הקיץ הזה ביליתי חופשת מולדת ארוכה בארץ. חודש וחצי חלפו להם מהר מידי. אני כותבת לכם עכשיו ממינכן. מזג האוויר בחוץ מעונן חלקית עם 16 מעלות אבל הלב עוד מוצף בקיץ הישראלי המושלם שהיה לי.

הפעם ממש הייתי תיירת וביקרתי במקומות שווים במיוחד עליהם אמליץ לכם כדי שתוכלו עוד לנצל את הימים האחרונים של חופשת הקיץ, או אולי דווקא את חופשות החגים או את ימי השקט שאחריהם. הפוסט הראשון בסדרת ההמלצות על החופשה הישראלית שלי מוקדש כולו לירושלים כי "אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי…". חופשה משפחתית בירושלים.

להגיע לחופשת מולדת בארץ זה הכי חופשה בבית. אבל להגיע לחופשה בירושלים זה הכי חופשה בחו״ל בבית.

הקיץ הירושלמי שלי

הוזמנתי על ידי ״מלכת ירושלים״, בלוגרית הטיולים דנה חפצדי המקסימה, בשיתוף פעולה בתשלום עם הרשות לפיתוח ירושלים, לבלות יומיים משגעים באווירה ירושלמית עם פעילויות ואטרקציות מדליקות, חלקן נפתחו לראשונה הקיץ הזה.

אני מציעה להגיע לירושלים לפחות ליומיים או יותר, כדי שיהיה אפשר ליהנות מכל השפע הזה. ירושלים תקבל אתכם בכל פורמט. בחופשה זוגית, בחופשה משפחתית או בביקור עם חברים. מגוון הפעילויות מתאים לכולם.

אז איפה ישנים?

חשוב לציין – כל מי שמזמין לילה אחד או יותר באחד מבתי המלון בירושלים המשתתפים במבצע מקבל הטבה שווה. שובר הנחה על סך 40 שקלים לאדם, למימוש במגוון אטרקציות וסיורים.

רשת מלונות אטלס הזמינה אותי להתארח במלון הרמוני, מלון מעוצב, אחד ממלונות הרשת הפזורים ברחבי העיר (רשת מלונות אטלס משתתפים במבצע). המלון ממוקם במרכז נחלת שבעה, ממש מתחת לצילן של המטריות המפורסמות ברחוב הכי צבעוני בנחלה.

החדרים נעימים ומרווחים, ארוחת הבוקר עשירה וטעימה, הלובי רחב ידיים עם פינות ישיבה נעימות, הגג צופה על הנחלה מלמעלה. יש אפילו Happy hour שווה בשעות אחר הצהריים, עם יין, קפה וארוחת ערב קלילה.

רשת מלונות אטלס מציעה הנחה של 50% על ילדים בחדר נפרד עם דלת מקשרת. דבר שמקל מאד בתכנון חופשה משפחתית בירושלים.

קישור למלון : מלון הרמוני

אז מה ירושלים מציעה לכם הקיץ, בנוסף למיינסטרים המוכר והידוע?

פסטיבל אוכל – "אוטו אוכל"

מתחם ״אוטו אוכל״ בגיא בן הינום, מציע אפשרויות קולינריות משובחות, ממטבחם של טובי השפים בירושלים ב- Food trucks הפזורים סביב. המתחם פתוח בימים שלישי, רביעי וחמישי (18:00-23:00), ומאפשר מגוון מנות (בשריות, חלביות, טבעוניות וקינוחים) במחירים של 25-35 ש״ח. יש במקום מתחם ילדים, הופעות חיות ואווירת פסטיבלים מדליקה. המתחם יהיה פתוח עד ה 5/9. 

קישור: אוטו אוכל

מופע חדש בעיר דוד – ״הללויה״

אורות וצלילים, מופע אור קולי חדש בעיר דוד המספר את תקומת ירושלים במקום בו הכל התרחש לפני אלפי שנים. תצוגה מרשימה על גבי עתיקות עיר דוד, תחת כיפת השמים. סיפור חורבן הבית ותקומתו מסופר בדרך חווייתית המותאמת גם לילדים. ישנו מעבר בין אתרי החפירות השונים תוך כדי התפתחות הסיפור. חשוב לציין – המקום מצריך ירידה וטיפוס במדרגות, ללא דרך מונגשת.

קישור: "הללויה"

פארק אתגרי – "מגדלים באוויר"

פארק חבלים ״מגדלים באוויר״ הוא דרך נהדרת לחוות את עוצמות העיר דרך מעבר בין מגדליה של העיר והכל באקסטרים. המקום שנפתח לראשונה ב 1/8/2021 מציע למבקרים שישה מתקנים מאתגרים לצד מתחם לצעירים. הוזמנתי לחנוך את אחת האטרקציות בפארק, את האומגה ממגדל פצאל. תאמינו אם אספר שקפצתי קפיצה של כ- 1500 שנה ב- 10 שניות, בין המגדל המפואר של הורדוס לחומה העות'מאנית? הפארק שהוקם, הפך את המצודה העתיקה שבה שוכן המוזיאון לאתר היסטורי ואתגרי מיוחד, עם תחנות גלישה באומגה, חבלים ורשתות טיפוס. חוויה מדהימה ומומלצת מאד.

קישור: פארק "מגדלים באוויר"

סיור בעיר העתיקה מחוץ למסלול הרגיל

חופשה בירושלים
חופשה משפחתית בירושלים

רחובות העיר העתיקה בירושלים מהלכים בי קסם ועוד יותר עם אמציה בלוך, שיודע את הסודות הקולינריים ואת בעלי המלאכה הכי מעניינים בסמטאות העיר. טיילנו בסמטאות הרובע הנוצרי והרובע המוסלמי, טעמנו את המאכלים הכי מיוחדים והלכנו בעקבות דרך הסוחרים, לפגוש את בעלי המלאכות שעדיין אוהבים לספר את הסיפורים מפעם.

ביקור בהוספיס האוסטרי, הפנינה האירופית המיוחדת, סיפקה לנו נקודת תצפית מרהיבה על העיר, עם טעם נהדר של שטרודל תפוחים וינאי מסורתי. המקום, שנבנה כבית הארחה לצליינים במחצית השניה של המאה ה- 19, ממוקם בפינת רחוב ויה דולורוזה ורחוב הגיא ברובע המוסלמי בירושלים. ההוספיס, ששימש בעבר גם כבית חולים, משמש כיום כמלון עם בית קפה על טהרת הקינוחים האוסטריים, מרכז תרבות וקונצרטים ואחת מנקודות התצפית המרהיבות על העיר העתיקה.

קישור: אמציה בלוך בפייסבוק

ביקור ברובע היהודי 

לחיות את התנ"ך

אם כבר לחוות את העיר העתיקה אז למה לא ״לחיות את התנ״ך״? אטרקציה המאפשרת לכם להיכנס אל תוך העולם הקסום של תקופת התנ”ך באמצעות אביזרים, תלבושות רקעים וטכנולוגיה מתקדמת ולהפוך לחלק מרכזי בסיפור כשהנוף המקראי של ירושלים העתיקה הינו חלק בלתי נפרד מהחוויה. במהלך החוויה נכנסים למבנה עתיק מהתקופה העותומאנית, מתלבשים בתלבושות תנ"כיות, בוחרים רקע לצילום או יוצאים לטייל ברחבי הקרדו לצילום אותנטי. כמובן שתקחו איתכם מזכרת מצולמת הביתה. 

לחיות את התנ"ך - ירושלים
בלוגריות טיולים בפעולה – לחיות את התנ"ך

קישור: לחיות את התנ"ך

בית הכנסת "החורבה"

בית הכנסת החורבה ירושלים
בית הכנסת החורבה ירושלים

ואם כבר נמצאים ברובע היהודי, מומלץ לבקר בבית הכנסת ״החורבה״. בית הכנסת נבנה לראשונה בתחילת המאה ה- 18 ונחרב בידי בוניו הערבים בשל אי תשלום חובות, נבנה בשנית באמצע המאה ה- 19 ונחרב שוב על ידי הלגיון הערבי בכיבוש העיר העתיקה ב- 1948. בית הכנסת נבנה בשלישית בראשית המאה ה- 21. המבט מעזרת הנשים נותן הצצה נדירה על המתפללים בחלל מעוגל מרשים בגובהו ומגג המבנה תגלו תצפית מרהיבה לעבר העיר העתיקה. הכניסה לבית הכנסת כרוכה בתשלום סמלי. 

קישור להזמנת כרטיסים: בית הכנסת "החורבה"

חופשה בירושלים
תצפית מגג בית כנסת החורבה

סיור בשכונות החרדיות

סיור בשכונות החרדיות ירושלים
שכונת גאולה בירושלים

מכל המקומות בירושלים, תמיד משכו אותי השכונות החרדיות. להיות אורחת במקום קרוב אבל כל כך שונה. יוסף שפייזר, חבר מועצת העיר, לקח אותנו לשכונות מאה שערים וגאולה. עולם מהפנט ומסקרן. יוסף סיפר על החצרות ועל אורחות החיים ולקח אותנו לטעום קוגלים, צ'ולנט, הרינג משובח ומיני מאפים. המאכלים היהודיים המזרח אירופאיים שטעמנו היו הטובים ביותר שטעמתי זה זמן רב. 

קישור: יוסף שפייזר וחברת Israel-2GO

מה אגיד ומה אומר?

אם כבר חופשה בישראל… ירושלים!

תודה לרשות לפיתוח ירושלים ולדנה, בעלת הקבוצה "זאת ירושלים" בפייסבוק על ההזמנה לשיתוף הפעולה הזה.

הכנסו להיילייטס באינסטגרם שלי, שם שמורות לכם כל ההמלצות האלו ועוד.

מזמינה אתכם להמשיך לעקוב אחרי ההמלצות שלי לתל אביב ולחיפה שיגיעו אליכם ממש עוד מעט, ובינתיים על ביקור נוסטלגי בחיפה הצבעונית והמתחדשת – הרבה צבע בחיפה – ציורי הקיר של "Broken Fingaz"

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם