מי שקרא את הפוסט הקודם שלי על החופשה התל אביבית המשגעגת שהייתה לי הקיץ, יודע שהגעתי לעיר הגדולה בכמה הזדמנויות. בכל פעם בהרכב אחר, למלון אחר, ותמיד ניסיתי לבדוק כמה המלצות קולינריות של חברים טובים.

ריכזתי לכם את ההמלצות שלי לחוויה קולינרית משגעת בבירת התרבות האולטימטיבית. רק מה שאהבתי ונהניתי. מה שפחות – נשאר מחוץ להמלצות שלי. 

מלון דברה בראון
ארוחת הבוקר במלון דברה בראון

שנתחיל עם ארוחות בוקר?

יש שיגידו שזו הארוחה החשובה ביותר ביום. אני אומרת שהכי חשוב שיהיה טעים והכי אסתטי שיש. המראות מארוחת הבוקר ילוו אותנו לאורך כל היום.

מייזון קייזר

זה המקום למצוא בו את כל מה שצריך אדם כשהוא קם בבוקר – קפה טוב ומשהו קטן מתוק (או מלוח) ליד. המגוון, הצבעוניות של הויטרינה, גרמה לי לעמוד זמן ארוך ולתהות מה אזמין. בסוף יצאנו עם מלאי גדול כי הרי היינו חייבים לטעום (כמעט) מהכל. כמובן שחזרנו למקום שוב ושוב במהלך כמה ביקורים בתל אביב. 

הבולנז'ר אריק קייזר הוא זה שעומד מאחורי מותג המאפים "מייזון קייזר". אופה אומן שהחליט להחיות מחדש את ההתמחות של השימוש במחמצת – חומרי התפחה טבעיים בלחם – תרכובות טבעיות הנותנות ללחם טעמים ייחודיים ומאריכות את זמן חיי המדף שלו.

למייזון קייזר יש כ-250 מאפיות ב-30 מדינות. בין השאר, אריק קייזר הוא אחד מהבולנז'רים הרשמיים של ארמון האליזה. הקמחים והחמאה לכל סניפי הרשת, מיובאים מצרפת כדי להביא לתוצר האיכותי ביותר והקרוב ביותר למקור. אז תגידו לי, איך אפשר לבחור ככה?

קישור למסעדה: מייזון קייזר

כתובת: רוטשילד 7, בפינת רחוב הרצל

משק ברזילי

אל מסעדת משק ברזילי הגענו כשישנו במלון טריאסטה בנווה צדק. זה היה המקום המושלם לארוחת בוקר מזינה, טעימה וטבעונית. כל אחד בחר מה שרצה. מגוון מאפים, סנדוויצ'ים, או אפילו פשטידות וסלטים.  

מסעדת משק ברזילי הנוסטלגית נולדה במושב ירקונה, במשק שייסדו עדה ואליעזר ברזילי בתחילת שנות ה-30. בשנת 2002, הקימה נכדתם, מרב ברזילי, בלב השדה, את מסעדת משק ברזילי, שעברה בשנת 2013 למקומה הנוכחי בשכונת נווה צדק. כיום היא המסעדה המובילה את המטבח הטבעוני בישראל. המסעדה פועלת במבנה משומר יפהפה, באחת השכונות הציוריות של תל אביב, ויש בה תפריט עלית טבעוני ובריא. 

קישור למסעדה: משק ברזילי

כתובת: אחד העם 6 תל אביב

דלאל  הקונדיטוריה

הקונדיטוריה של דלאל נמצאת בשכונה הכי שווה בתל אביב. מגוון גדול של מאפים, לחמים, עוגות ועוגיות מלאים בנוסטלגיה ישראלית (רוגעלך, בורקס ועוגת גבינה אפויה) ובקלאסיקה אירופאית (קרואסון, טירמיסו וטארט לימון). אנחנו ישבנו בחוץ עם מבחר מאפים, קפה טוב ושקשוקה מעולה, ואחר כך יצאנו לטיול בשכונה. 

קישור למסעדה: דלאל הקונדיטוריה

כתובת: כל ישראל חברים 7, תל אביב

בנדיקט 

מסעדת בנדיקט
הבר המעוצב במסעדת בנדיקט

מקום ששם במרכז ההוויה את ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר כאן מוגדרת כסגנון ולא משויכת לשעה בה היא נאכלת. לכן היא מוגשת לאורך כל שעות היום. בתפריט תוכלו למצוא ארוחות בוקר מסורתיות קלאסיות לצד פרשנויות שונות של השף. 

למה בנדיקט אתם שואלים? ארוחת ה"אגז בנדיקט" שהומצאה במקרה על ידי למואל ס. בנדיקט לפני כמאה שנים בניו יורק היא ההשראה לשמה של המסעדה. אני התענגתי על טוסט אבוקדו עם ביצים עלומות מעל וקפה קר מצויין. מה אתם הייתם מזמינים? 

קישור למסעדה: בנדיקט

כתובת: רוטשילד 29, תל אביב

קפה יום טוב

בית הקפה הבוהמי הזה נמצא בלב שוק הכרמל, בסמטה קטנה ברובע התימני. בבוקר תמצאו שם קפה אורגני, כריכים שווים ומאפי בוטיק, מנות אותנטיות טעימות מאוד. בערב תוכלו למצוא תפריט אחר ומגוון משקאות אלכוהוליים ומוזיקה אקלקטית. המקום תמיד הומה ויש בו קסם עם ניחוחות של חו"ל.

קישור למסעדה: קפה יום טוב 

כתובת: יום טוב 30, תל אביב 

הרצל 16

כאשר נכנסים למסדרון המוביל למסעדה מגלים חצר פנימית, מוקפת ירק ומבנה אותנטי שהוסב למסעדה. חיכינו לא מעט זמן בתור אבל הבורקס עם התרד היה חלומי וגם שאר החברים התענגו על מנות בוקר מיוחדות וטעימות. בהחלט שווה ביקור! 

קישור למסעדה: הרצל 16

כתובת: הרצל 16, תל אביב

המלצות למסעדות צהריים – ערב

אחרי ששבענו בארוחת הבוקר, היינו חייבים לדגום כמה מסעדות גם בערב. לכולן היינו צריכים לשריין מקום מראש.

הבית התאילנדי

חובבי המטבח האסייתי יחגגו במסעדה הזו, המתהדרת במנות דגל מהמטבח התאילנדי הכפרי. תוכלו למצוא כאן מנות מסורתיות מחבל איסן שבצפון מזרח תאילנד, מנות מדרום תאילנד, המבוססות על חלב קוקוס ומנות רחוב קלאסיות. מובטחת לכם חוויה אותנטית הנוצרת מטריות חומרי הגלם המקומיים. אני הכי אהבתי את מרק פירות הים בחלב קוקוס.

קישור למסעדה: הבית התאילנדי

כתובת: בוגרשוב 8, תל אביב

קלארו

Claro, "ברור" בספרדית, הינה המסעדה הראשונה מבית השף רן שמואלי, מהשפים הוותיקים והמוערכים בישראל, שכבר שנים מנצח על מיזמים קולינריים חדשניים. מדובר במתחם בילוי, המעניק חווית אירוח כוללת עם אווירה חמה, מוזיקה טובה ומטבח פתוח ועדכני. המטבח ים תיכוני, עם דגש על חומרי גלם עונתיים ממיטב התוצרת המקומית בלבד. התפריט עשיר בירקות ופירות בגישת ה- Farm to table. הכי כיף לחלוק מנות בקלארו וככה לטעום מהכל.

קישור למסעדה: קלארו

כתובת: רחוב הארבעה 23, פינת רחוב דוד אלעזר, תל אביב

ראיסה – בר אוכל

בלב שוק הפשפשים נמצאת המסעדה ראיסה, עם השף אורי לוי שהגיע היישר ממסעדת שני כוכבי מישלן בצרפת. שם הוא למד איך להתייחס לאוכל כמו ליהלום ואיך מנה צריכה לקבל שיק גם אם מכינים אותה בשוק. את הנפלאות שספג בצרפת ערבב עם האוכל הקליל והמקומי הישראלי, וכך נולד התפריט הכי מעניין בשטח, עם וייבים חזקים של דגים ופירות ים.  

קישור למסעדה: ראיסה

כתובת: שוק הפשפשים, רבי יוחנן 8, תל אביב יפו

ביצ'יקלטה 

ברחוב נחלת בנימין, ממש ליד הדירות של מיסטר קטינסקי, אפשר למצוא את הביצ'יקלטה, בחצר אחורית מלאה בקסם, מעין בועה אורבנית תל אביבית. אנחנו ישבנו בחצר (יש גם איזור בר בתוך המבנה) ונהנינו ממנות מיוחדות וטעימות במיוחד ומוזיקה נעימה ברקע. אם אתם מגיעים, נסו את מנת הפיש אנד צ'יפס ובקשו עוד המלצות על המנות המיוחדות של היום.

קישור למסעדה: ביצ'יקלטה

כתובת: נחלת בנימין 29, תל אביב

גוצ'ה רמת החייל 

מסעדת מאכלי ים עם תפריט ובו מבחר ענק של פירות-ים ודגים טריים ותוספות המשלבות ים ויבשה, מזרח ומערב. תוסיפו לזה מבחר אלכוהולי גדול וקיבלתם מסעדה נהדרת שנהנינו בה מאוד. 

המלצות למסעדות בתל אביב - גוצ'ה רמת החייל
מאכלי ים ב"גוצ'ה" רמת החייל

קישור למסעדה: גוצ'ה

כתובת: הברזל 7, רמת החייל, תל אביב 

בר שפגאט

אל בר השפגאט הגעתי פעמיים בקיץ הזה. פעם עם חברות טובות ופעם במפגש חוצה ימים, בלוקיישן שהיה צמוד לדירה שלנו במיסטר קטינסקי. בר חדש, מעוצב ומסוגנן, הפונה לקהילת הגייז התל אביבית. את ההשראה לעיצוב המקום לקחו מבר ברלינאי מוצלח שהשאיר אצלם רושם חיובי של שיק וקלילות. תפריט האלכוהול עשיר ותפריט האוכל מבוסס על טאפסים ומנות קטנות שמשתנות מדי יום. מקום מדליק לשבת בו לדרינק של סוף היום.

קישור לבר: שפגאט

כתובת: נחלת בנימין 43,תל אביב

בדרך לתל אביב – המלצות על מסעדות בעמק חפר

המלצות על ארבע מסעדות באזור עמק חפר, לכל מי שמגיע לתל אביב מהצפון, למי שגר באזור ולכל מי שמתחשק לו להגיע במיוחד:

גרציא קפה ותוצרת

בית האוכל המקומי של מיכל גרציאני, שוכן בליבו הירוק של קיבוץ העוגן. מהמטבח יוצאות מנות בוקר, צהריים וערב מגוונות – כולן עונתיות, טריות ומוקפדות. לארוחת בוקר מומלץ לנסות בריוש עין בייקון או סלמון הולנדייז. 

מסעדת גרציא עמק חפר
הבחירות שלנו ב"גרציא"

קישור למסעדה: גרציא

כתובת: קיבוץ העוגן

ג'וז ודניאל 

המסעדה נמצאת על הגבעה הגבוהה ביותר במושב בני ציון, משקיפה על נופי השרון, בסמוך למגדל המים הוותיק. אווירה כפרית ואוכל משובח של השף שניר אנג-סלע.

קישור למסעדה: ג'וז ודניאל

כתובת: רחוב אנשי בראשית (צמוד למגדל המים), בני ציון

אלמגרו 

כך הם כתבו על עצמם: "האוכל פשוט אבל לא סתמי

הקיר לא גמור אבל מושלם

המקום חדש אבל מזכיר את פעם

האנשים זרים אבל יש תחושה מוכרת

והקפה..וואו הקפה…

מרגיש בית"

קישור למסעדה: אלמגרו

כתובת: מתחם לב הפרדס, גבעת חיים איחוד

הרואה בקפה

מסעדה עם מגוון מנות כשרות חלביות לצד קונדיטוריה משפחתית "העוגות של שושנה" המייצרת ליין קינוחים ייחודי. המקום סגור בשבת. 

קישור למסעדה: הרואה בקפה

כתובת: שבטי ישראל 1, כפר הרא"ה

מקווה ש"תגזרו ותשמרו" את ההמלצות הקולינריות שלי לתל אביב. הכי כיף שתחזרו לספר לי שגם אתם נהניתם.

מזמינה אתכם לפוסט על המלונות המומלצים שלי בתל אביב ועל הסיורים השווים – העיר הלבנה הכי צבעונית – המלצות לחופשה בתל אביב

וכמובן, אם עדיין לא ראיתם את ההמלצות שלי לחופשה בירושלים, מוזמנים להציץ – 48 שעות בירושלים – המלצות לחופשה בבירה

ואם אתם בענייני סיורים קולינריים, ממליצה לכם על אחד מיוחד באתונה – מוסקה, סופלקי ואוזו – על קולינריה ים תיכונית משובחת באתונה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם