מסע נשים לדרום הודו

בסימן אמנות, אוכל ובישול אותנטי מן הצומח

והכרות עם תורת הריפוי והמרפא

השתתפות בטקס הנשים הגדול בעולם

שוק הפרחים במדוראי
שוק הפרחים במדוראי

אנחנו יוצאות לעוד מסע נשים מטריף לדרום הודו המדהימה! בהתרגשות ענק, משחררות לאוויר את המועד החדש למסע יוניק – בוטיק נוסף לדרום הודו. מסע הנוגע בעומק של כל רובד ורובד הגלוי והנסתר, בנו הנשים. נגיעה בעולמות קסומים, עתיקים, מרהיבים, בלתי נתפסים, מרגשים, מלוכלכים, צבעוניים, ניגודיים – היוצרת בתוכנו את אותו עולם מלא בעושר חדש ואחר. בקבוצה אינטימית ומיוחדת, נעבור יחד חוויה של פעם בחיים. דרום הודו, עם הטבע הפראי עוצר הנשימה, עם עולם עתיק, הולך ונעלם, עם תרבות, צבע, אומנות, מלאכות יד, אוכל ומרפא. 

סארי במפעל אריגה בטריבנדרום, קראלה

מסע יוניק – בוטיק לנשים, שבו יתערבבו להם, רגשות, עולמות נסתרים, עתיקים, טעמים וריחות, צבעים מרהיבים, עושר ועוני, הכל מתוך עיניים משתנות ומתרגשות. מסע שעבורנו הכל אחר בו, חדש, שונה, חזק, מרגש, מעצים ומעציב, מחדד ומעשיר. נשלב וניגע באומנות ומלאכות יד ייחודיות. נכיר, נחשף ונתנסה בתרבות אוכל אותנטי. נחווה ונפגוש את עולם הריפוי שנולד ממש שם בדרום, האיורוודה.

טקס הנשים הגדול בעולם

כיוונו לצאת בדיוק בזמן בשביל לחוות השתתפות פעילה ומלאה בפסטיבל הנשים הגדול בעולם. Atukal Pongala הינו טקס נשי, פסטיבל נשי, הגדול ביותר בהודו ובעולם כולו (בשנה שעברה נכתב בספר השיאים של גינס). הטקס נערך במקדש Atukal הנמצא בעיר Thiruvananthapuram (טריוונדרום), בירת קראלה. פונגלה, שפירושה "להרתיח", היא הטקס שבו נשים מכינות פונגל מתוק (פודינג עשוי אורז, קוקוס ושאר ניחוחות המבושלים יחד) ומציעות אותו לאלה או ל"בהגוואתיה". הטקס אמור לפייס את האלה המכונה בחיבה- "אטוקלמה".

על פי המיתולוגיה, Atukal Bhagavathy אמורה להיות צורה אלוהית של קנאקי שאמורה להיות התגשמותה של האלה פרוואתי. אלפי מאמינים מרחוק ומקרוב מגיעים לבית המקדש כדי להתכופף לפני האלה ביראת כבוד, להשתטח בכדי לתקן את סבלם ואת ייסוריהם. בהכנות לטקס, המתקיים פעם בשנה, מדרכות העיר טריוונדרום מתמלאות מקומות מסומנים בגיר על ידי תושבי האיזור והוועדות המקומיות אשר עושים סידורים לשהייתו של הנשים הרבות המגיעות לחגוג. בכל מקום כזה ממוקמות לבני חימר המשמשות כאח לבישול הפונגל. ביום הפונגאלה, נשים בכל הגילאים, לבושות בלבוש מסורתי, ממלאות ומקשטות את רחובות קארלה במלוא פאר! העיר כולה מוארת בלהט חגיגי. זוהי חוויה ייחודית ביותר ורק כאשר נמצאים במקום ניתן להבין את תפארתה. אנחנו נהיה שם!!!

אז איפה נבקר?

המסע תוכנן בקפידה. ליקטנו עבורכן את הטוב והמיוחד, כל יום ויום במהלך המסע יהיה אינטנסיבי ומרתק, סיורים מטריפים, סדנאות ייחודיות, מפגשים מקומיים, מפגשי ריפוי ומרפא ועוד ועוד. נבקר בחלק הדרומי של תת היבשת המופלאה, במדינות קראלה (Kerala) וטמיל נדו (Tamil Nadu).

אוכל הודי
קארי ירקות בתיבול הודו דרומי

מדינת קראלה

יער במבוקים בקראלה, דרום הודו
יער במבוקים

קראלה נחשבת לאחת המדינות היפות והרגועות ביותר. אזור של לגונות רדודות של מים מתוקים ומערכת של נהרות ותעלות. אזור ירוק ויפהפה. נתרשם מחייהם של המקומיים המתגוררים ממש על המים. נחווה את חיי היום-יום ואת מלאכות היד העתיקות המקומיות.

מדינת טמיל נדו

שוק הבננות במדוראי
שוק הבננות במדוראי

בטמיל נדו נפגוש את הרוחניות באחד המקדשים המרשימים ביותר במדינה ובהודו כולה, מקדש סרי מינאקשי העצום והצבעוני שבעיר מדוראי. נהנה מהטעמים המשובחים שיש למטבח הדרומי להציע. נטעם, נריח ונבשל בעצמינו, אוכל המבוסס על הצומח בלבד ונהנה מעולם הריפוי האיורוודי, בנגיעות ייחודיות עבורנו.

מסע יוניק- בוטיק, בעקבות הצבעוניות והיופי של דרום הודו.

קצת עלינו

גלית ויינברג ועדי שפירא, מסעות נשים יוניק בוטיק בדרום הודו

גלית ויינברג

מעצבת פנים, אוצרת תערוכות, אמנית, עם אהבה מיוחדת לחומרים וצבעים. אוהבת להתחקות אחר מקורות היצירה והאמנות האותנטית של תרבויות קסומות. בעלת הבלוג 'בלוגלית'. גלית משתפת: "להגיע לשם שוב. עם עיניים אחרות. עם ניסיון חיים אחר. עם יכולת לעבד חוויות בצורה אחרת. להיות מאד מדויקת אבל פתוחה להכיל עוד. לטעום מהכל ולדעת מה טוב לי. הקסם שבהודו. על המטוס בדרך הביתה ומגלגלת בראש את הדרך חזרה להודו."

עדי שפירא

מטפלת ברפואה הוליסטית, טבעית, תומכת ומלווה בתהליכי הבראה ובהפיכת המטבח לבריא, מתמחה בתזונה צמחית וטבעית, בעלת הבלוג 'דובדבנים של טעם'. עדי משתפת: "אני כאן וליבי גם שם. משהו בתפיסת המציאות, העולם, מפגש עם אדם באשר הוא, עם טבע פרא, עם אוכל אמיתי, פשוט ומזין, הותירו בי ערבוביה של הכל מהכל. ההכל חזק, הצבעים, הניחוחות, הטעמים, המפגשים, הקצוות, השוני והיחד".

קופים בדרום הודו
מונאר בדרום הודו

וקצת ממה שכתבו לנו הנשים המקסימות על המסע האחרון

  • הגעתי בלי הרבה ציפיות. אמרתי לעצמי שאזרום ולא אוותר על אף חוויה/התנסות. בשבילי זאת הייתה חוויה מיוחדת ומעשירה. יצאתי מאזור הנוחות כשהחלטתי להצטרף למסע בלי להכיר אף אחת ולרגע לא הרגשתי לבד. הודו הייתה עולם אחר. התרשמתי מהחמימות ומהחביבות של האנשים שפיזרו חיוכים ונדנודי ראש ϑ ואהבתי את הצבעוניות העזה בחיים שלהם: הבגדים, הבתים, האוטובוסים, והאוכל. כ"כ מרשים! הקבוצה הייתה מקסימה. נשים נחמדות, מעניינות ומצחיקות (גלית!) כל אחת הביאה משהו אחר.
  • גלית ועדי, הייתן נפלאות, אין לתאר! האכפתיות, הרגישות לצרכים של כ"א בקבוצה, ההקשבה, הארגון והתכנים. האינטואיציה שלי להצטרף למסע לא אכזבה. המסע הראשון שלכן היה מאוד מוצלח. כל הכבוד לכן! קחו בחשבון שאני מתכוונת לבוא גם למסע ליפן (וכנראה גם אחותי)

–0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0–

ובמסע שלפני…

  • גלית ועדי המקסימות, תודה על מסע מופלא לדרום הודו. בזכות תשומת הלב האישית שלכן לכל אחת מאיתנו היה לנו טיול מקסים. והאוכל..איזה אוכל מעולה! ( טבעונים וצמחונים יעופו פה). מחכה לטיול הבא!!!

–0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0–

ועוד קצת מהטוב הזה

  • האמת היא שלא חשבתי לבקר בהודו בזמן האחרון, אבל קיבלתי דחיפה לכיוון בעקבות בלוג שקראתי וכשהבנתי שמדובר בטיול שמשלב אומנות ואוכל ובקבוצת בנות מצומצמת, זה התחיל לסקרן אותי ומאחר ואיריס גיסתי הייתה בעניין הודו, החלטנו ללכת על זה. המפגש עם הודו היה מרתק, אהבתי מאוד את הנוף האנושי, גיליתי הודו שכנראה אחזור אליה שוב, הקבוצה הייתה נהדרת, הבנות מקסימות, כל אחת בעלת אישיות משלה, נראה לי שהחיבור בין הבנות היה גם ערכי וגם רגשי. גם אתן, גלית ועדי, משלימות אחת את השנייה, ממש יין ויאנג, כל אחת מכן מביאה משהו אחר, אבל הדבר המשותף לשתיכן הוא הרגישות הרבה שגיליתן והסבלנות האין סופית.
  • קשה לי לדעת עכשיו מה קיבלתי מהודו, אני מניחה שאני אפענח את זה עם הזמן, ברור לי שזו הייתה חוויה אחרת ושונה מטיולים אחרים שעשיתי בחו"ל, אני יודעת שחזרתי עם "רגישות יתר", לטוב ולרע, הכל נוגע בי, כאילו אני עם עור חשוף.

–0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0—0–

מלון מפנק במונאר, דרום הודו
מלון מפנק במונאר

מה שנותר, זה להגיד כן, ולצאת למסע הקרוב ב 1-13/3/2020

מסע נשים יוניק בוטיק לדרום הודו

שאולי לבדנו, בעצמנו, לא היינו אפילו מעיזות לצאת אליו לבד. מוזמנות ליצור עימנו קשר, לשמוע ולקרוא עוד פרטים, להתעניין במסלול, להזמין חברה, אמא או בת ולהצטרף למסע  של פעם אחת בחיים.
אשמח להעביר את תכנית המסע המלאה לכל מי שרוצה. כתבי לי כאן בתגובות או במייל פרטי.

מסע נשים יוניק בוטיק לדרום הודו
החיוכים היפים בעולם
מסע נשים יוניק בוטיק לדרום הודו. בבית הכנסת בקוצ'ין
ביקור בבית הכנסת בקוצ'ין

למה לצאת דווקא איתנו?

בחרנו בפינצטה מקומות וחוויות ייחודיים המשלבים את מה שכולנו, הנשים, מחפשות וצמאות לו. שתינו אימהות, בשלות, מתגוררות בחו"ל (מינכן) ומטיילות הרבה בעולם. כל אחת מגיעה מתחום אחר, עולם אחר והשילוב בינינו מנצח. חוויה הוליסטית מעצימה. לאימהות שבינינו – תאמינו לנו. לא רק שאפשר, אלא אין זמן אחר. תני לעצמך מסע אחר ומיוחד ותחזרי ממנו עם המון כוחות. אחרי מספר מסעות נשים לדרום הודו, אנחנו יודעות לדייק ולשים דגשים במקומות הנכונים. האינטימיות הנוצרת בקבוצות שלנו נותנת הרגשה של משפחה.

מסע נשים יוניק בוטיק לדרום הודו

תוכלו לקבל הצצה קצת יותר מעמיקה על מה שבאמת נראה ונחווה במסע שלנו דרך הפוסטים שכתבתי על דרום הודו:

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם