חג האביב הגיע. הוא ללא ספק כבר כאן. מתגנב בין קרני השמש המחממות ומביא איתו תקווה לימים טובים יותר, ימים צבעוניים, בהם נוכל לצאת ולטייל, להתחבר לטבע ולראות מקומות חדשים. ליהנות מיופיו של העולם שלנו. כמה טוב שבאת חג האביב.

הזמנתי 27 בלוגרי טיולים לחבור יחד ולהגיש לכם זר צבעוני במיוחד, מתנה לכבוד חג האביב. זר עם מקומות צבעוניים ומיוחדים מרחבי העולם כדי להרחיב את הלב . גם בימים בהם אי אפשר לצאת באמת נשתמש בדמיון כי "הדמיון הוא תמיד אביב נצחי" כמו שאמר פרידריך שילר.

חייבת להודות שאני מאד אוהבת צבעים, ויש לי נטייה לקטלג חפצים, מבנים, מקומות, בקטלוג צבעוני משלי. מקומות אליהם אני מגיעה מתחברים לי ישר לאווירה צבעונית. אחד הפוסטים הראשונים שכתבתי בבלוג הוא "צבעוניות עירונית", דרכו אתם יכולים להכיר אותי מעט יותר. מוזמנים לקרוא.

חג האביב בירוק – טורקיז

קולאז' ירוק טורקיז, גלית ויינברג

שיר-ים פסקה

קוראים לי שיר-ים פסקה, ואני בעלת הבלוג Check In/Out, הפינה הקטנה שלי ברשת בה אני כותבת על הטיולים שלי בארץ ובעולם, בעיקר טיולים עם טבע משגע. 

אגמי פליטביצה, קרואטיה. צילום: שיר-ים פסקה
אגמי פליטביצה, קרואטיה. צילום: שיר-ים פסקה

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

אני רוצה להמליץ לכם על שמורת אגמי פליטביצה במרכז קרואטיה. אנחנו ביקרנו באוגוסט 2017, במסגרת טיול ארוך שעשינו במזרח אירופה והמראות של השמורה נחקקו בזיכרון. בכניסה לשמורה, אי אפשר להתעלם מאגמי הטורקיז הפזורים בשמורה. כשהגענו לתצפית הראשונה, המשפט הראשון אחרי הוואו היה 50 גוונים של כחול.  אגמי פליטביצה הם שישה-עשר האגמים העיקריים, המחולקים לשתי קבוצות – אגמים עליונים ואגמים תחתונים. לאורך השמורה ישנם לא פחות מ- 90 מפלים בצורות וגדלים שונים שמחברים בין האגמים.  

שלי חן

קיבוצניקית מקורית, מנהלת מוצר בהייטק, במשרה מלאה, ובשעות הפנאי, מטיילת בעולם. בעלת הבלוג Shelly is in.

איי פארו, שלי חן
איי פארו. צילום: שלי חן

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

שמחה להמליץ על איי פארו, בהם הייתי בטיול עצמאי ביולי האחרון. איי פארו הם 18 איים קטנים בין סקוטלנד, נורווגיה ואיסלנד והכי כיף לטייל שם בין יוני לספטמבר, כאשר מזג האוויר חמים לאזור, אך קריר ביחס לשלנו, הפאפינים (תוכוני הים) החמודים חוזרים לאיים כדי לקנן, והכל ירוק ירוק. הטיול, עיקרו ככולו סביב הטבע- נוף מסתורי, דרמטי, צוקים מתנשאים, מפלים בכל פינה. וביניהם משובצים כפרים קטנים עם בתים צבעוניים עם גגות דשא, ומגרש כדורגל. והכל ירוק, מרחבים של ירוק. נראה כאילו מישהו שפך שם מלא ירוק אינסטגרם, אולי כדי שלא נתאמץ להוסיף אותו בפילטרים…

יואב גוש

אני יואב גוש, בעל הבלוג "אבא מטייל סולו" השם דגש על טיולי סולו, אבל תוכלו למצוא בו גם על טיולים משפחתיים, זוגיים ועם חברים. הבלוג הוא שילוב בין האהבה שלי לכתיבה, לאהבה שלי להרפתקאות.

גרונר סי, אוסטריה. צילום: יואב גוש
גרונר סי, אוסטריה. צילום: יואב גוש

על איזה מקום תמליץ לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

במאי 2019 עשינו טיול משפחתי בחבל זלצבורג שבאוסטריה וכך גילינו את Gruner see – האגם הירוק, בדרך בין וינה לזלצבורג. מדובר באגם מי שלגים שקיים למעשה רק חודשיים בשנה, בחודשים מאי-יוני (ביולי המפלס מתחיל לרדת). האגם נמצא בעיירה Tragöß, והוא לא נמצא על מפת התיירות הישראלית. האגם נקרא על שם צבעו – ירוק ברקת, והוא שוכן בתוך יער ירוק, למרגלות הרים מושלגים ושלווה אינסופית. הירוק נמצא בכל פינה, ב-50 גוונים של ירוק, בעצים, בשיחים, במים ובכל נשימה. מוזמנים לקרוא עוד על האגם והחוויות שלנו מהטיול בפוסט המלא.

טלי קורן

מתכננת ויועצת טיולים בהתאמה אישית ובעלת הבלוג "חלום של טיול", המתעד בעיקר את סיפורי הטיולים המשפחתיים בחו"ל.

האיים האזוריים, טלי קורן
האיים האזוריים. צילום: טלי קורן

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

באיים האזוריים, שהם קבוצה של תשעה איים שנמצאים באוקיינוס האטלנטי ושייכים לפורטוגל, ביקרתי באוגוסט 2019. הם יושבים בשליש הדרך בין פורטוגל לניו יורק, בנקודת המפגש בין שלושה לוחות טקטוניים, ונוצרו מפעילות געשית לפני מיליוני שנים. האי המרכזי נקרא סאו מיגל אשר ידוע בכינויו האי הירוק. נסיעה קצרה בכבישיו נותנת את התחושה כי הירוק העז עוטף אותך ומושך אליו. שפע המים, בנוסף לאדמה הגעשית הפוריה והעשירה, יוצרים באיים צמחיה עשירה מאד אשר מכילה מינים שונים של שרכים ועצים ומגוון של פרחים צבעוניים. האיים מלאים שדות מרעה ירוקים. בנוסף לצמחיה השופעת, האיים מלאים בקלדרות (הרי געש שפסגתם צנחה ונוצרה מעין קערה) שבהן אגמים מדהימים בשלל גווני הכחול והירוק.

חג האביב באפור – לבן

קולאז' אפור לבן, גלית ויינברג

חן אנני דודקביץ

כותבת על ניו יורק סיטי בבלוג "באמאשלי | חוויות משפחה בעיר הגדולה". המלצות על מקומות מיוחדים, מסלולים למשפחה, אירועים ועוד.

ניו יורק. צילום: חן אנני דודקביץ
ניו יורק. צילום: חן אנני דודקביץ

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

הצבעים השולטים בניו יורק הם השחור|אפור המתכתי עם נקודות צהובות של המוניות האגדיות. האפור הזה לא אפל או מוריד, להיפך – הוא מעורר ומדרבן לחוות עוד ועוד. יש בניו יורק הכל – אקשן, אדרנלין, רעש, שקט, צבע, אמנות, מוזיקה, אוכל. אחד המתחמים החדשים והמפתיעים ביותר הוא Industry City – מתחם אפרורי וישן של מחסנים ומבני הנמל בברוקלין שהפך לאחד המקומות הכי coolים עם מתחמי עבודה, משחקים, מדשאות, איזור להופעות, מסעדות ודוכני אוכל. הכל מקושט ברגפיטי הורס וצבעוני ומייצגי אמנות. 

נעה מרקוביץ'

נעה, בעלת בלוג אודות נורבגיה.

קרחון בנורבגיה. צילום: יוסי קינר
קרחון בנורבגיה. צילום: יוסי קינר

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

טיול שערכתי בקרחון בנורבגיה שגרם לי להבין שלבן הוא לא צבע אחד אלא גלריה של צבעים. החוויה שלי מהצבע הלבן היא כפולה – מצד אחד מסתבר שהצבע הלבן הוא לא אחיד ושיש המון תתי-גוונים, כך שרק בקרחון הבנתי סוף סוף שבאמת לבן הוא סך כל הצבעים ולא אפס צבע כמו שחושבים בטעות. מצד שני, מסתבר שלבן הוא לא צבע חגיגי כמו שלימדו אותנו לחשוב. הוא יכול להיות מסוכן בגלל הסנוור בעיניים ובגלל הבקיעים בקרחון שכולם לבנים וקל לפספס אותם. 

יפעת פיירמן

שמי יפעת ואני משתפת בבלוג שלי "גלויה" סיפורים על הטיולים של משפחתי, בהם אנחנו אוהבים לטייל לאט, הרבה ברגל ומעדיפים לחפש פינות ומסלולים מחוץ לנתיב הנפוץ.

פריחת הסקורה ביפן. צילום: יפעת פיירמן
פריחת הסקורה ביפן. צילום: יפעת פיירמן

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

בפסח לפני שנתיים ביקרתי בטוקיו, בירת יפן. בעונה זו, למשך זמן קצרצר, טוקיו לובשת לבן. העיר נראית חגיגית והיא מתמלאת בחוגגים יפנים וגם מבקרים מכל העולם שנמשכים לחזות בתופעה המרהיבה שמלבישה את העיר בלבן. אני כמובן מדברת על פריחת הסקורה, עץ הדובדבן היפני. היפנים מחכים לפריחה וחוגגים אותה בפיקניקים ושתית סאקה, משקה אלכוהולי יפני העשוי מאורז, מתחת לעצי סקורה פורחים. לחגיגה הזאת קוראים Hanami שפרושו "לראות פרחים". קשה לתאר במילים את היופי והעוצמה של השדרות והפארקים הפורחים, את העדינות בה הרוח מפזרת עלי כותרת לבנים זעירים כמו פתיתי שלג, את השמחה של החוגגים ואת האווירה המיוחדת ששוררת בעיר בתקופת הפריחה. 

דנה לב

אני דנה ובשנתיים וחצי האחרונות מתגוררת עם משפחתי בבוקרשט, רומניה, במסגרת שליחות מדינה. משתדלת לנצל את התקופה הזו לטיולים באזור, עליהם אני כותבת בבלוג שלי "משפחה במסע".

שמורת הבוץ במחוז בוזאו, רומניה. צילום: דנה לב
שמורת הבוץ במחוז בוזאו, רומניה. צילום: דנה לב

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

רומניה ידועה בזכות הטבע הצבעוני שלה ולעיתים רבות עוצר הנשימה, אך למרות זאת, אני רוצה להמליץ לכם על מקום שונה באופיו. שמורת הבוץ הוולקאני שבמחוז בוזאו, Buzau -Vulcanii Noroioși. זוהי שמורה גיאולוגית-בוטאנית בעלת חזות מדברית, יש האומרים שחזותה אף מזכירה את פני הירח. ק"מ רבים של אשמה חשופה נטולת צמחיה. בשמורה ניתן לחזות בתופעת טבע ייחודית של התפרצויות גז מתאן היוצאות מבטן האדמה, עיגולים עיגולים של "הרי געש" קטנים פרושים לאורך השמורה ומבעבעים בוץ גופרי שנוזל החוצה על פני האדמה. מספרים כי הגז מגיע מ 3000 מטרים מתחת לפני האדמה עד שעולים למעלה ומופיעים כבועות בוץ נוזלי. הצבע הדומיננטי המאפיין את המקום הוא כמובן אפור חום. 

חג האביב בכחול

קולא' כחול, גלית ויינברג

נעה כרמון

במקצועי אני יועצת ומתכננת טיולים בהתאמה אישית, "חולמת טיולים". אני נהנית להכיר יעדים לעומק, וללוות את המטיילים שלי מרחוק כאשר הם נהנים מחופשת החלומות שלהם.

האי קאפרי. צילום: נעה כרמון
האי קאפרי. צילום: נעה כרמון

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

לפני שנה כמעט, במאי, טיילנו בדרום איטליה בחבל קמפניה. ביום האחרון לחופשה הפלגנו מסורנטו לאי קאפרי. הכחול על שלל גווניו שולט באזור היפה הזה ללא עוררין. האי קאפרי המוקף בים הטיראני, הינו אחד המקומות המתויירים בדרום ארץ המגף. כבר בהפלגה שארכה כחצי שעה התפעלנו מצבעו הכחול עמוק והאינסופי של הים. השיא מבחינתי היה בתצפית Belvedere di Punta Cannone אליה טיפסנו דרך סמטאות האי הציוריות. מנקודה זו באי נשקף נוף עוצר נשימה  של ים כחול ואינסופי שנחרת עמוק בזיכרוני. 

שילה ברון

שילה ברון בעלת הבלוג Travel with Sheila. בלוג טיולים וסטייל המתמחה ביעדים טרופים, ערים אורבניות ומלונות בוטיק.

סאן בלאס, פנמה. צילום: שילה ברון
סאן בלאס, פנמה. צילום: שילה ברון

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

סאן בלאס פנמה-  ארכיפלג המורכב מכ- 400 איים, רובם לא מאוכלסים בכלל. ממוקמים בצד המזרחי של פנמה בים הקריבי. המקום מאופיין במים טורקיזים מושלמים ונדירים. מכיוון שכל מה שיש באזור זה ים כחול וים טורקיז עם חופים לבנים וכמה עצי קוקוס, ההתרשמות הראשונית היא של חופש אולטימטיבי. אפשר להגיע לשם דרך הגונגלים בנסיעה קשוחה + סירה או בטיסה פרטית עם מטוס קטנטן. עוד על המקום אפשר לקרוא בביקור שלנו באפריל 2019.

דנה חפצדי

דנה, מהבלוג "העולם על כף ידנה" – הבלוג שלי נולד מתוך האהבה שלי לטייל ולגלות את העולם דרך העיניים שלי, ובמטרה לשתף בטיפים ובמקומות חדשים, לתת המלצות וחוויות מתוך ניסיון וידע אישי.

הלגונה ה כחולה באקאמס, קפריסין. צילום: דנה חפצדי
הלגונה הכחולה באקאמס, קפריסין. צילום: דנה חפצדי

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

אני רוצה לספר לכם על מקום יפיפה במיוחד הנמצא במרחק של חצי שעה טיסה, הלגונה הכחולה באקאמס, קפריסין. הדרך האידיאלית להגיע ללגונה הכחולה היא בהפלגה מנמל לאצ'י שנמצא בחלקו המערבי של האי קפריסין. ההפלגה ללגונה אורכת כ-40 דקות. הלגונה היא מעין מפרצון עם מים יחסית רדודים בצבעי תכלת טורקיז מדהימים וצלולים, למרגלות ההרים, מה שמקנה למקום אווירה של שלווה.  אווירה של חופש ורומנטיקה.

צבי חזנוב

שמי צבי ואני הבעלים של האתר "פרנקופילים אנונימיים" (אוהבי תרבות צרפת), הבלוג העצמאי המוביל בכל הקשור לתיירות ולתרבות צרפת.

קניון ורדון, פרובאנס. צילום: צבי חזנוב
קניון ורדון, פרובאנס. צילום: צבי חזנוב

על איזה מקום תמליץ לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

המקום עליו רציתי להמליץ נקרא קניון ורדון (Gorge de Verdon) והוא נמצא בפרובאנס שבצרפת (כשעתיים מזרחית לאקס אן פרובאנס). ביקרתי שם בנובמבר 2019 והנופים שם פשוט הדהימו אותי. בקניון ורדון תמצאו לא רק הרים גבוהים מהם נשקף נוף אלוהי אלא גם אגם מלאכותי שנוצר, אם אינני טועה בשנות ה-60 של המאה ה-20 ושבשבילו היה צורך להזיז כמה כפרים. מעבר לטבע ולנופים מומלץ מאוד לבקר גם בעיירה הרומנטית Moustiers Sainte Marie  שנמצאת על ראש הר וחוצה אותה נחל שהופך למפל מים. הצבע הדומיננטי בקניון ירוק אך יש בו גם לא מעט כחול כאשר מתקרבים לאגם המלאכותי.

אילנה בר

שמי אילנה בר ובבלוג שלי "יצאתי מביתי למסעותי", אני מספרת על מסעות שונים, ברחבי הארץ והעולם, מסעות בעולם האמנות ומסעות בנפש פנימה.

ג'ודפור, רג'סטאן. צילום: אילנה בר
ג'ודפור, רג'סטאן. צילום: אילנה בר

על איזה מקום תמליצי לנו? מהו הצבע הדומיננטי בו?

העיר עליה אני ממליצה היא ג'ודפור, עיר מסחר גדולה וסואנת ברג'סטאן, הודו, הידועה כעיר הכחולה, בה ביקרתי בקיץ האחרון. עיר זו מאופיינת באקלים מדברי ברוב חודשי השנה קיץ. היא ידועה בכינוי "העיר הכחולה" על שום הבתים הכחולים. ההסבר שקיבלתי לצבע הבתים: בזמנו, הברהאמינים (קאסטת כוהני הדת הגבוהה ביותר בסולם המעמדות ההודי), נהגו לצבוע את בתיהם בכחול כדי להבדיל אותם מיתר העם. אח"כ, כשנבנה המבצר, כל תושבי הכפר קיבלו הוראה לצבוע את הקירות החיצוניים בכחול גם כי זהו צבע מקרר וגם כי צבע האינדיגו מקרין על חומות המבצר, מבליט אותן, מאיר אותן. כך או כך, הצבע הכחול הוא הגוון הבולט כשמביטים מגגות העיר העתיקה ומעניק לסמטאות העיר גוון מיוחד, אחר.

אחד הפוסטים הנקראים ביותר בבלוג שלי הוא על אגמים סביב מינכן, מניחה שבגלל גווני הכחול המשגעים שבו. מוזמנים להציץ שם כדי לקבל עוד כמה "פרחים" כחולים לזר הזה. אבל מה עם כל הצהובים, הזהובים, הכתומים, האדומים, הסגולים? הזר היה גדול מידי ולכן מייד מגיע משלוח שני, במיוחד לחג האביב, עם כל שאר הצבעים האהובים והמשמחים – ר אביב צבעוני מהעולם". חג אביב שמח!

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם