למי שיש מעט יותר זמן בעיר או למי שרוצה לחוות אותה מזווית קצת אחרת.

אז איפה ישנים בברצלונה? המלצה לעשרה מלונות שווים בברצלונה

מלונות מומלצים בברצלונה - מלון Forget me not
מלון Forget me not

קודם כל – בחירת מלון בברצלונה. מרבית ברצלונה שטוחה וקלה מאד להתמצאות. דרך ההתניידות העיקרית היא ברגל, כך שלא ממש משנה איפה ישנים. יחד עם זאת, יש שכונות מרכזיות יותר ונעימות להסתובבות בכל שעות היום. אנחנו ישנו בשני מלונות מהרשימה למטה אבל מוסיפה לכם את שאר המלונות המומלצים שהיו אלטרנטיבות שלנו.

מלון Forget Me Not – מלון משגע במיקום מעולה. חדרים מרווחים וארוחת בוקר משגעת!

Serras Barcelona – מלון חמישה כוכבים באזור ברצלונטה עם נוף משגע לים.

Acta Splendid – במרחק הליכה מפלאזה קטלוניה והרמבלאס.

The Barcelona EDITION – מלון 5 כוכבים עם תצפית משגעת מגג המלון לעבר הגג המיוחד של שוק סנטה קתרינה.

Mihlton Barcelona Boutique B&B – במיקום מרכזי ועם גינת טרסה בלב הנוף האורבני.

Praktik Èssens – אחד ממלונות הרשת, שכל אחד מהם עם מאפיין ייחודי משלו.

Antiga Casa Buenavista – מלון 4 כוכבים עם בריכה.

Hotel El Palace Barcelona – מלון 5 כוכבים בשכונת אישאמפלה.

Circa 1905 – ממוקם בשכונת אישאמפלה, קרוב לפסאג' דה גרסייה.

Hotel 1898 – מלון ספא.

בית החולים דה לה סנטה קרו אי סנט פאו (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau)

בית החולים דה לה סנטה קרו אי סנט פאו (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ברצלונה
בית החולים דה לה סנטה קרו אי סנט פאו (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau)

מתחם בית החולים הוקם בשנת 1401 עם מיזוגם של שישה בתי חולים בעיר ברצלונה באותה תקופה, שהגדולים ביניהם היו סנטה קרו שהיה ממוקם ממש במרכז העיר (כיום רובע רבאל), באחת הדוגמאות החשובות ביותר של אדריכלות גותית קטלאנית, והשני היה בית החולים סנט פאו. המקום שימש כבית חולים עד לסוף המאה התשע עשרה. בשל הגידול המהיר של אוכלוסיית ברצלונה והתקדמות הרפואה, בית החולים הפך קטן מדי, והוחלט על הקמת בניין חדש. הודות לעזבונו של הבנקאי הקטלוני פאו גיל, נבנה בית החולים החדש בתכנונו של האדריכל Lluís Domènech i Montaner. ושעריו נפתחו בשנת 1930.

לאחר שמונים שנה של פעילות בריאות במתחם המודרניסטה, עבר בית החולים דה לה סנטה קרו אי סנט פאו בשנת 2009 למבנים חדשים שנבנו בצפון המתחם. בכך החל עידן חדש עבור הביתנים ההיסטוריים של מונטנר שנפתחו לביקור. כיום, המקום מארח מספר ארגוני תושבים הפועלים בין היתר בתחומי חדשנות, קיימות, בריאות ותרבות. חלק מביתן המנהלה הוסב למקום לפגישות ואירועים. חללי הפנים המרהיבים שלו מהווים תפאורה אידיאלית לפגישות ארגוניות, קורסים וכנסים. במקום נמצא גם הארכיון ההיסטורי של בית החולים. זהו אחד האוספים החשובים ביותר של תיעוד בתי חולים בעולם כיום. האוסף כולל ספרים ומסמכים היסטוריים מהמאה החמש עשרה ועד המאה העשרים.

לאחר שחזור ביתני המודרניסטה הוכרזו 12 הביתנים במתחם כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1997. זהו מתחם האר נובו הגדול בעולם, כמו גם היצירה החשובה ביותר של מונטנר, האדריכל של המודרניזם, האר נובו הקטלאני. הביקור מתחיל בבניין רפואת החירום של בית החולים (ההיפוסטייל) דרך סדרה של מנהרות המקשרות בין המבנים השונים בהם אפשר ללמוד על ההיסטוריה של המקום, על סוג הרפואה שהיתה נהוגה בברצלונה ועל איך נראו החיים של המאושפזים במקום. הביקור מסתיים בבניין המנהלה, העשיר בפרטי אדריכלות, פסיפסים ופסלים. מי שמגיע לברצלונה בתקופת הכריסמס יכול ליהנות ממופע אורות מרשים בבנייני המתחם. הביקור בתשלום והוא מומלץ ביותר.

למידע נוסף – בית החולים הישן.

על מבנים אדריכליים ואוכל טוב – שווקים בברצלונה

שוק סנט אנטוניו, ברצלונה
שוק סנט אנטוניו

כולם שמעו על שוק האוכל "לה בוקריה" אבל לא כולם יודעים שיש בעיר עשר שכונות, שלכל אחת מהן יש את השוק המקומי-השכונתי שלה. שווקים עם דוכנים אסתטיים של פירות, ירקות, דגים ומאכלי ים, בשרים ולחמים. בכל שוק תוכלו למצוא כמה מסעדות מקומיות טובות, כי הרי אם המקומיים אוכלים שם זה המדד הטוב ביותר לטיב האוכל. ואם השוק נמצא במבנה אדריכלי מעניין אז זו בכלל חגיגה לעיניים. הפעם ביקרנו בשלושה שווקים ונהנינו בכל אחד מהם ממשהו אחר. 

שוק סנט אנטוניו (Mercado de San Antonio)

נמצא בשכונת סנט אנטוניו מבנה ארכיטקטוני נפלא של השוק ורק בשל הסיבה הזו שווה להגיע ולראות. אנחנו בחרנו להגיע דווקא ביום ראשון כי מתקיים במקום שוק ספרים ואוספים גדול (כרטיסיות, קלפים, פוסטרים). השוק מתפרש בחוץ תחת דוכנים מקורים סביב כל המבנה. מה שלא לקחנו בחשבון הוא שדוכני האוכל בתוך השוק סגורים ביום ראשון ושהספרים הנמכרים בשוק הם בספרדית. אז בהחלט ממליצה להגיע באחד מימות השבוע. אם אתם בסביבה, אני ממליצה על מסעדה קטנה ונחמדה ממש קרוב למתחם לארוחת בראנץ' קלילה – מסעדת The juice house.

שוק נינוט (Mercado del Ninot)

השוק הקטן והחמוד הזה נמצא בלב שכונת אישמפלה (Eixample) התוססת. השוק מתאים לקניית צידה של פירות טריים או לארוחת צהריים של פאייה או דגים טריים על הגריל לצד כוס יין, ככה סתם באמצע היום. בתוך השוק תמצאו את מסעדת לה מדוזה (La Medusa) המומלצת! 

שוק סנטה קתרינה (Mercat Santa Catarina)

נמצא בלב שכונת אל בורן השיקית. השוק נפתח בשנת 1848 והיה השוק המקורה הראשון בברצלונה. לאחרונה הוא שופץ לחלוטין עם מראה מודרני אך בהתאם למבנה השוק הקטלאני המסורתי. הגג הגלי תוכנן על ידי האדריכלים מיראלס וטגליאבה. הוא מורכב מ- 325,000 חלקי קרמיקה ביותר מ- 60 צבעים המייצגים את צבעי הפירות והירקות הנמכרים בשוק. מי שמטייל בשוק וברחובות הסמוכים, לא יכול להנות מהיופי של הגג. כדי לראות את עבודת האמנות האדריכלית הזו, אני ממליצה לטפס לנקודת תצפית שווה במיוחד ולהשקיף על גג השוק, שנעשה כמחווה לעבודותיו של גאודי.

שוק סנטה קתרינה ברצלונה
הגג המעוגל של שוק סנטה קתרינה

בפינה המערבית של השוק נמצא מלון Edition. ניתן לעלות לקומה העשירית שלו, לתצפת ואפילו להזמין משקה או משהו לאכול עם נוף חלומי. אפשר כמובן גם להתארח במלון וליהנות בכל יום מהנוף הזה, במיוחד כשיושבים בבריכה שעל הגג.  בפינת השוק, ממש מול המלון תמצאו את המסעדה הנפלאה  Cuines Santa-Caterina. שם תוכלו ליהנות ממגוון מנות מקומיות טיפוסיות מומלצות לצד מטבח אסייתי, ים תיכוני, איטלקי וצמחוני.

שכונת אל בורן

אם אתם מגיעים לשוק סנטה קתרינה ברובע אל בורן אז תמשיכו לחקור את הרובע האופנתי הזה. הרובע מתאפיין ברחובות צרים מימי הביניים, בהם אפשר ליהנות מבתי קפה וחנויות מעצבים בשעות היום, ובברי קוקטיילים ומועדוני סמבה בלילה. במרכז הרובע תמצאו את הכנסיה הגותית היפה שנבנתה במאה ה- 14. כנסיית סנטה מריה דל מאר (Santa Maria del Mar), המעוטרת בחלונות ויטראז' מרשימים. 

מסעדות ברובע אל בורן

שתי מסעדות מומלצות, ממוקמות דלת מול דלת. לשתיהן מומלץ להזמין מקום מראש (וגם אז תוכלו להמתין בתור בחוץ, שבהחלט שווה את ההמתנה). 

מסעדת Tapeo

זוהי מסעדת שוק פשוטה שמכינים בה טאפאסים מעולים באיכות גבוהה ועם הרבה יצירתיות. התפריט כולל מגוון רחב של טאפאסים ונבנה על ידי דניאל רואדה, הלב והנשמה של המקום.

קישור למסעדה – Tapeo

מסעדת El Xampanyet

ממש בדלת ממול תמצאו את המסעדה הקרויה על שם היין המבעבע המוגש בה. זהו בר עתיק, קטן וצפוף, מקום מושלם לבלות עם חברים עם טאפאסים ויין או בירה מקומית. 

קישור למסעדה – El Xampanyet

מרכז התרבות והזיכרון

מתחם מעניין נוסף בשכונה הוא מרכז התרבות והזיכרון, El Born CCM. זהו מתחם אירועי תרבות ומרחב ערכי של שימור והערכת מורשת, של העברת ידע לגבי ביטויי זיכרון. זהו מרכזה של מנהלת הזיכרון, ההיסטוריה והמורשת של מועצת העיר ברצלונה. הכניסה למתחם חופשית ואפשר לראות במקום תערוכה של שרידים מהמאה ה- 18 שהתגלו בחפירות בעיר. המבנה עצמו הוא מבנה שוק ששוחזר ודומה למבני השוקים האחרים בברצלונה.

עוד על המרכז – CCM

מוזיאונים בשכונת אל בורן

רובע אל בורן משופע במוזיאונים. המיוחדים שבהם הם מוזיאון מוקו (Moco), מוזיאון פיקאסו והמוזיאון האתנולוגי.

מוזיאון מוקו

בעקבות ההצלחה של מוזיאון מוקו אמסטרדם, החליטו על פתיחת מוזיאון נוסף בברצלונה. המוזיאון מתהדר בהצגת יצירות איקוניות של אמנים מודרניים ועכשוויים מפורסמים, לצד עבודות של "כוכבים עולים". מוזיאון מוקו הוא מוזיאון עצמאי עם מגוון רחב של אמנות מודרנית, עכשווית ואמנות רחוב מעוררת השראה. בין האמנים אפשר למצוא את ז'אן מישל בסקיאט, בנקסי, KAWS, קית' הרינג, דמיאן הירסט, יאיוי קוסמה, אנדי וורהול ועוד רבים אחרים. 

קישור למוזיאון – מוזיאון מוקו

מוזיאון פיקאסו

תוכלו למצוא את המוזיאון ממש בסמוך למוזיאון המוקו. מוזיאון פיקאסו שנפתח בברצלונה בשנת 1963, חושף את מערכת היחסים העמוקה של פיקאסו עם העיר ברצלונה. מערכת יחסים אינטימית שעוצבה בנעוריו ובהתבגרותו, ונמשכה עד מותו. גאונות של פיקאסו מתגלה דרך 4,251 היצירות המרכיבות את האוסף הקבוע במוזיאון. 

קישור למוזיאון – מוזיאון פיקאסו

המוזיאון האתנולוגי

במוזיאון תגלו פסלים ועבודות אמנות קדומה. הממצאים מחולקים לפי יבשות ותרבויות קדומות. התצוגה מרשימה ואסתטית מאד ופרושה על פני כמה קומות. המוזיאון הוא שילוב של שני מוזיאונים עצמאיים שעבדו בתחום החקר האתנולוגי ואוחדו בשנים האחרונות. האוספים מכסים מגוון רחב של היבטים הנוגעים לדרך שבה אנשים חיים ולייצוגים הסמליים של מגוון רחב של תרבויות מרחבי העולם. האוספים מורכבים מעדויות פיזיות שנמצאו במהלך מסעות האיסוף שערך המוזיאון. 

קישור למוזיאון – המוזיאון האתנולוגי

מרכז IDEAL

המלצה על מוזיאון אחר, בשכונת פובלנואו: מרכז IDEAL. מדובר במרכז העוסק ומציג אמנות דיגיטלית, הקרנות אור-קוליות, מציאות רבודה והולוגרפיה. מרכז אידיאל שוכן במבנה שהיה קולנוע מיתולוגי בברצלונה. המקום פתח את שעריו לראשונה בשנת 1917 והקרין סרטים עד שנת 1984. בשנת 1985 הפך המבנה לסט צילומים עבור סדרות ותכניות טלוויזיה שונות עד שנת 2014. בשנת 2019, נפתח מרכז אידיאל כעתיד של הקולנוע והמוזיאונים.

מרכז IDEAL ברצלונה

כרגע מוצגת במרכז תערוכה של סלבדור דאלי והקהל מוזמן להיכנס למסע הסוחף במוחו של דאלי באמצעות הקרנות בפורמט גדול, מיצבים אינטראקטיביים, הולוגרמות, מציאות מדומה ובינה מלאכותית, דרך יצירותיו המפורסמות ביותר מנקודת מבט חדשה לחלוטין. 

קישור: מרכז אידיאל

Rooftops – גגות בברצלונה

המלצה אחרונה, רלוונטית כמעט בכל עיר – נסו למצוא נקודות מבט מיוחדות על העיר. והפעם, בואו לגלות את ברצלונה מלמעלה, מעל גגות העיר. שתי המלצות של בילוי על גגות העיר, (בנוסף להמלצה על גג מלון Edition לתצפית על שוק סנטה קתרינה בשכונת אל בורן):

תצפית לחוף הים

האזור הקרוב לחוף הים של ברצלונה, הנקרא ברצלונטה, הוא אזור נעים לביקור בשעת השקיעה. אחת הדרכים היפות היא לטפס על אחד מהמלונות הגבוהים, לקומת ה- Rooftop, לשבת לארוחת ערב קלה או למשקה אל מול השקיעה. יש מלונות שאפשר (בתשלום) להצטרף לאורחי המלון וליהנות משהייה במתחם הבריכה. אנחנו ביקרנו על גג מלון Serras.

בילוי על גג Casa Batllo

הופעה של זמרת על גג המבנה המרשים, מבית היוצר של האדריכל גאודי – ערב בלתי נשכח. בית Casa Batllo נבנה על ידי האדריכל המוכשר בין השנים 1904-1906, והוא אולי היצירה המודרניסטית היחידה שלו ואחת המוכרות והגדולות בעולם. הבנייה נעשתה בהשראת הים התיכון בחופש יצירתי מוחלט. גאודי שיפץ לחלוטין את הבניין ותכנן פתרונות עיצוביים יצירתיים לפונקציות יומיומיות, עליהן אפשר ללמוד בהסברים. הבית מאפשר נקודות מבט מעניינות ולא שגרתיות.

אנחנו קנינו כרטיס זהב אונליין שמקנה כניסה לבית (עם קיצור תור), סיור בבית עם טאבלט לתצוגות תלת מימדיות והסברים בתחנות השונות, הופעה של זמרת על הגג ולסיום – ביקור ב"קוביה", תצוגה דיגיטלית אור-קולית מלאה בהשראותיו של גאודי.

לקניית כרטיסים לפעילויות השונות – Casa Batllo

מקווה שנהניתם לטייל איתי, מהמלצות מסלול טיול לברצלונה, ומזמינה אתכם לגלות עוד ערים תוססות עליהן כתבתי בבלוג, כמו על גג העולם – מרפסות גג Rooftops באתונה.

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון אבל עוזרת לי מאד בהמשך תפעול הבלוג.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם