אגמים. מים. כחול. ירוק. שבילי הליכה. אופניים. בתי בירה. כמה הרבה יש מאלו פה מסביב. כמה חיבור לטבע. כמה רעננות באוויר… אגמים סביב מינכן.

כן כן…. אגמים סביב מינכן

הם באים בכל מיני גדלים – קטנים, גדולים, בפינות חבויות, על הרים, לאורך הכביש…

בשנים האחרונות, בהן אני מתגוררת עם משפחתי בעיירה קטנה ליד מינכן, אני מוצאת את עצמי יותר ויותר בוחרת באפשרות של נסיעה לאחד האגמים בסביבה בסופי שבוע, ולא רק כשהשמש מציצה לה ואז אפשר להצטייד בבגד ים, סל פיקניק ומחצלת מדליקה. הייקינג סביב האגמים או אפילו רכיבה על אופניים הינם שילוב מנצח של הליכה טובה (דווקא כשקצת יותר קריר), נוף נהדר, זמן איכות עם מי שמצטרף ותגמול נהדר של כוס בירה מרעננת בסיום.

אגם ליד הבית

מינכן משמשת כבסיס מצויין ממנה ניתן לצאת לטיולים חד יומיים או אפילו למספר ימים עם לינה סביב האגמים.

ניתן לבחור אגם על פי מרחק הנסיעה ממינכן (ניתן לנסוע ברכב או ברכבות מהתחנה המרכזית במינכן), הפעילויות המוצעות סביב האגם, גודל האגם ודרגת הקושי במסלול ההליכה/הרכיבה סביבו.

אני אמליץ כאן על שלושה אגמים, שלוש פנינות טבע אמיתיות, שאני נהנית לחזור אליהם פעם אחר פעם.

אגמים סביב מינכן – אגם Schliersee

אגם שלירזי, סביב מינכן
אגם שלירזי (Schliersee)

אגם Schliersee נמצא במרחק פחות משעה ממרכז מינכן על הכביש A8.

ניתן להגיע ברכב פרטי או ברכבת מתחנה מרכזית מינכן. האגם נחשב לאגם קטן יחסית. היקפו הוא כשמונה קילומטרים וניתן להקיפו בהליכה כשעתיים. לאורך האגם יש מגוון בתי קפה, מסעדות ובתי בירה, מגוון בתי מלון קטנים בסגנון בוארי ואפשרויות שונות לספורט מים. חלק קטן ממסלול ההקפה של האגם משמש כמסלול "רגליים יחפות". סדרה של מצעי קרקע טבעיים שונים (גזרי קליפות עצים, חצץ עדין, חול ועוד), עליהם ניתן ללכת ללא נעליים ולהנות מתחושות וחוויות שונות בכל צעד וצעד. בימי הקיץ ישנם חופי רחצה מוסדרים בתשלום סמלי וניתן בהחלט להנות מרביצה על הדשא וטבילה במים הקרירים. בהחלט שווה ביקור בכל עונות השנה.

אבל שני מקומות שאני אוהבת במיוחד, האחד גבוה על ההר המשקיף על האגם, והשני מסעדה מדליקה על המים לצד חוף ים תוסס בימות הקיץ – מובאים כאן לפניכם באהבה גדולה.

Schliersberg – Alm מלון/מסעדה/בית-בירה/בריכה

מגיעים למקום ברכבל קטן, המיועד לאורחי המלון או למבקרים בבריכה או במסעדה. הנוף מלמעלה עוצר נשימה. אגם Schliersee נגלה ברוב תפארתו למרגלות ההר. נהדר להגיע עם הילדים ליום בריכה, או לשלב שתיית בירה בבית-הבירה המקומי מול הנוף המדהים. כמובן שמומלץ גם בטיול רומנטי להישאר ללילה או שניים במלון.

כיף כיף כיף. בילוי מושלם, ולא רק לימי הקיץ. ניתן לרדת מההר ברכבל או במגלשת הרים.

הפנינה הקסומה הזאת נמצאת ממש על שפת האגם. אוכל מצויין, כוס בירה מרעננת ואפילו סתם התחרדנות על הדשא ביום שמש קיצי. Strandbad – Schliersee.

חוף ציבורי - אגם שלירזי, ליד מינכן
Strandbad – Schliersee

אגמים סביב מינכן – אגם Tegernsee

אגמים - טגרנזי ליד מינכן
אגם טגרנזי (Tegernsee)

העומק הכחול המרגיע, נוף ההרים ובתי העץ המצויירים משכו אותנו לסוף שבוע מפנק במיוחד.

אגם Tegernsee נמצא רק כ- 15 דקות נסיעה מאגם Schliersee. זהו אחד האגמים הבינוניים-גדולים באזור. ההיקף שלו הוא כ- 20 קילומטרים ויש סביבו פינות חמד רבות ועיירות קטנות וציוריות. ניתן לעשות הליכה על הטיילות המקיפות אותו ולהנות מנוף ההרים סביב.

מלון Althoff Seehotel, בעיירה Rottach Egern, מלון ספא חמישה כוכבים, היה בחירה מנצחת לחגיגות יום הנישואין. הניתוק מהבית והילדים (גם אם רק ללילה אחד), מרחבי האינסוף הכחולים, מסאז׳ מפנק, שמלה חגיגית לערב, ארוחה במסעדת שף, וטיול ליילי על הטיילת הם בהחלט משהו שאני ממליצה עליו בחום.

את בית הקפה Cafe Aran אנחנו מכירים היטב. בכל פעם שנמצאים בסביבה נכנסים. המיקום המצויין על גדות האגם עם העיצוב המינימליסטי בלבן וחלונות ענק המשקיפים על המים וההרים הם בחירה מושלמת, שלא לדבר על התפריט המצומצם אך המשובח שהם מציעים. חגיגה לעיניים ולבטן. קרשי החיתוך עם מטבלים תוצרת בית לצד פרוסות לחם ענק, עם כוס קפה (מגיעה בשלושה גדלים) או סיידר חם מפנק ליד ועוגה (שבאמת קשה לבחור איזו אחת)…… המחשבות נודדות שוב לשם.  אם הגעתם, נסו לתפוס מקום במרפסת המקורה, קו ראשון למים. מבטיחה שתהנו.

בית הקפה Cafe Aran, טגרנזי
קפה משובח על שפת האגם – Cafe Aran
בית הקפה Cafe Aran, טגרנזי
Cafe Aran

אגמים סביב מינכן – אגם Hintersteinersee

אגמים סביב מינכן
אגם אינטרשטיינרזי (Hintersteinersee)

האגם הקסום הזה נמצא באוסטריה, לא רחוק מהעיירה המפורסמת שפאו (Scheffau) שבעמק ויילדר קייזר.

אגם קטן וקסום, עם חוף/מדשאה לטבילה ומים בטורקיז משגע. אוספים צידה לדרך, אוספים חברים טובים ויוצאים לדרך. באמצע הדרך נמצא בית בירה, שם ניתן להתפנק עם בירה לגדולים ושוקו חם לפחות גדולים עם צלחת קייזרשמרן ענקית (וריאציה של פנקייק, מוגש עם הרבה אבקת סוכר מעל ורסק תפוחים ליד, קינוח מנצח).

אל תמהרו, תפסו פינה לשבת, להסתכל על הדגים במים, על הפרחים שצומחים סביב ולהתעמק בטורקיז העמוק הזה…

אגמים - אינטרשטיינרזי, ליד מינכן
פינה קסומה – מסלול מעגלי
אגמים - אינטרשטיינרזי, ליד מינכן

ועד האגם הבא… Auf Wiedersehen.

אגמים - אינטרשטיינרזי, ליד מינכן

אם אתם כבר במינכן אז מה דעתכם לבקר בשוק פשפשים מקסים שמתקיים בכל יום ראשון הראשון של החודש? לכל הפרטים כנסו לכאן – בימים ההם בזמן הזה – נוסטלגיה על משקל ושוק פשפשים אהוב במינכן.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם