חובבת מוזיאונים אני. הנה, הכרזתי! בכל יעד עירוני אליו אני מגיעה, בודקת את מצאי המוזיאונים – מה מיוחד? האם יש משהו חדש? אולי תערוכה מעניינת במיוחד?

מדריך מוזיאונים במינכן

הכנתי לכם מדריך לחובבי מוזיאונים במינכן. מינכן היא אחת הערים המשופעות במוזיאונים. תוכלו למצוא כאן מגוון עצום של מוזיאונים וגלריות לאמנות בתחומים שונים. ממדע ותחבורה ועד אמנות עתיקה ומודרנית. מאמנות מקומית ועד אמנות שמעבר לים.

מדריך מוזיאונים במינכן

מוזיאוני הפינקוטק (Pinakothek)

רשת מוזיאוני הפינקוטק מונה שלושה מוזיאונים – הישן, החדש והמודרני. הרשות לאוספי הציורים הממלכתיים של בוואריה הוקמה בסוף המאה ה- 18 כדי לנהל את האוסף שהיה בבעלות שושלת ויטלסבאך. בתחילה מקום האוסף היה בארמון שלייסהיים החדש, מחוץ למינכן.  

הפינקוטק הישן (Alte Pinakothek) 

המוזיאון נבנה בין השנים 1826-1836 והציג יצירות מופת בחסות מלך בוואריה, לודוויג הראשון. המוזיאון ניזוק כבד במהלך מלחמת העולם השנייה ונבנה מחדש בשנת 1957. במקום פשוט לשחזר חלקים רבים של החזית, הם הוחלפו בלבנים חשופות כ"פצעים". בכך משמש המוזיאון דוגמה אדריכלית לשחזור לאחר המלחמה.

להזמנת כרטיסים ללא תור ועם הדרכה!

קישור למוזיאון: הפינקוטק הישן

כתובת: 80333 ,Barer Straße 27, Entrance Theresienstraße

הפינקוטק החדש (Neue Pinakothek)

נפתח בשנת 1853 ונחשב למוזיאון לאמנות "עכשווית" של התקופה. המוזיאון החדש נהרס בשנים 1944/45 בזמן מלחמת העולם השניה. לאחר אחסון זמני של עבודות האמנות, נפתח המוזיאון מחדש בשנת 1981 והוצגו בו יצירות שנעשו במחצית השניה של המאה ה- 19. 

קישור למוזיאון: הפינקוטק החדש

מוזיאון הפינקוטק המודרני, מינכן
הפינקוטק המודרני, תצוגה בחלל הכניסה

הפינקוטק המודרני (Pinakothek der Moderne)

המוזיאון מציג אוסף אמנות מהמאה ה-20, ואף הוא ממוקם ברובע המוזיאונים של מינכן, בסמוך לפינקוטק הישן והחדש. בנוסף לציורים, האוספים במוזיאון המודרני כוללים צילום ופיסול, כמו גם מיצבי וידאו ומיצבים מרחביים. תחת קורת גג אחת תמצאו גם את המוזיאון לארכיטקטורה והמוזיאון לעיצוב. 

קישור למוזיאון: הפינקוטק המודרני

כתובת: Barer Straße 40, 80333 München

מוזיאון הרזידנס

בית המגורים במינכן פתוח לציבור כמוזיאון מאז 1920 והוא כיום אחד ממוזיאוני הארמון החשובים באירופה. הארמון הממוקם במרכז העיר היווה לאורך השנים, החל משנת 1508 ועד שנת 1918, מקום משכנם של שליטי העיר, השליטים מבית ויטלסבאך, ששלטו בבוואריה תחילה כדוכסים, אחר כך כאלקטורים ולבסוף כמלכים. 

הארמון המפואר עם הגנים רחבי הידיים מציג ארכיטקטורה ופרטי ריהוט מתקופות הרנסנס, הבארוק והרוקוקו המוקדמות ועד לתקופה הניאו-קלאסית. מרבית המבנה נהרס במלחמת העולם השניה ובנייתו מחדש החלה בהדרגה כבר בשנת 1945. כיום המבנה, יחד עם מוסדות תרבות אחרים, מהווה אחד ממתחמי המוזיאונים הגדולים בבוואריה. ניתן לבקר בחלק מחדרי הארמון המשמשים מוזיאון ולבקר בגנים שלו. בחורף מתקיים שוק כריסמס ברחבת הארמון. לכל שווקי הכריסמס של מינכן אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

קישור למוזיאון: מוזיאון הרזידנס

כתובת: Residenzstraße 1, 80333 München

האוס דר קונסט (Haus Der Kunst)

מוזיאון האוס דר קונסט, מינכן
האוס דר קונסט

מוזיאון מרשים הממוקם במבנה ניאו-קלאסי עם היסטוריה הקושרת אותו למפלגה הנציונל-סוציאליסטית. הוא נפתח בשנת 1937 כ"בית האמנות הגרמנית" ושימש להפגנת פוליטיקה. המקום הפך למוסד האמנות המוביל של המפלגה. לאחר תום מלחמת העולם השנייה, מבנה המוזיאון היה הראשון שימש את צבא ארה"ב כמועדון קצינים. תערוכות אמנות החלו להתקיים בו כבר בשנת 1946. חזרתו של המודרניזם למקום שבו החלה השפלת האמנים שימשה כחלק מהתבוננות היסטורית גדולה יותר. האוס דר קונסט הפך למקום חשוב להצגה של יצירות אוונגרד – כמו "גרניקה" של פיקאסו ב-1955 – ובכך לאזן את עמדתו המשמיצה במהלך הרייך השלישי. מאז, האוס דר קונסט הפך למרכז בינלאומי של תערוכות אמנות מודרנית, וכיום למוזיאון עולמי לאמנות עכשווית.

קישור למוזיאון: האוס דר קונסט

כתובת: Prinzregentenstraße 1, 80538 München

קונסטהאלה (Kunsthalle)

המוזיאון נחשב לאחד מבתי תצוגת האמנות היוקרתיים ביותר בגרמניה, ממוקם בלב מינכן בבניין ה- "Fünf Höfe" משנת 2001. המוזיאון מציג שלוש תערוכות גדולות בשנה במגוון נושאים: מציור, פיסול, אמנות גרפית, צילום ואומנות, דרך עיצוב ואופנה. הקריטריון החשוב ביותר לבחירת נושא התערוכה הוא רמה יוצאת דופן של איכות אמנותית. טווח הזמן משתרע מהפרהיסטוריה וההיסטוריה המוקדמת ועד ימינו של אמנות ותרבות מרחבי העולם.

קישור להזמנת כרטיסים בקלות ובמהירות!

קישור למוזיאון: קונסטהאלה

כתובת: Theatinerstrasse 8, 80333 Munich 

מוזיאון ברנדהורסט (Brandhorst)

מוזיאון ברנדהורסט מוקדש לאמנות עכשווית. מאז פתיחתו ב-2009, ביסס המוזיאון את עצמו כאחד המקומות המרכזיים לאמנות עכשווית בגרמניה. מאחורי החזית המרהיבה של 36,000 מוטות קרמיקה בצבעוניות משתנה, מבקרים מכל רחבי העולם יכולים לחקור יצירות מופת של אמנות משנות ה-60 ועד היום. מאז פתיחת המוזיאון, האוסף כמעט הכפיל את נפחו, מ-700 ליותר מ-1,200 יצירות. המוזיאון מחזיק בגוף העבודות הגדול ביותר מיצירותיו של אנדי וורהול באירופה ומתמקד גם ביצירות של Cy Twombly. 

קישור למוזיאון: מוזיאון ברנדהורסט

כתובת: Theresienstraße 35A, 80333, Munich

לנבאך (Lenbachhaus)

מוזיאון לנבאך האוס, מינכן
מדריך מוזיאונים במינכן – לנבאך האוס

מוזיאון לאמנות השוכן בוילה ההיסטורית של "נסיך הציירים" פרנץ פון לנבאך. בשנת 1957 נתנה האמנית גבריאל מינטר למעלה מאלף יצירות של אמני ה-Blue Rider ל-Lenbachhaus, מה שהפך את המוזיאון לבית לאוסף הגדול היחיד של אמנות Blue Rider בעולם. עוד במוזיאון אפשר למצוא אוספים של אמנות המאה התשע-עשרה, מודרניזם קלאסי, מודרניזם שלאחר המלחמה ואמנות עכשווית. 

קישור למוזיאון: לנבאך

כתובת: Luisenstraße 33, 80333 Munich

מוזיאון לתיעוד ההיסטוריה של הנאציזם במינכן (nsdoku)

מינכן קשורה יותר עם עליית הנציונל-סוציאליזם מכל עיר אחרת, בתור המקום שבו נוסדה המפלגה הנאצית (NSDAP). ב-1920 נוסדה במינכן מפלגת הימין הקיצוני, מפלגת הפועלים הגרמנית הלאומית-סוציאליסטית. ב-1933 עלתה המפלגה לשלטון תחת הנהגתו של אדולף היטלר. הדיקטטורה הנאצית נמשכה עד 1945 והביאה לטרור ולמלחמה באירופה. רציחתם של כשישה מיליון מיהודי אירופה בשואה והשמדת הצוענים בפוריאמוס במהלך מלחמת העולם השנייה הם מהפשעים הגדולים ביותר של האנושות.

בהיותו ממוקם באתר בו שכן מטה המפלגה הנאצית, "הבית החום", המרכז לתיעוד ההיסטוריה של הנאציזם במינכן מוקדש לטיפול בעברה הבעייתי של העיר ובוחן באופן ביקורתי את ההיסטוריה הזו במסגרת תערוכות, אירועים, סדנאות וסיורים. התערוכות במוזיאון מעלות את המודעות להשפעות הנאציזם עד היום ובו בזמן מחזקות את המודעות הציבורית להישגים החיוביים מאז נפילת הדיקטטורה: דמוקרטיה ליברלית, זכויות אדם כלליות, איחוד אירופה ודיון ער בנושא הזיכרון.

הכניסה אינה כרוכה בתשלום!

קישור למוזיאון: nsdoku

כתובת: Max-Mannheimer-Platz 1 80333 München

מוזיאון הדויטשה – מוזיאון המדע

מוזיאון המדע, מינכן

מוזיאון המדע הוא אחד ממוזיאוני מדעי הטבע הגדולים בעולם. מוצגים בו כ-28,000 מוצגים בחמישים תחומים של מדע וטכנולוגיה. המוזיאון חוקר וממחיש כיצד פועלת הטכנולוגיה לצד חוקי הטבע. המוזיאון ממוקם על אי בנהר האיזר, המהווה אחת האטרקציות המרכזיות במינכן. היוזמה לפתיחת המוזיאון היתה כבר בשנת 1903 אולם המוזיאון נפתח רק בשנת 1925. 

קישור למוזיאון: מוזיאון המדע

כתובת: Museumsinsel 1, 80538 Munich

מוזיאון האתנולוגיה – מוזיאון "חמש היבשות"

מוזיאון חמש היבשות, המוזיאון האתנולוגי, מינכן

מוזיאון חמש היבשות נוסד בשנת 1862 כמוזיאון האתנולוגי הראשון בגרמניה. אוסף החפצים מחיי היום-יום, חפצי פולחן ויצירות אמנות שנשמרו משקפים את המגוון התרבותי של האנושות. המוזיאון מציע גישה לעושר התרבותי של עמי כדור הארץ באופן ייחודי. במוזיאון ישנם אוספים המציגים את המשותף וההבדלים של תרבויות מאפריקה, אמריקה, אסיה, אוסטרליה, אוקיאניה, המזרח ואירופה. כחלק מהזיכרון התרבותי של האנושות, במוזיאון משמרים, משחזרים ומרחיבים את האוספים שלהם בתערוכות מתחלפות לצד תערוכות קבע.

קישור למוזיאון: חמש היבשות

כתובת: Maximilianstraße 42, 80538 München

מוזיאון BMW ומתחם BMW World

מוזיאון BMW מינכן

מוזיאון הרכב הנמצא בתוך מתחם חברת BMW במינכן, ממש מול הפארק האולימפי, הוקם בשנת 1972 ומוצגים בו רכבי החברה, מטוסי החברה לשעבר, מנועים ואופנועים. ממול, במבנה האייקוני, תוכלו למצוא את עולם BMW עם תצוגת הדגמים העדכניים ביותר של BMW, BMW Motorrad, MINI, Rolls-Royce Motor Cars ושאר פריטים הקשורים למותג BMW. יש במתחם מסעדות ואזור בו אפשר לצפות בלקוחות המקבלים את רכבם החדש ונוסעים בו לראשונה. הכניסה למתחם עולם BMW היא בחינם.

קישור למוזיאון: BMW Welt

כתובת: Am Olympiapark 1, 80809 Munich

מוזיאון BMW מינכן
מוזיאון BMW, חללי תצוגה מרשימים

המוזיאון המצרי

המוזיאון המצרי, מינכן
החלל המרכזי במוזיאון המצרי, מינכן

המוזיאון הממלכתי לאמנות מצרית, זכה לתהילה עולמית בזכות איכות היצירות שלו, במיוחד בתחום הפיסול. במקום להציג מגוון גדול של חדרים מלאים עד אפס מקום ביצירות אמנות מצריות, מוזיאון מינכן מציע הפוגה מעומס חושי עם תערוכה קומפקטית יותר. מבקרים יכולים לצאת עם הבנה ברורה יותר של 5000 שנות האמנות והתרבות המרכיבות את ההיסטוריה המרתקת של מצרים.

מיקום המוזיאון, בין מוזיאוני הפינקוטקים והמוזיאונים העתיקים ב-Königsplatz, מציב את מצרים במקומה הראוי בתולדות האמנות. ייחודו של המוזיאון הוא בארכיטקטורה שלו: הכניסה היא למעין פתח קטן יחסית המדמה כניסה לפירמידה. חדרי התצוגה שוכנים מתחת לשטח ירוק והם תת קרקעיים לחלוטין. המבנה מותאם באופן מושלם לחזון של מצרים העתיקה כארץ של קברים וקריפטות. אולם הירידה אל מתחת לאדמה מובילה את המבקרים לחללים נרחבים שטופים באור שמש המסתנן פנימה מאטריום שקוע.

קישור למוזיאון: המוזיאון המצרי

כתובת: Gabelsbergerstr. 35, 80333 München

מוזמנים לבקר בעוד פוסטים עמוסי המלצות על מינכן:

חופשה במינכן – פנינה אירופאית קלאסית

מינכן ממעוף הציפור – נקודות תצפית במינכן

המלצות חמות על חופשה חורפית במינכן

מדריך מוזיאונים במינכן
מדריך מוזיאונים במינכן

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם