מי היה מאמין ששנה נוספת חלפה לה מאז שפתחתי את הבלוג שלי? השנה הכי הזויה, הכי מעוררת שאלות, חששות ותהיות אבל בהחלט שנה עם הרבה תובנות ודיוק של מה נכון ומה באמת חשוב. בלוגולדת 2 לבלוגלית! אם תקראו עד סוף הפוסט תגלו שאני גם מחלקת לאחד הקוראים מתנה לכבוד יום ההולדת, אבל זה בסוף.

מאושרת באתונה. צילום: אפרת לוזנוב

הבלוג שלי חוגג שנתיים ולמרות שלא היו תנאים אידיאליים הוא הספיק להתרחב, לארח חברים ואפילו יצאו להם שלושה מסעות נשים לקוסטה ריקה ולאתונה.  אז קצת סיכומים וקצת מספרים…

  • 20 פוסטים חדשים בבלוג מאז חגיגות הבלוגולדת הראשון.
  • 7 מדינות חדשות עליהן כתבתי.
  • 2 פוסטים המארחים 27 מהקולגות שלי, בלוגרי הטיולים הישראליים על המלצות אביביות צבעוניות מהעולם.
  • שלל פוסטים על מלונות בוטיק, מלונות ספא, סיורים קולינריים, סיורי עיצוב, אמנות רחוב, מבנים מיוחדים ואפילו פוסט על אירוח מתוק במיוחד.

אני כל כך אוהבת לארח, גם בביתי וגם בבית הוירטואלי שלי, כאן, ולא במקרה אני חוגגת בלוגולדת בחג הסוכות, חג האסיף, עם  אושפיזין. אני שמחה לארח נשים יקרות עם בלוגים משגעים, מלאים בהשראות, מכל התחומים שאני אוהבת – טיולים, צילומים, דרך חיים, בישולים, השראות ומלאכות יד. שבעה בלוגים יפיפיים, בהם אני נהנית לשוטט, של שבע נשים שאתם חייבים להכיר, שבע האושפיזות שלי השנה.

אבל לפני הכל – שיר. כזה שאני אוהבת ושתמיד מרגש אותי כל פעם ששומעת אותו מתנגן ברקע. מקווה שאני מצליחה להביא לכם את הדברים היפים באמת…

כל הדברים היפים באמת / דניאלה ספקטור

אז שנתחיל? 

שרי ומיה – Chasing Lenscapes

בלוגולדת בלוגלית - שרי ומיה

שרי ומיה, בלוגריות טיולים וקולגות. מה יותר מתאים מאושפיזין זוגי לפתוח את רשימת האורחות שלי לחגיגות בלוגולדת 2?

"אנחנו שרי ומיה, אחיות וחברות שרק רוצות להגשים חלום! תנו לנו יעד חדש, מצלמה ואוכל טעים ואנחנו בדרך… הבלוג הוא הדרך שלנו לחלוק אתכם את התשוקה שלנו לטייל, לצלם ולהכיר עוד תרבויות עם עוד המון המלצות, טיפים, תמונות וקצת השראה בדרך לעוד יעד חדש! החיים הם סוג של מסע ולעולם לא ניתן לדעת מה צופן לנו העתיד. הזמן חולף עובר לו אבל החוויות שצברתם יישארו איתכם לנצח, מעצימות, מעשירות ומחשלות. כולנו זקוקים מדי פעם לתזכורת שהחיים יפים, תזכורת שאפשר לצאת מחוץ לאזור הנוחות המוכר שלנו ולפתוח דלת לעולמות חדשים, לצאת לרגע מסחרחורת השגרה בה אנו שקועים, לקחת נשימה עמוקה ופשוט לחוות ולהנות – להיות ברגע. אלו הרגעים שיהיו זכורים לנו לנצח."

נשמע לכם מוכר? מזכיר את מה שאני כתבתי בעמוד ה"נעים להכיר" שלי, אז לא סתם יש לנו הרבה במשותף והן הבחירה הטבעית שלי! אפשר לראות את זה גם במיקריות של בחירת יעדים לטיול בהם ביקרנו כמעט במקביל. כנסו לאתר שלהן ולעמוד האינסגרם ושטפו את העיניים והלב.

האתר של שרי ומיה / האינסטגרם של שרי ומיה

שרית סלע – Minimalist-Me

את החלום המינימליסטי של שרית פגשתי לראשונה בשיטוט ברחבי האינסטגרם. המינימליזם, הצבעוניות המונוכרומטית, זוויות המבט, הדיוק בפרטים – שבו את ליבי. לאחרונה שרית השיקה בלוג חדש ששווה לכם להכיר, מלא בהשראות לחיים מינימליסטיים מסודרים.

"אני מינימליסטית, יוצרת תוכן ויזואלי ויועצת מוסמכת של KonMari ™. בשנת 2012 עברנו משפחתי ואני מישראל לשבדיה למשך שנתיים עקב עבודתו של בעלי. בסופו של דבר החלטנו להישאר יותר זמן ובמהלך אותן השנים, העיצוב הסקנדינבי הפך לחלק גדול מחיי. תמיד הייתי מסודרת, תמיד מצאתי פינה לארגן בבית ולהיפטר מדברים שמיצו את תפקידם. כשנתקלתי במארי קונדו הבנתי שאני יכולה להפוך ליועצת שלה ולעזור לאנשים לחיות רק עם הדברים שמעוררים עבורם שמחה. זה חיבר אצלי את כל הנקודות. מינימליזם, אורח החיים הסקנדינבי וקונמארי הם ליבת אורח החיים שלי. MinimalistMe הוא העולם הויזואלי שלי שיעורר בך השראה לאצור את החיים המינימליסטיים והמסודרים שלך. בעולם בו אנו חיים כיום, בו הצרכנות היא כוח מניע, אני בוחרת להאט. קונמארי כאורח חיים עוזר לי לבחור בחירות מדויקות בכל הנוגע למה שאני קונה, לובשת או אפילו אוכלת". 

בבלוג של שרית תוכלו למצוא את כל השירותים שהיא מספקת – הדרכות וייעוצים של קונמארי, הרצאות, בניית אסטרטגיות תוכן וסיפורים חזותיים לאינסטגרם.

האתר של שרית / האינסטגרם של שרית

ענבל כבירי

את ענבל הכרתי בקבוצת העבודה של "בלוגרי הטיולים הישראליים". לשתינו יש אהבה משותפת של טיולים בעולם ושתינו חולקות חוויות של רילוקיישן. אני במינכן והיא בכפר קטן ליד ברצלונה. ממש לפני משבר הקורונה הזמנתי את ענבל להצטרף לסיור בלוגריות באתונה, במסגרת "מסעות נשים יוניק-בוטיק", מותג הטיולים שלי, ושם הבנתי למה התאהבתי מההתחלה.

"מכירים את זאת שתמיד מבקשים ממנה המלצות? נעים מאוד. שילוב של אישיות פיינשמקרית עם טיולים משפחתיים כל קיץ כשהייתי ילדה פיתחו אצלי מומחיות לאתר מקומות שווים, לא משנה איפה. כשבן זוגי העלה לפני קצת יותר מ-3 שנים את ההצעה לעבור לברצלונה, אחד הדברים שעברו לי בראש, אחרי תסריט האימה של הרילוקיישן בפני עצמו, היה איפה אני אוכל. בכל זאת, ספרד היא לא המדינה הכי ידידותית לצמחונים עלי אדמות. הבלוג התחיל מהמלצות אוכל ידידותי לצמחונים (כאלה שמתאימים גם לילדים וגם למי שלא צמחוני) ומהר מאוד התרחב להמלצות על מה לעשות בעיר ומחוצה לה. סופי שבוע ארוכים וכמות חופשות לא סבירה הביאה אותנו כמשפחה לטייל המון וגם מהטיולים הללו נוצרו פוסטים. את המפה שלי שכוללת את כל המקומות הכי מדליקים בברצלונה תוכלו להוריד בחינם".

ענבל כותבת בבלוג, במדורי האוכל והטיולים של "הארץ", בקבוצת הפייסבוק "ויקי וכריסטינה בברצלונה", מצלמת סטילס ווידאו בתחומי האוכל והלייף סטייל ומלמדת צילום ועריכת תמונות בלייטרום.

האתר של ענבל / האינסטגרם של ענבל / קבוצת ויקי וכריסטינה בברצלונה

קרן מיסוק – התופרת

בדיוק באוקטובר לפני שנה קיבלתי הודעה מרגשת מקרן, שהיא מזמינה אותי לסיור בלוגריות באגן שדה בוקר, במסגרת המיזם "על כביש 40". כמה התרגשתי אבל לא הייתי יכולה לטוס לארץ ופיספסתי בגדול. המיזם של קרן עוסק בתפירה בין א.נשים, סיפורים, ריחות, מראות ונופים, בצורה הכי מוקפדת ועם הרבה אהבה וסטייל. קרן לקחה על עצמה לחבר בין התיירנים באגן שדה בוקר לבין הרשתות החברתיות, ולהראות איזה עושר קיים על כביש 40. עכשיו אתם מבינים למה התחברתי לקרן ולעשייה שלה? שתינו חולמות, שתינו רוקמות חלומות ותופרות אותם בצורה בוטיקית וייחודית. אני חייבת לה ביקור במדבר הקסום ובינתיים שולחת אתכם. 

"שמי קרן מיסוק  ואני התופרת. לפני 7 שנים עברנו למדבר, היה לי סטודיו קטן ביתי ותפרתי בגדים, עכשיו אני תופרת טיולי בוטיק במדבר לחברות וארגונים, משפחות וזוגות. בתקופה הזו כשערבות הדדית כל כך חיונית, קרן מביאה את המדבר אליכם עד הבית. קרן יצרה סלים מדבריים, מלאים בכל הגודיז שיש ליצרנים המקומיים במדבר להציע. סלים שהם מתנה טעימה, בריאה, מלאת הפתעות ועל הדרך גם תמיכה בעסקים המקומיים המדהימים".

את הסלים שקרן יוצרת אפשר למצוא באתר שלה.

האתר של קרן / האינסטגרם של קרן

סיגל לדנהיים – Sigalioti

הצילומים של סיגל מרגשים אותי. העדינות, השבריריות, התפיסה המדוייקת של הרגע. להמשיך? גיליתי שלשתינו אהבות משותפות. חוץ מהצילומים יש את האהבה לבדים, לטקסטיל, ליצירה. רוצה לצעוק – סיגל, תעשי לי Book! 

"אז אני סיגל, והכל מעניין אותי. ממש הכל. המטבח, שפות, רפואה, יצירה, כתיבה, קולנוע, אמנות, עיצוב, אוכל, ארצות, צמחים, אנשים, יחסים. דרכי המקצועית עברה מסלול מעניין ומפותל. בגיל מאוד קטן חלמתי להיות מעצבת אופנה, סבתי היתה תופרת מחוננת וממנה ירשתי אהבה לבד, לתפירה ולחומר. את המצלמה הראשונה שלי קיבלתי בגיל 16 מאבא (היא עדיין ברשותי) ותמיד צילמתי, הכל וכל מיני. עם הזמן היה חסר לי עוד מימד ונשאבתי לעולם עיצוב הטקסטיל. מותג הטקסטיל שלי (טקסטורה) נולד באהבה ענקית. יצרתי עיצובים שהודפסו בעבודת יד ונתפרו לקולקציית תיקים מאד עשירה ומיוחדת. את הצילומים של הקולקציות אני זו שצילמתי. מיום ליום המצלמה נכנסה לי מתחת לעור וגיליתי שהעדשה עבורי היא פלא. קרה לי שם חיבור קוסמי ממש ומאז אני פשוט חיה בעולם הצילום העשיר והמרגש.

הפשן הענק שלי לצילום אוכל נולד מתוך החיבור והנוכחות של אוכל מיוחד מאד שבן הזוג שלי, חיים, מבשל. התפתח שם משהו מאוד מיוחד עבורי וכאילו כל חלקי הפאזל התיישבו במקומם. אני מאוד אוהבת לצלם אוכל ונשים. שני התחומים מאד קשורים ומחוברים בעיני, בשניהם יש תשוקה, סיפור, שכבות, סודות, חושים, מרכיבים נסתרים ומרכיבים גלויים. כל צילום עבורי הוא סיפור אמיתי".

כמה תשוקה וחושניות בצילומים שלה. כנסו לראות בעצמכם.

האתר של סיגל / האינסטגרם של סיגל

ויקי גורשטיין – טעמים מקצה העולם

ויקי היא עוד קולגה מבלוגרי הטיולים הישראליים. אבל אחת מיוחדת שיודעת מהו טעמו של רילוקיישן וניחוחות ייחודיים עולים מהפוסטים שלה, מעוררי החושים. אחרי שגרה בצ'ילה, פתחה את הבלוג ומנחה סדנאות בישול אוכל לטיני בביתה שבמושב ציפורי. אני כבר קבעתי איתה דייט בביקור הבא שלי בארץ. נראה לי שכדאי גם לכם.

"לפני שהגענו לשליחות בצ׳ילה הייתי בטוחה שהאוכל הלטיני הוא בעיקר אמפנדס, אלפחורס ואסאדו. כמה לא הבנתי וכמה התאהבתי. התאהבתי באנשים, בנופים, במוסיקה ובשמחת החיים. התאהבתי באוכל ובאלכוהול וידעתי שאני חייבת להעביר את זה הלאה, לגרום לעוד ועוד אנשים להכיר מקרוב ולהתאהב כמוני בתרבות האוכל הלטיני. כדי להעביר את האהבה הרבה שלי למטבח הלטיני החלטתי להעמיק את הידע שלי במטבח הלטיני ולמדתי בישול מקסיקני ופרואני בזמן השליחות. המטבח בשבילי הוא לב הבית. אני מגיעה מבית בו תמיד הסתובבו סביב הכיריים והתנור. בבלוג הטעים שלי יש כל מה שתרצו לדעת על המטבח הלטיני ובאיזה תבלינים וחומרי גלם מיוחדים משתמשים". 

האתר של ויקי / האינסטגרם של ויקי

שירי ויצנר – חיפאית

הפעם הראשונה ששמעתי על שירי הייתה מאותה חברה טובה שתמיד יש לה את ההמלצות הכי שוות. כן כן, זו שכתבתי עליה באחד הפוסטים הראשונים שלי כשהתחלתי לכתוב בבלוג – "הרבה צבע בחיפה – ציורי הקיר של Broken Fingaz", ומאז הכל היסטוריה. 

אני משוגעת על הסטייל שלה, על הצבעוניות שלה, על זה שעשתה רילוקיישן (לחיפה) והתאהבה בה (אגלה לכם בסוד שנולדתי וגדלתי בחיפה עד אמצע ביה"ס היסודי) ואני מוקסמת מרעיון סיור ה"מייקרים" שלה. שירי, אני רוצה להיות מייקרית אצלך בסיור! אז קבלו את שירי – סטייליסטית וכתבת אופנה, יוצרת תוכן לרשתות חברתיות, מנהלת קהילות ופטריוטית חיפאית.

"הי. אני שירי. אני בת 40, נשואה ואמא לשני בנים ובת, ואני חיפאית. אבל לא תמיד הייתי כזו. שנים נהגתי לומר שאני גרה בחיפה אבל אני לא חיפאית. מן משפט מטופש שכזה, יש שיגידו שהוא אפילו מתנשא. לא קל לבת-מרכז להתרגל לכרמל, זו אפילו משימה כמעט בלתי אפשרית. המשכתי לעבוד בתל אביב ודווקא בשיא ״תהילתי״ כמנהלת שיווק של משקאות למדתי להבין שיש שלושה דברים שאני באמת אוהבת: אופנה, חיים טובים ו… חיפה. למדתי בשנקר סטיילינג אישי, פתחתי עסק ואני עובדת בחיפה. הבלוג שלי הוא על כל מה שמעניין אותי (אופנה, ואוכל, וטלוויזיה, ומוזיקה ו…. חיים טובים כבר אמרתי?!), אבל הוא גם ״חיפאי״. הבלוג שלי הוא החיפה שלי, והוא לא לחיפאים בלבד. המייקרים (׳יוצרים׳) של העיר התחתית פותחים את דלתות הסטודיו שלהם וחושפים בפני המבקרים את תהליכי העבודה שלהם. בסיורים תפגשו יוצרים מתחומים שונים מצורפות, עיצוב אופנה, עיצוב קרמי ועיצוב רהיטים דרך אמנות קירות וקעקועים ועד קליית קפה ואפיית לחם מחמצת".

השתכנעתם להגיע לבקר בחיפה?

האתר של שירי / האינסטגרם של שירי

מקווה שהצלחתי להעשיר את מאגר ההשראות שלכם, עם ההמלצות על הנשים המופלאות האלה והעשייה שלהן, כמובן שבתוספת על הנשים המופלאות שהתארחו אצלי בבלוגולדת הראשונה בשנה שעברה. ועכשיו לחלק של המתנות!

בלוגולדת 2 לבלוגלית – המתנה

בבלוגולדת, כמו בכל יומולדת, אין חגיגה בלי… מתנה. והפעם אני רוצה להעניק מתנה לאחד ממנויי הבלוג. אז כל מי שמנוי בבלוג, ותיק או חדש, ומעוניין להשתתף בהגרלה של אחד מהתיקים שאני יוצרת, שישאיר לי מייל, ימליץ לחבר (או יותר) על הבלוג, יעקוב אחריי באינסטגרם (למי שיש) ויוכל לזכות באחד מתיקי הכותנה המפנקים, להכניס אליהם את הזיכרונות שאתם אוספים בדרך, אליהם אני הכנסתי ניחוחות מהעולם (בדים מהודו, הדפסי שיבורי מיפן, הדפסים בוטניים של עלים ממינכן ואצטרובלים מקוסטה ריקה) בהשראת מלאכות היד המסורתיות והעמלנות שאני אוהבת. כמובן שאפשר לרכוש את התיקים גם אם לא זוכים 🙂

אז, ביום שלישי הבא, ב- 13/10 אכריז מי הזוכה, ובינתיים:

  • השאירו לי את המייל שלכם פה בתגובות (גם אם אתם כבר מנויים לבלוג) וציינו שאתם משתתפים בהגרלה
  • עשו שיתוף לפוסט, העבירו את המייל לחברים

ועד הפעם הבאה, שלכם,

גלית

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם