להתעורר בבוקר, לפתוח את דלת המרפסת, להתמתח אל מול קרני השמש (גם אם קר שם בחוץ) ולהסתכל על המים הכחולים כחולים שם למטה. כך פתחתי את הבקרים שלנו. דרום איטליה – אמלפי, סורנטו, קאפרי, ראוולו. ימים שלווים של טיולים בנוף עוצר נשימה. של נסיעה בדרכים מפותלות, של מצוקים מעל קו המים, של מציאות שקפצה מתוך גלויות. כחול של גלויה וצהוב של לימונצ'לו – דרום קסום באיטליה. דרום איטליה – אמלפי סורנטו קאפרי ראוולו, קבלו את ההמלצות שלי.

הגענו לדרום איטליה לאחר שביקרנו כבר בורונה ופירנצה ואחרי עוד לילה בדרך דרומה, כחלק מטיול דרכים בן שבועיים באיטליה. הוא ואני והארבעה. טיול בחבל קמפניה שבדרום איטליה!

דרום איטליה, טיול כוכב – אמלפי, סורנטו, קאפרי, ראוולו

החלטנו להתמקם במלון אחד ולצאת לטיולים יומיים בערים הציוריות שמסביב. בחרנו במלון מגה מארה (Mega Mare Hotel). המרחקים הם לא גדולים ומתאימים לטיול כוכב, במיוחד לאור העובדה שבכל כמה ימים נדדנו לאזור אחר באיטליה. ידענו כי במרבית היום נשהה בחוץ, שהמלון ינוצל רק לצרכי שינה ולכן בחרנו ללכת על משהו באמת פשוט. לא התפשרנו על הנוף ולא על המיקום המצויין. על דברים אחרים כן (כמו למשל עיצוב פשוט ואולי אף מעט מיושן ובלי וואי פיי בחדרים, מה שהביא את המתבגרים שלנו למרד קל). אולם בהחלט שווה את התמורה.

הנוף ממלון מגה מארה דרום איטליה
הנוף מחדר מלון מגה מארה
הנוף ממרפסת מלון מגה מארה

רוובלו (Ravello)

התחלנו את המסלול שלנו ברוולו. העיירה ראוולו ממוקמת על מרפסת סלע בגובה 360 מטרים מעל אמאלפי. ניתן להחנות את הרכב בכניסה ליישוב, בתשלום. לתוך העיירה לא ניתן להיכנס עם הרכב. לאחר הליכה קצרה מגיעים לכיכר הקטנה הנעימה של ראוולו (Piazza Duomo), בה נמצאים הדואומו, בתי קפה ומסעדות. ראוולו ידועה בשל הנוף הפנורמי הנשקף ממנה לעבר מפרץ הים שמתחתיה אולם גם בזכות שתי הוילות הפסטורליות הנמצאות בה. הראשונה, וילה רופלו (Rufolo), הממוקמת ממש בכניסה לעיירה, והשניה, וילה צ'ימברונה (Cimbrone). שתיהן נבנו במאה ה- 12. הכניסה לשתי הוילות הינה בתשלום. אנחנו בחרנו לבקר בשנייה.

וילה צ'ימברונה (Villa Cimbrone)

טילה צ'ימברונה, ראוולו, דרום איטליה
הכניסה לוילה צ'ימברונה (Villa Cimbrone)

הוילה ממוקמת בתוך העיירה עצמה. ניתן להגיע אליה בטיפוס קל של מדרגות והליכה בסמטאות הציוריות. אין אפשרות להגיע אליה ברכב. השביל לכוון וילה צ'ימברונה נמצא  אחרי הכניסה לוילה רופלו, לצד חנויות קרמיקה מקומיות. פשוט וקל לעקוב אחרי השילוט.

הנוף מגני וילה צ'ימברונה, ראוולו, דרום איטליה
הנוף הנשקף ממרפסת גני וילה צ'ימברונה

גני צ'ימברונה

הגנים של וילה צ'ימברונה הינם גנים חלומיים. הוילה, יחד עם הגנים, עוצבו מחדש בתחילת המאה ה- 20. הגנים נחשבים לאחת הדוגמאות החשובות ביותר בדרום אירופה של גינון בסגנון אנגלי עם פריטים בוטניים. הגנים רומנטיים ומשלבים פסלים רבים ופינות ישיבה המשקיפות לנוף. בקצה הגנים נמצאת מרפסת גדולה, הנותנת את האשליה כי המרפסת כולה צפה לתוך הנוף ומתמזגת עם כל הכחול שמסביב. הוילה שימשה מקום השראה למוזיקאים, סופרים רבים ודמויות מוכרות נוספות שמצאו במקום מפלט רומנטי.

הנוף מגני וילה צ'ימברונה, ראוולו, דרום איטליה
ממש לצוף בתוך הכחול האינסופי הזה. וילה צ'ימברונה

מלון וילה צ'ימברונה

כיום הוילה משמשת כבית מלון חמישה כוכבים, מפנק מאד ומעוצב בטוב טעם, על פי סגנון הבניה המקורי. בשביל לחוות את העיירה והאווירה הקסומה של המקום, מומלץ מאד לשהות כאן לפחות לילה אחד. למלון וילה צ'ימברונה הרומנטי והמפנק.

אמלפי (Amalfi)

מבט לעבר אמלפי, דרום איטליה
מבט מהמזח לעבר העיירה אמלפי (Amalfi)

מרוולו נסענו לכיוון אמלפי (Amalfi). הדרך המפותלת מאד הזו, שהנהגים צופרים בה כמעט ללא הפסק בכל סיבוב מחייבת עירנות מלאה. ישנם קטעי דרך כל כך צרים בהם ניתן לנסוע רק בכיוון אחד בכל פעם, כשהנהגים בנתיב הנגדי מחכים ברמזור אדום. אם מגיעים בשיא עונת התיירות אז הכבישים יכולים להיות פקוקים מאד ונדרש להוסיף זמן נסיעה גדול בחישובי ההגעה ממקום למקום. בצידי הדרך ישנם פרדסי לימונים. חומר הגלם של ליקר הלימונצ'לו המשובח שמיוצר במקום ומהווה את אחד מסימני ההיכר של העיירה.

הבתים הצפופים והצבעוניים הבנויים על צלע ההר באמלפי

מרכז אמלפי

אמלפי, העיירה הציורית הקטנה, על 6000 תושביה, הוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו בשל יופיה. מבט מהנמל לכיוון הבתים הבנויים במעלה ההר מגלה בתים צבעוניים, הבנויים בצפיפות זה על גבי זה, נכנעים לגיאוגרפיה של המקום. טיול רגלי בין סמטאותיה הציוריות והצפופות ממחיש זאת אף הוא. את הרכבים ניתן להחנות מחוץ לשער העיר, לאורך המזח. ממש בכניסה לעיירה ממוקמת הכיכר הראשית, הפיאצה דל דואומו, עם הקתדרלה המרשימה דואומו סנט אנדראה (Duomo Sait Andrea). הקתדרלה מצופה פסיפס ונמצאת בקצה גרם מדרגות מרשים המוביל אליה.

סורנטו (Sorrento)

אל סורנטו (Sorrento) ניתן להגיע בטיפוס באותה הדרך בה ירדנו לאמאלפי. סורנטו מציגה טופוגרפיה מעט שונה לאזור. היא עיר שטוחה יחסית לשאר העיירות מסביב אך ממוקמת על צוק גבוה מעל הים. ניתן לרדת לחופים שלה ולנמל שלה (ממנו ניתן להפליג לאי קאפרי) בגרם מדרגות הבנויות לדופן הצוק. בעיירה ישנו מדרחוב גדול וסמטאות היוצאות ממנו בשני הכיוונים לכל אורכו. חנויות רבות לממכר לימונצ'לו, שוקולדים, תיקי עור מתוצרת מקומית, בגדים, מזכרות, מסעדות קטנות וגדולות ממוקמים במדרחוב ובאותן סמטאות. כיף לטייל בהן עד לשעות מאוחרות של הערב, כאשר הפנסים נדלקים והאור צובע הכל באווירה של חופש.

לימונים בסורנטו, דרום איטליה
לימונים בכל מקום בסורנטו

משחק מקומי פופולרי

אחת מצורות הבילוי המקומיות היא משחק הבינגו. בתי קפה המוציאים שולחנות החוצה, אליהם מתקבצים המקומיים ומשתתפים במשחקי בינגו המוניים. נתקלנו בתהלוכה של שחקנים/זמרים, צועדים בסמטאות ומזמינים את האנשים להגיע למשחק שכזה.

מה לאכול בסורנטו?

בלב המדרחוב עצרנו לאכול פיצה טעימה ושאר מטעמים במסעדת Zi 'Ntonio. קיבלנו גם הצצה מיוחדת למאחורי הקלעים של תנורי האבן הענקיים בהם הפיצות נכנסות ויוצאות בקצב מסחרר. כתובת: Via Luigi De Maio 9/11, Sorrento

קאפרי (Capri)

מהנמל של סורנטו (Porto), ניתן להפליג במעבורת לאי קאפרי (Capri). ניתן להפליג במעבורת מהירה, בה משך השייט הוא 20 דקות או במעבורת רגילה, בה משך השייט הוא 30 דקות. כל המעבורות מגיעות לנמל הראשי של קאפרי הנקרא מרינה גראנדה (Marina Grande). ישנן חברות פרטיות שעושות הפלגות בסירות קטנות עם סיורים שונים, ביניהם הקפת האי וביקור במערות הסובבות את האי.

קאפרי דרום איטליה
מבט מהמעבורת אל עבר קאפרי (Capri)

המערה הכחולה ומרכז קאפרי

תצפית לעבר המערה הכחולה, קאפרי, דרום איטליה
הנוף המדהים הנשקף מקאפרי לעבר המערה הכחולה

למערה הכחולה, הידועה יותר מבין המערות המקיפות את האי קאפרי, ניתן להגיע מהמעגן הראשי, מרינה גראנדה, בשייט נפרד. לפני קניית הכרטיסים במקום, יש לברר כי תנאי מזג האוויר וגובה הגלים מאפשר כניסה למערה. צריך גם לקחת בחשבון תור של ספינות קטנות בכניסה למערה שיכול להימשך דקות ארוכות עד מאד והשהייה בתוך המערה היא בת שתי דקות בלבד. אנחנו לא הגענו למערה כיוון שהייתה סגורה ביום בו ביקרנו, בסוף דצמבר, אולם אומרים כי צבע המים במערה מדהים ביופיו. מהמרינה בקאפרי ניתן לעלות בפוניקולר למרכז העיירה. ממש ביציאה מתחנת הפוניקולר מגיעים לכיכר המרכזית של קאפרי. כיכר קטנה ונעימה עם כנסיה, בתי קפה וחנויות מעצבים למיניהן. הייחוד של קאפרי הוא בסמטאות הצרות והציוריות שלה ובנוף הפנורמי הנשקף במרווחים שבין הבתים הצפופים.  האי שוקק חיים ומלא בתיירים לאורך כל השנה. מומלץ מאד "ללכת לאיבוד" באי ולגלות פינות נסתרות.

סמטאות קאפרי

תצפית התותח

אנחנו טיפסנו אל תצפית התותח. מקום בו הונח תותח צרפתי בשנת 1808 במטרה להגן על חלקו הדרומי של האי. נקודת התצפית אכן אסטרטגית, שכן הנוף הנשקף ממנה פשוט מדהים!

תצפית לעבר המערה הכחולה, קאפרי, דרום איטליה
מתצפית התותח לעבר המערה הכחולה, קאפרי
הנוף הנשקף מתצפית התותח בקאפרי

אנאקאפרי (Anacapri)

אחרי שיטוטים בקאפרי החלטנו לטפס גבוה יותר, לעיירה אנאקאפרי (Anacapri), הממוקמת בנקודה הכמעט הכי גבוהה באי, כ- 150 מטרים מעל קאפרי (בגובה של 300 מטרים מעל פני הים) ומכאן מקור שמה – "מעל קאפרי". ניתן להגיע אליה במיניבוסים או במוניות (ורצוי לקנות מראש גם כרטיס חזרה). אנאקאפרי משקיפה על הנוף הים תיכוני היפה ביותר. גם כאן יש סמטאות ציוריות עם חנויות מעצבים המשדרות יוקרה לצד חנויות מקומיות של כלי קרמיקה, בשמים וסנדלים שהם מענפי הייצור של האי. גם כאן ממליצה מאד להסתובב להנאתכם ולשאוף אוויר פסגות. ניתן להמשיך לפסגה של הר סולארו (Monte Solaro), בגובה 589 מטרים עם רכבל כיסאות היוצא ממרכז העיירה במסלול העורך 12 דקות. ניתן לעלות עם הרכבל ולרדת איתו או ברגל. קחו בחשבון שהמושבים ברכבל פתוחים והם יחידים כך שלא ניתן לשבת יחד עם ילדים קטנים והם גם לא יכולים לשבת לבדם.

המעבורת לקאפרי דרום איטליה
להתראות קאפרי

מהכחול של גלויה והצהוב של הלימונצ'לו אנחנו ממשיכים לנאפולי, שתתגלה לנו כצבעונית מאד, ולרומא היפה והקלאסית. מוזמנים לקרוא עוד על החופשה האיטלקית שלנו:

לראות את נאפולי וליהנות – על ביקור בנאפולי ובשרידי העיר פומפיי

בדרכים המובילות לרומא – על ביקור ברומא ובטיבולי

להלך בקיסמה של פירנצה

איטליה – ההיית או חלמתי חלום?

אהבה בימי קורונה – על איטליה שלא הכרתם

תמשיכו לטייל איתי?

עוד על דרך אמאלפי תוכלו לקרוא בבלוג "חמושה בעדשה" בפוסט "טיול לדרום איטליה – לטייל בתוך ציור".

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם