הפריחה והצבעוניות כל כך מאפיינת את חג האביב, ההשתנות, המגוון. גם בעולם. במיוחד בימים בהם לא ניתן לטייל בחופשיות, שולחת לכם זר פרחים, שלוקט עבורכם על יד 27 בלוגרי טיולים. "משלוח" חג האביב הראשון מובא לפניכם בפוסט – הדמיון הוא תמיד אביב נצחי. שם תמצאו את הירוקים – הטורקיזיים, את האפורים – הכסופים – הלבנים ואת שלל הכחולים. כאן, במשלוח החגיגי הזה, תוכלו ליהנות משאר הצבעים בזר. חג האביב יהיה מושלם עם כזה זר.

חג האביב בסגולים – ורודים

חג האביב. קולאז' סגול. גלית ויינברג

שרי ומיה

אחיות, חברות, צלמות ובעלות הבלוג Chasing Lenscape. אחרי שנים של טיולים בעולם ביחד ולחוד החלטנו להגשים חלום ולפתוח בלוג שהוא מגזין טיולים. הבלוג הוא הדרך שלנו לתת השראה לקוראים לטעום משפע התרבויות, הצבעים והטעמים דרך הצילומים, הטיפים וההמלצות שלנו מרחבי העולם.

רוביני, קרואטיה. צילום: שרי ומיה
רוביני, קרואטיה. צילום: שרי ומיה

על איזה מקום תמליצו לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

בעיר רוביני (Rovinj), בחוף המערבי של חצי האי איסטריה בקרואטיה, ביקרנו במהלך חודש יוני, והתאהבנו. עיירת הדייגים הציורית היא אחת היפות והקסומות שביקרנו בהן בקרואטיה. יש בה שילוב מהפנט של אדריכלות ונציאנית ואווירה איטלקית, מתובלת בריח פטריות הכמהין שאופייניות לאזור. סמטאות צרות מנוקדות בתים צבעוניים וקירות טיח מתקלפים בגוונים ורודים וכתמתמים. בשעות בין הערביים, קצת אחרי שקיעת החמה נצבעת העיר בגוונים ורדרדים והאווירה בה עוצרת נשימה.

מיכל מנור

עיתונאית ובלוגרית טיולים. הבלוג שלי "רואה עולם" הוא מגזין טיולים שמשלב המלצות על טיולים עירוניים, היכרות עם יעדים מיוחדים, רעיונות לחופשות משפחתיות וראיונות עם מטיילים ובלוגרים נוספים.

הפיק דיסטריקט, אנגליה. צילום: מיכל מנור
הפיק דיסטריקט, אנגליה. צילום: מיכל מנור

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

אני רוצה להמליץ על איזור הפיק דיסטריקט -peak district שנמצא בצפון-מרכז אנגליה. הפיק, כעולה משמו, הינו האזור ההררי של אנגליה וגם הפארק הלאומי הראשון שהוקם בבריטניה בשנת 1951. בחודשי הקיץ, הצבע הדומיננטי המאפיין את המקום הינו הסגול, זאת הודות לפריחה מאסיבית של שיח בשם אברש (Heather). השיח מתפשט לו על הרכסים ואדמות הבור ויוצר מרבדים משגעים וסגולים. אחד מהמסלולים המצולמים והיפים ביותר בפיק הוא מ Owler Tor אל ה- Mother Cap. לאורך המסלול האברש מלבלב בינות תצורות סלע ומערומי אבן ייחודים לאיזור, היוצרים יחדיו תחושה פסיכדלית. מכל עבר, הולך ומתגלה, נוף מרשים של גבעות סגולות. ביקרתי שם בשנת 2014 במהלך חופשה משפחתית.

שירלי טוקר

שמי שירלי ואני אוהבת לטייל, בעלת הבלוג "לטייל עם סאבטקסט". הסאבטקסט שלי. זו התומכת הרגשית שלי, שמביעה את תחושותי, דעותיי ורחשי ליבי במהלך הטיולים…

Farstad, נורבגיה. צילום: שירלי טוקר
Farstad, נורבגיה. צילום: שירלי טוקר

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

בחודש יולי 2015, טיילנו בנורווגיה המהממת – ארץ מסתורין של נופי בראשית. בחודשי הקיץ ישנן כעשרים שעות אור ביממה בנורווגיה והשמש שוקעת קרוב לחצות. זכינו לצפות בשתי שקיעות מרהיבות במיוחד בטיול. ביישוב Farstad, צפינו בשקיעה של כמעט חצות. את המחזה שראינו לא אשכח לעולם: שקיעה מהממת, מכשפת ומשכרת חושים! השמיים והים נצבעו בסגול – ורוד – כחול , מראה יפהפה ומלא הוד שגרם לנו לצעוק מהתרגשות. הצבע הסגול, האהוב עלי, היה כל כך דומיננטי, הקרין על כל הסביבה והמחיש את החוויה של טיול בארץ קסומה. 

חג האביב בצהוב – זהב – חום

חג האביב. קולאז' צהוב

ינינה זסלבסקי אפק

שמי ינינה זסלבסקי אפק ואני בעלת הבלוג "אפקים מטיילים", בלוג טיולים משפחתי. 

שמורת נאקלז, סרי לנקה. צילום: ינינה זסלבסקי אפק
שמורת נאקלז, סרי לנקה. צילום: ינינה זסלבסקי אפק

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

סרי לנקה ידועה בחופייה היפיפיים עם החול הלבן והרך, עצי הדקלים והגלים המושלמים לגלישה. אבל אני הלכתי שבי דווקא אחרי פנים האי ההררי. שמורת נאקלז (knuckles) נקראת כך בגלל קו האופק שיוצרים ההרים בתוכה – הם נראים כפרקי האצבעות באגרוף. בשמורת  הטבע יש מספר כפרים ותושביהם חיים באורח חיים מסורתי, אע"פ שאינם מנותקים מהצביליזציה. אם תגיעו לשמורה בזמן הנכון, פעמיים בשנה, תראו את טרסות האורז המבשיל על מדרונות ההרים. אמנם הצבע השולט בשמורה הוא ירוק הג'ונגל, אבל כתמי הצבע הצהוב על המורדות בולטים לעין ומשנים מיד את האוירה. הגרגרים הצהובים, בשמש הבוהקת, נראים כגרגרי זהב. עוד על סרי לנקה תוכלו לקרוא בבלוג.

רינת שוורץ

בעלת בלוג "השפירית". בלוג טיולים, מסלולים והמלצות בארץ ובחו"ל.

הגרנד קניון, אריזונה. צילום: רינת הררי
הגרנד קניון, אריזונה. צילום: רינת הררי

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

ללא ספק, השנה בה גרתי באריזונה, גרמה לי להתאהב במדבר. בשקט שלו, בנוף המרהיב שלו, במיליון גווני הכתום  שלו ובשקיעות המהפנטות שלו. כל כך הופתעתי לגלות כמה הרבה יש לראות ולגלות באריזונה, הרבה מעבר לקקטוסי הסגווארו הענקיים המאפיינים אותה כל כך. האתר המרכזי והמפורסם ביותר באריזונה הוא הגרנד קניון והוא בהחלט מצדיק את שמו. מדובר על קניון עצום המשתרע על כ 450 ק"מ ובעל גדה מערבית ומזרחית. ניתן לעבור בנקודות תצפית מסביב לשפת הקניון ולהתרשם מעוצמתו ויופיו. יש כמובן גם מסלולים ארוכים יותר היורדים אל תוך הקניון ומשקיפים על נהר הקולורדו העובר בו. 

כרמל כמין

בעלת בלוג הטיולים "מסוף כרמלית", בלוג תיירות שסוקר את הטיולים שעשיתי ביותר מ-40 מדינות בעולם והרבה מאוד מסלולים בטבע הישראלי.

ואדי רם, ירדן. צילום: כרמל קמין
ואדי רם, ירדן. צילום: כרמל קמין

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

אני רוצה להמליץ על ואדי רם בירדן, ביקרתי שם באוקטובר 2018 בטיול יום מהנה אליו יצאתי מעקבה. הוואדי הוא למעשה שטח מישורי ענק של חול ורוד כתום בצבע נהדר שמקורו באבן גיר, מוקף בסלעי גרניט שחורים גבוהים. זוכרת במיוחד שהוקסמתי מהצבע המיוחד של המקום הזה, בבת אחת נפתח מישור ענק שכולו חול בצבע הכי מיוחד שראיתי. צבע שהוא איפשהו בין ורוד לכתום, כאשר השקיעה על הוואדי עושה אותו אפילו יפה יותר. כמובן שזה משתלב נהדר בניגודיות של הרי הגרניט השחורים המקיפים את הוואדי. הטיול נעשה בדרך כלל במתכונת של נהג מקומי הלוקח קבוצת תיירים בין תצפיות ומערות מיוחדות במדבר של ואדי רם כך שתוכלו לראות את הצבע המרהיב הזה כל הזמן.

תמרי סלונים ליבס

תמרי סלונים ליבס בלוגרית של מסעות וטיולים, לא רק אלו המוכרים גם אלו של הלב והנשמה, בבלוג Tamari and me. מצלמת את החיים במצלמה הכי יקרה שיש – העיניים שלי.

קולאז' אירלנד. צילומים: תמרי סלונים ליבס
קולאז' אירלנד. צילומים: תמרי סלונים ליבס

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

באירלנד אני מאוהבת כבר שנים רבות. לפני כשנה חזרתי אליה הפעם באביב. כשחזרתי הביתה שמתי לב שכל התמונות שצילמתי היו בגווני צהוב. מעניין שגם לדברים שצילמתי שלא היה בהכרח נוף, התגנבו אלמנטים צבעוניים של צהוב, אופניים צהובות, קיר צהוב בדבלין באחד הרחובות הראשיים. את התמונות צילמתי ב Wicklow Mountains הנמצאים כשעה נסיעה מדבלין, גן עדן עלי אדמות. אזור רווי בגשם, נוף פראי ושומם, משובץ בכפרים קטנים, סלעי גרניט, נחלים ואגמים שצבעם משתנה מכחול עד שחור בהתאם לאופי הקרקע הנמצאת בקרבתם. ובעונת האביב הפריחות שם מרהיבות! צהובות, ירוקות ופראיות.

ענבל ז"ק

אני ענבל ז"ק, יועצת טיולים ומתכננת מסלולים למטייל העצמאי באירופה ובעלת הבלוג "כבר אורזת", בו אני מספרת על הטיולים הפרטיים שלי, אבל לא רק.

בודפשט. צילום: ענבל ז"ק
בודפשט. צילום: ענבל ז"ק

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

בחרתי לספר על צבע הזהב של העיר בודפשט. אתם לא תראו אותו כשתטיילו ברחובות העיר או לאורך הנהר וגם לא כשתעלו לתצפית. הזהב של בודפשט מכה בכל החושים כשנכנסים אל המבנים המפוארים של העיר. המבנה הראשון אליו נכנסנו היה בניין הפרלמנט ההונגרי העצום. כמויות הזהב שעטפו אותנו מכל כיוון היו מדהימות. בוסט של צבע שעוטף את הקירות, העמודים המעוטרים והתקרות. בניין הפרלמנט נבנה בסוף המאה ה-19 לכבוד חגיגות המילניום של הונגריה, כאשר הדרישה הייתה ליצור סמל מרשים לכבוד האירוע ואכן, 40 קילו של זהב שנשפכו על הקירות עשו את העבודה. על עוד מבנים מעוטרים בזהב תוכלו לקרוא בפוסט על בודפשט.

חג האביב באדום – כתום

חג האביב. קולאז' אדום

נועה בר-נס

אני נועה בר-נס, בעלת הבלוג arterminal – בלוג אסתטיקה ונדודים. מה זה אומר? זה אומר בלוג טיולים מנקודת מבט של אמנות, עיצוב ומלאכות.

סין. צילום: נועה בר-נס
סין. צילום: נועה בר-נס

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

רציתי להמליץ לכם על סין. אם הייתי יכולה הייתי ממליצה לכם על סין של 2007, אבל אני בטוחה שגם עכשיו היא מעניינת כי היא אחרת. יש בה נופים ואתרי תיירות, אבל בעיקר יש בה צורת חיים שונה ומרתקת. הצבע של סין הוא כמובן אדום. האדום הוא צבע של מזל בתרבות הסינית. באופן מסורתי נהוג לצבוע בו את דלתות הכניסה, בחגיגות ואירועים הצבע אדום שולט. אנחנו הגענו לסין בראש השנה, והתקבלנו בקישוטים וקמעות אדומים, כרטיסי ברכה לשנה החדשה גם הם באדום וכמובן פנסי הנייר האדומים. מעבר למשמעות הצבע האדום במסורת הסינית, סין הפכה לאדומה עוד יותר בעקבות המהפכה הקומוניסטית, בראשותו של "השמש האדומה", הלא הוא מאו דזה דונג. 

מירב טלמור-קשי

יועצת ומתכננת טיולים ליעדים שונים בעולם. בלוג הטיולים שלי "חלומות ומסעות" נולד מאהבה גדולה לטבע בכלל, גם בעולם וגם בישראל. 

לוננבורג, נובה סקוטיה, קנדה. צילום: מירב טלמור קשי
לוננבורג, נובה סקוטיה, קנדה. צילום: מירב טלמור קשי

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

לוננבורג (Lunnenburg), בנובה סקוטיה במזרח קנדה. עיר שהוכרזה בשנת 1995 כאתר מורשת עולמי של אונסקו- הייחוד בלוננבורג שהינה עיר נמל קנדית הינם הבתים הצבועים באדום. לי זה הזכיר תמונות ונופים של נורבגיה  או עיירת דייגים מיוחדת באחת ממדינות סקנדינביה. בין הבתים ישנם רחובות מרוצפים, בתי קפה קטנים וריח של ים ודגים. מקום קסום ומיוחד, שמומלץ מאוד להגיע אליו למטיילים בנובה סקוטיה. תוכלו לקרוא עוד על הטיול המשפחתי שלנו בקראוון

סהר קרט

אני סהר קרט מ"יולו בלוג" (YOLO= You Only Live Once). הבלוג נולד מתוך התשוקה שלי לטיולים, צילום ושיתוף חוויות מרחבי העולם ומישראל. 

דרום אדום, ישראל. צילום: סהר קרט
דרום אדום, ישראל. צילום: סהר קרט

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

ברצוני להמליץ על פריחת הכלניות בצפון הנגב. כל שנה, בחודש פברואר, האזור מתמלא במרבדים אדומים של פריחת הכלניות. כדי להימנע מפקקים ומעומסים, אני ממליצה דווקא להתרחק מהחניונים המפורסמים, בהם מתקיים הפסטיבל "דרום אדום" ודווקא להגיע לחניונים אחרים, פחות מפורסמים, כמו לדוגמא: "חניון באר מרווה". הצבע הדומיננטי בשדות הוא אדום בוהק, ממש חגיגה לעיניים, שהטבע יצר. תוכלו להנות מפיקניק במקום (תיזהרו לא לרמוס את הפרחים) או אפילו מסלול הליכה. למסלול טיול באזור – מוזמנים להיכנס לפוסט המלא. 

רחלי לביא דגן

אני רחלי, מובילת טיולי וינטג' ובלוגרית החיה בהולנד וכותבת על טיולים בהולנד מחוץ למסלול התיירותי המוכר בבלוגזין רק-עתיק.

עונת הצבעונים בהולנד, רחלי לביא דגן
הולנד. צילום: רחלי לביא דגן

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

שדות של פרחים הם מראה מרהיב; שדות של צבעונים הם פצצת צבע חושנית. צהוב או אדום או ורוד או סגול מכל כיוון עד האופק. את פארק הקוקנהוף בהולנד כולם מכירים. הפארק פתוח רק שבעה שבועות בשנה ומארח כל שנה כמיליון וחצי מבקרים. נאמנה לדרכי מצאתי אזור שבו אפשר ליהנות מפריחת הצבעונים בלי מיליוני תיירים. אזור פלייבולנד, הפולדר הכי צעיר בהולנד, בצפון-מזרח המדינה, הוא אזור פורה בעל קרקע מעולה המתאימה לגידול צבעונים. האזור אינו מוכר לתיירים וכך תוכלו לטייל בין השדות ולהנות מן המראה המרהיב, להריח ולהצטלם כמובן בהתאם להוראות ומבלי להזיק לפרחים. תוכלו לקרוא עוד על עונת הצבעונים בהולנד בבלוג.

עדי נויה בן עזר

שמי עדי נויה בן עזר, בעלת בלוג הטיולים וההשראה adiseesworld.

מרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. קרדיט צילום- מPEXELS צילום: Taryn Elliotte

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

ברצוני להמליץ על העיר מרקש, מרוקו, בה ביקרתי  ב- 2017. מרקש היא הבירה התרבותית של מרוקו. בין השאר יש בה ארכיטקטורה יפיפיה בצבע אדום-חמרה (כתום). מרקש נקראת גם בשם "העיר האדומה", זאת עקב הצבע של בתיה. הבניינים בעיר הם בצבע חימר אדום, שמקורו בפיגמנט של אדמת המקום ממנו עשויים הלבנים. כשהחומר האדום מתייבש, צבעו הופך לכתמתם.  הצבע בעיני מדהים ונותן לעיר תחושה פנטסטית. מעין שקיעה קסומה ששורה על העיר באופן תמידי.
מוילות מודרניות, למבני דת, חנויות, בתים עתיקים וחללים ציבוריים, הצבע האחיד של הבניינים נשמר לאורך השנים ומייצר רצף ויזואלי.


ערן בריימן

אני חובב גדול של טבע ובעלי חיים ולכן גם הבלוג שלי, The Laughing Traveller, מתמקד באספקטים האלה.

שלכת בקנדה. ערן בריימן
קנדה. צילום: ערן בריימן

על איזה מקום תמליץ לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

אחת המדינות שעונות בצורה טובה מאוד על הדברים שאני מחפש היא קנדה ולכן ביקרתי בה כבר כמה וכמה פעמים ואני רוצה להמליץ דווקא על מקום יחסית פחות מתוייר. בעונת הסתיו, מזרח קנדה מתמלאת בשלל צבעים מטריפים. אלה הם צבעי השלכת! אפילו בנסיעה פשוטה על הכביש המהיר ניתן להבחין במגוון הצבעים הגדול. גוונים שונים של ירוק, צהוב, כתום ואדום. הצבעים מתערבבים בכמה רמות – מרחוק רואים עצים בצבעים שונים וכשמתקרבים ניתן לראות שעל אותו עץ יש כמה צבעים ולפעמים גם באותו עלה יש כמה צבעים! הגוון הבולט הוא השלב הצהוב/כתום/אדום. עוד על קנדה מוזמנים לקרוא כאן.

אני יכולה להמליץ לכם לסיום, על תת יבשת צבעונית במיוחד. על הודו הססגונית שהפכה לאחד מהמקומות האהובים עליי. את המגוון הצבעוני העצום אפשר לראות בכל כפר קטן בהודו אבל אני ממליצה לכם במיוחד על שוק הפרחים במדוראי ועל האומנויות המסורתיות בהודו, המשלבות כל כך הרבה צבע ויופי.

שרשראות פרחים בשוק הפרחים במדוראי - אומנות ואמונות בהודו
שוק הפרחים במדוראי

מקווה שאהבתם את משלוח החג שלי, את זר חג האביב הצבעוני מכולנו. "מחכה לאביב בו ניתן לסבול הכל", כמו שאמר תומאס הרדי, כי הרי האביב מרפא. אני מאחלת לכולם חג אביב צבעוני במיוחד, גם אם השנה נכניס את הצבעוניות לביתינו דרך התמונות. שיגיעו ימים שקטים ושלווים, ימים אופטימיים ורגועים לכולנו.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם