חופשה בפראג תמיד נתפסה אצלי כחופשה אורבנית קצרה ורומנטית, גם אם היינו עם הילדים. היופי של העיר על בנייניה בסגנונות הארכיטקטורה השונים, הנהר הזורם במרכזה והגשרים הציוריים, תמיד הוסיפו לאווירה. המרחק היחסית קצר שלה ממינכן, בה אנחנו גרים, הביא אותנו אליה כמה פעמים למילוי מצברי היופי והחופשה. אז קבלו המלצות לחופשה בפראג ובעיירות ספא בצ'כיה.

המלצות לחופשה בפראג ובעיירות ספא בצ'כיה
סימטאות הרובע הקטן בפראג, למרגלות המצודה

העיר פראג הפכה לבירת הרפובליקה הצ'כית בשנת 1993, אחרי הפיצול של צ'כוסלובקיה לצ'כיה וסלובקיה. היא העיר הגדולה בצ'כיה והיא ממוקמת על נהר הולטאבה (Vltava). הנהר חוצה את העיר ומפריד בין אזור העיר העתיקה (Stare Mesto) ובין אזור "הרובע הקטן" (Malá Strana), האזור שמתחת למצודת פראג. 

הכנתי לכם סרטון עם כל המקומות המומלצים לביקור בפראג (מוזמנים להגיב על הסרטון גם ביוטיוב)

בחירת מלון בפראג

תמיד כשאנחנו מגיעים לפראג עולה השאלה של איפה כדאי לישון בפראג? אז איפה באמת כדאי לישון בפראג? בעיר העתיקה (Stare Mesto) או ״ברובע הקטן״ (Malá Strana)?

שאלה טובה! הייתי ממליצה להגיע לפראג לפחות פעמיים ובכל פעם להחליף אווירה. לכל אזור היתרונות והחסרונות שלו. הפעם בחרנו לישון בשכונת ״הרובע הקטן״. הרגשת אינטימיות יחסית ושקט מהמוני התיירים בעיר העתיקה, במיוחד בשעות הערב. צריך לקחת בחשבון שבכל פעם שתרצו לחזור לחדר תהיה לכם עליה לטפס. למרות שתמיד אפשר לקחת מונית או לעשות הליכה נעימה בעיר הרומנטית הזו. הגענו לעיר בהאלווין והייתה תפוסה מלאה בבתי המלון באחד הלילות, כך שנאלצנו לעבור ממלון למלון. בחרנו שניים סמוכים זה לזה ושניהם היו מעולים. מלונות בוטיק קטנים במיקום משגע.

מלון Neruda 

מלון הבוטיק המעוצב נרודה שוכן בבניין מהמאה ה-14. הוא ממוקם במרחק של 300 מטרים ממצודת פראג ו-500 מטרים מגשר קארל. מיקום אידיאלי. המלון כולל עיצוב פנים בסגנון בארוק מודרני, שנעשה על ידי האדריכל בורק סיפק. כל חדר מעוצב אחרת. במלון יש גם אזור ספא עם ג'קוזי וסאונה וניתן ליהנות מגישה פרטית בתשלום נוסף.

קישור למלון – מלון נרודה

מלון Golden Star

סמטאות הרובע הקטן בפראג
הזריחה הרומנטית בעולם מחלון החדר שלנו במלון גולדן סטאר עם תצפית משגעת על פראג

מלון גולדן סטאר שעבר שיפוץ בשנת 2016 שוכן בבניין בארוקי מרשים. גם הוא ממוקם ממש מתחת לטירת פראג, במרחק של כ- 15 דקות הליכה מגשר קארל והעיר העתיקה. בתוך המבנה תוכלו לראות את גרם המדרגות בן 270 שנה ותקרות מעוטרות. החדרים כוללים ריהוט מעצבים וכולם משקיפים אל עבר מצודת פראג או העיר העתיקה. הנוף הנשקף מחלון החדר שלנו היה מהפנט, במיוחד בשעת בוקר מוקדמת. 

מלון בוטיק גולדן סטאר פראג
חדרי המלון המעוצבים

קישור למלון – מלון גולדן סטאר

עוד מלונות שהיו ברשימה שלנו ואנחנו שומרים לביקורים הבאים

מה לראות בפראג?

אחרי שתבחרו מלון בפראג צאו לראות את העיר. בכל שעה של היום היא תהיה יפה ומלאה בתיירים. בקיץ וגם בחורף. אפשר לחלק את הביקור בפראג לשני אזורים מרכזיים: העיר העתיקה והרובע הקטן, וגשר קארל המחבר ביניהם.

כיכר סטרומצקה בפראג
כיכר סטרומצקה בעיר העתיקה של פראג

העיר העתיקה

המרכז ההיסטורי של פראג הוכרז על ידי אונסק"ו בשנת 1992 כאתר מורשת עולמית. הסמטאות הציוריות, חלקן נבנו עוד בתקופת ימי הביניים, מלאות בחנויות מזכרות, בדוכני קיורטוש ריחני ובתיירים. 

כיכר העיר והשעון האסטרונומי

כיכר סטרומצקה והשעון האסטרונומי בפראג
כיכר סטרומצקה והשעון האסטרונומי בפראג

במרכז העיר העתיקה תמצאו את כיכר סטרומצקה (Staroměstské náměstí). כיכר רחבת ידיים בה מרוכזים הרבה מהמבנים הפופולריים של פראג. ביניהם תמצאו ארמונות, בית העירייה עם השעון האסטרונומי, כנסיות ופסלים. השעון האסטרונומי, האורלוגין של פראג, ממוקם על חזית בית העירייה. הוא השעון העתיק ביותר בעולם שעדיין פועל וזה כשלעצמו מהווה אטרקציה. הוא הותקן בשנת 1410 על ידי השען מיקולאש מקאדן והפרופסור לאסטרונומיה יאן שינדל. כשמונים שנים מאוחר יותר הוסיפו את החלק המייצג את לוח השנה. 

השעון האסטרונומי פראג
השעון האסטרונומי

השעון ניזוק במלחמת העולם השניה, כשבית העירייה נשרף ותוקן אחריה, ב- 1948. מדי שעה עגולה (מתשע בבוקר עד אחת-עשרה בלילה) השעון מצלצל ומתחיל מופע של תצוגת דמויות. הדמויות מייצגות את שניים-עשר השליחים ודמות של שלד המסמל את המוות. השעון הוא בבחינת פלא בהתחשב בזמן בו הוא נבנה. אפשר לדעת מחוגות השעון את היום ומיקומו בשבוע, בחודש ובשנה, את זמן מרכז אירופה, את זמן השעון הצ'כי הישן ואת הזמן הבבלי (זמן הכוכבים). ניתן גם לראות את מיקומם של גרמי השמיים. מסביב לשעון ישנם ציורים של גלגל המזלות מאת האמן יוזף מאנס.

כיכר ואצלב (Václavské náměstí) 

כיכר ואצלב (Václavské náměstí) פראג
כיכר ואצלב

במרחק של כ- 400 מטרים לכיוון דרום-מזרח מהשעון האסטרונומי נמצאת כיכר ואצלב, הקרויה על שמו של הקדוש המגן של אזור בוהמיה, ואצלב הראשון. הכיכר היא למעשה שדרה מלבנית באורך של כ- 750 מטרים. חלקה הנמוך של הכיכר מהווה את הגבול בין העיר העתיקה וחדשה ובמעלה הכיכר נמצא המוזיאון הלאומי הצ'כי ואנדרטת ואצלב. לאורך ההיסטוריה היוותה כיכר ואצלב מוקד לאירועים היסטוריים חשובים. כיום אפשר למצוא במקום חנויות של חברות מובילות, בתי מלון ומסעדות. כיכר ואצלב הוכרזה אף היא כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

אם אתם רעבים בזמן הקניות בכיכר, אני ממליצה לעשות הפסקת צהריים או ערב במסעדת Kitchen. קונספט של מסעדת ראמן יפני מסורתי שפותח על ידי מעצב האופנה האיטלקי אוגניו ברמריני. מקום צבעוני ומלא בסטייל וכל המנות שהזמנו היו מעולות.

קישור למסעדה – Kitchen

מוזיאון נרודני (Národní muzeum)

המוזיאון הליאומי נרודני בפראג
מוזיאון נרודני, המוזיאון הליאומי של פראג

המוזיאון הלאומי, מוזיאון נרודני (Národní muzeum) הוא המוזיאון הגדול ביותר בצ'כיה. הבניין ההיסטורי של המוזיאון הלאומי בראש כיכר ואצלב הוכרז כאנדרטה תרבותית לאומית בשנת 1962. הוא מהווה ניגוד אדריכלי לבניין המוזיאון החדש שנבנה מעבר לכביש ומחובר לישן במסדרון תת קרקעי. הבניין ההיסטורי עבר שחזור גדול ונפתח מחדש ב-28 באוקטובר 2018, ביום השנה ה-100 לרפובליקה הצ'כוסלובקית. 

תערוכת מדעי הטבע החדשה והמודרנית בשם "ניסי האבולוציה" מספרת סיפורים מרתקים אודות האבולוציה, בשטח של 2,000 מ"ר ומציגה את עולם החיות בצורה שלא רואים בדרך כלל במוזיאונים. התערוכה מציגה את התוצאה של תהליך אבולוציוני ארוך ומסבירה כיצד אורגניזמים מעניינים ולעיתים שונים מאוד הסתגלו לתנאים השונים על פני כדור הארץ. לאחר שיפוץ תובעני, ניתן לראות בתערוכה את אחד מסמלי המוזיאון הלאומי – שלד של לוויתן סנפיר, שיחד עם 1,500 מוצגים נוספים מתאחדים באחת מתערוכות מדעי הטבע המודרניות ביותר. 

קישור למוזיאון – מוזיאון נרודני

ביקור ברובע היהודי בפראג

ניתן לעשות ביקור עצמאי ברובע היהודי. ניתן לקנות כרטיסים בעלויות שונות הכוללות כניסה לאתרים שונים ואפשר להצטייד בכרטיסים מראש או אפילו להצטרף לקבוצה מודרכת. אפשר לראות את האפשרויות ממש כאן – סיורים ברובע היהודי בפראג.

אבני נגף ברובע היהודי בפראג
אבני נגף ברובע היהודי בפראג

בית הקברות היהודי הישן

יהדות פראג היא אחת הקהילות העתיקות בעולם היהודי. היהודים הגיעו לפראג עוד באלף הראשון לספירה הנוצרית. בית הקברות היהודי הישן הוא בין שטחי הקבורה היהודיים העתיקים ביותר ששרדו בעולם. הוא אפילו מצויין כאחד מעשרת בתי הקברות המומלצים לביקור על ידי המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק. 

בית הקברות היהודי העתיק בפראג
בית הקברות היהודי העתיק בפראג

בית הקברות נוסד במחצית הראשונה של המאה ה- 15, והמצבה הקדומה ביותר מתוארכת לשנת 1439. הקבורה המאוחרת ביותר מתוארכת לשנת 1787, 348 שנים מאוחר יותר. שטח בית הקברות לא גדול, ולמרות שבמשך השנים הורחב מספר פעמים, ניתן היה למצוא פתרון לצרכי העיר על ידי קבורת הגופות בשכבות, עד לעומק של 10 קברים. בבית הקברות היהודי הישן יש כ- 12,000 מצבות ובין הדמויות החשובות שנקברו כאן אפשר למצוא את הרב המלומד רבי יהודה לואו בן בצלאל, המכונה המהר"ל, מייסד בית הכנסת פנקס אהרון – משולם הורוביץ ואת ראש העיר מרדכי מייזל.

בית הכנסת פנקס והאנדרטה לקורבנות השואה

לצד בית הקברות היהודי הישן תמצאו את בית הכנסת "פנקס". זהו בית הכנסת השני בגודלו השמור בפראג. הוא נבנה בסגנון גותי מאוחר בשנת 1535. אהרון משולם הורוביץ, שהיה חבר בולט בקהילה היהודית בפראג, ייסד את בית הכנסת. הוא העניק לו כנראה את שם נכדו, הרב פנקס הורוביץ. בית הכנסת שוחזר לצורתו המקורית בשנים 1950-54. בתוך חלל בית הכנסת ממוקמת האנדרטה לקורבנות השואה היהודים מצ'כיה, ככתובה למי שאין לו קבר. שמות הקורבנות רשומים על הקירות הפנימיים של בית הכנסת, ומסודרים על פי מקום המגורים האחרון של הקורבן לפני גירושו/מעצרו, לפי סדר אלפביתי. שמות הקורבנות מפראג רשומים על קירות החלל המרכזי ומשאר העיירות והקהילות היהודיות מאזורי צ'כיה על גבי הקירות האחרים. לצד שם הקורבן מופיעים תאריך הלידה ותאריך המוות (או תאריך הגירוש למחנה ההשמדה). האנדרטה לקורבנות השואה בפראג היא אחת מאנדרטאות הזיכרון העתיקות מסוגה באירופה. התכנון והביצוע נעשו כבר בין השנים 1954-1959 על ידי ואצלב בוסטיק.

האנדרטה לקורבנות השואה בפראג
האנדרטה לקורבנות השואה בפראג

אפשר לקנות כרטיס כניסה משולב לאתרים היהודיים, עם אפשרות לאזניות שמע עם הסברים. ניתן להיכנס לבתי כנסת נוספים, לתערוכות של תשמישי קדושה יהודים ואפילו לתערוכת ציורי ילדים מהגטאות בשואה. 

גשר קארל (Karlův most)

תיירים על גשר קארל פראג
תיירים על גשר קארל פראג

אם אתם רוצים לעבור לחלקה השני של פראג, "הרובע הקטן", כדי להגיע למצודת פראג, אני ממליצה לעבור דרך גשר קארל המפורסם. גשר להולכי רגל בלבד, מלא בדוכני מזכרות, ציירים המוכרים את ציוריהם היפים של נופים טיפוסיים בפראג או ציירי קריקטורות. נגנים וזמרים ילוו את הליכתכם לאורך הגשר.

זהו הגשר המפורסם החוצה את נהר הולטאבה שנבנה על ידי שליט האימפריה הרומית, קארל הרביעי, ומכאן שמו. אורכו של הגשר הוא 515 מטרים (המרחק בין שני מגדליו משני גדות הנהר) ורוחבו כ- 9.5 מטרים, רוחב שהספיק למעבר של ארבע כרכרות במקביל. עד המאה ה- 19 שימש הגשר כמעבר היחיד לרובע הקטן ושימש הכנסה יפה לעיריית פראג שכן המעבר היה בתשלום. 

הרובע הקטן

מצודת פראג (Pražský hrad)

השכונה שמסביב מצודת פראג נקראת הרדצ'אני (Hradčany) והיא נחשבת לאחד האזורים המתויירים ביותר בעיר פראג. מצודת פראג היא בהחלט האטרקציה המרכזית בשכונה הזו. היא אחת המצודות הגדולות הקיימות באירופה ומופיעה בספר השיאים של גינס כמצודה העתיקה הגדולה ביותר בעולם. אורכה הוא 570 מטרים ורוחבה הממוצע הוא 130 מטרים. לאורך ההיסטוריה שימשה המצודה כסמל שלטוני ולכן כל שליט ששלט בפראג הוסיף עוד מבנה למצודה. זו הסיבה שאפשר למצוא במצודה מבנים בסגנונות אדריכליים שונים. כיום אפשר למצוא במצודה מוזיאונים עם תצוגות של תכשיטי הכתר של מלכי בוהמיה, לשכות ממשלתיות ומבנים אייקונים כמו קתדרלת ויטוס הקדוש, בזיליקת ג'ורג' הקדוש, מנזר ומספר ארמונות. רוב חלקי המצודה פתוחים לתיירים עם בידוק בטחוני בכניסה. במרכז פסגת המצודה, בכניסה לחצר הראשונה, מתקיים מדי שעה טקס חילופי משמר ובשעה 12:00 בכל יום מתקיים טקס חילופים מרכזי הכולל את כל פלוגת המשמר בהרכב מלא ובליווי תזמורת.

קתדרלת ויטוס הקדוש (Katedrála svatého Víta)

קתדרלת ויטוס הקדוש פראג
הפסיפסים בכניסה לקתדרלת ויטוס הקדוש בפראג

קתדרלה שנבנתה בסגנון גותי כמקום מושבו של הארכיבישוף של פראג. תחילת הבניה הייתה בשנת 1344 והיא נמשכה כ- 600 שנים, עד לסיומה בשנת 1929, בחגיגות לזכרו של ואצלב הקדוש. הקתדרלה מצויה במרכזה של מצודת פראג ומכילה את קבריהם של מרבית מלכי בוהמיה. זוהי הקתדרלה הגותית העתיקה ביותר במרכז אירופה והגדולה ביותר בפראג. אורכה של הקתדרלה הוא 124 מטרים, רוחבה 60 מטרים וגובה הצריחים המחודדים מגיע ל- 82 מטרים. ניתן לבקר בתוך הקתדרלה בחינם עד לאזור הנרתקס (החלל הראשון שבתוך הכנסייה, הצמוד אל דלתות הכניסה). מעבר לכך הכניסה היא בתשלום וניתן גם לעלות למגדל הפעמונים הדרומי. 

כנסיית סנט ניקולס

המלצות לחופשה משפחתית בפראג ובעיירות ספא
כנסיית סנט ניקולס

כשאתם יורדים ממצודת פראג בחזרה אל עבר גשר קארל, טפסו אל מגדל הפעמונים של כנסיית סנט ניקולס. כך תגלו את הנוף הציורי של הבתים והכיכרות ב-Mala Strana. לגובה של 65 מ' עד לגלריה של המגדל של כנסיית הבארוק הסמוכה סנט ניקולס מובילות 250 מדרגות. מגדל הפעמונים משנת 1755, ששימש גם כמגדל אזעקת אש, היה מגדל האזעקה האחרון בפראג. מאז שנות ה-60, הוא שימש כמגדל תצפית עבור הגוף המשמש לביטחון המדינה עבור פיקוח על שגרירויות המערב סביב המגדל.

שייט על נהר הולטאבה

שייט על נהר הולטאבה פראג
שייט על נהר הולטאבה

בסמוך למגדל המחבר את גשר קארל עם הרובע העתיק של העיר תמצאו אנשים בבגדי מלחים שינסו למכור לכם כרטיסים לשייט על אחת מספינות התיירים. אם תתרחקו מעט מהאזור ולכו לאורך גדת הנהר, בצד של העיר העתיקה, תמצאו נקודות מכירה רבות לספינות השונות. ניתן למצוא סיורים באורכים שונים, עם או בלי ארוחה. את הנוף שתראו לאורך השייט תוכלו לראות בקלות גם בהליכה בטיילת שלאורך הנהר כך שהשייט הוא לא חובה אם כי לעיתים נותן נקודת מבט נוספת עם הסברים. 

כמובן שמומלץ להצטייד בכרטיסים מראש לשייט. אפשר לשלב שייט עם ארוחה, אפילו לקראת שקיעה אם רוצים אווירה רומנטית יותר. תוכלו לראות את האפשרויות ולהזמין כרטיסים בקלות ממש כאן –

הזמנת כרטיסים לשייט מראש.

ואיך אפשר בלי משהו מתוק?

מי לא שמע על הקיורטוש? אותו מאפה מתוק הפופולרי מאד בהונגריה ובצ'כיה?

טרדלניק בפראג
הטרדלניק

השם קיורטוש מבוטא כך על ידי הישראלים. ההונגרים, עבורם זהו מאכל מסורתי, מבטאים את השם קורטוש (Kürtős) שפירושה ארובה, שכן המאפה בצורת גליל מזכיר בצורתו צורת ארובה. זהו מאפה עשוי מבצק שמרים המורכב מסליל בצק על גבי מערוך עץ ומגולגל סביבו. המערוך נכנס לתנור מיוחד או מחומם על גחלים. כאשר הוא מוכן מצפים אותו בסוכר וקינמון או בשלל מטעמים אחרים. המאכל אומץ על ידי הצ'כים, שם הוא נקרא טרדלניק (trdelnik), בעיקר בשל הפופולריות שלו בקרב תיירים. בכל פינת רחוב תמצאו שלל חנויות ודוכנים לממכר טרדלניק. גם לאוכלי הכשר יש טרדלניק ברובע היהודי, לא רחוק מבית הכנסת פנקס.

ספא בפראג

רגע לפני שיוצאים לעיירות הספא מחוץ לפראג, אפשר להירגע בספא אותנטי ומיוחד בעיר עצמה. שילוב מנצח בין בירה לאווירת ספא משגעת ואולי אפילו למסאז'. תוכלו לבקר בספא-בירה, שהפך לפופולרי לראשונה עוד בתקופת ימי הביניים. תגלו שלאמבטיית בירה יש יתרונות בריאותיים.

כאן תוכלו להזמין מקום במבשלת הבירה ברנרד או בספא אחר.

לטייל מחוץ לפראג

אם אתם בחופשה של יותר מסוף שבוע בפראג, אני ממליצה לשכור רכב ולצאת לעיירות הקסומות המרוחקות יותר, בטווח של שעתיים עד שעתיים וחצי מפראג. ניתן למצוא גם טיולי יום מאורגנים שעליהם בוודאי תוכלו למצוא פרטים דרך בתי המלון.

צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov)

תצפית לעבר צ'סקי קרומלוב
תצפית מהטירה לעבר צ'סקי קרומלוב

עיר קטנה וציורית הנמצאת באזור דרום צ'כיה שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1992. העיר ידועה באדריכלות שלה ובעיר העתיקה שלה שנשתמרה בסגנון ימי ביניימי, עם הטירה המרשימה הנמצאת בה. איזכורים ראשונים של העיר אפשר למצוא כבר מהמאה ה- 13, אז מרבית התושבים היו צ'כים וגרמנים. מאמצע המאה ה- 19 ועד למלחמת העולם השניה, התקיימה בעיר גם קהילה יהודית קטנה ובית הכנסת הקטן שהיה במקום שופץ לפני מספר שנים ומכיל בתוכו גם  מוזיאון יהודי קטן.

טירת קרומלוב היא ללא ספק טירה גדולה ביחס לגודל העיר. היא השנייה בגודלה אחרי מצודת פראג. הטירה בנויה על גבי שקע עמוק שנוצר בסלע התחום מצד אחד על ידי נהר הולטאבה ומן הצד השני על ידי נחל פולצ'ניצה. מסביב לטירה תוכלו ליהנות מגן בסגנון רוקוקו בו גדלים דובים עליהם ניתן להשקיף מלמעלה. מבני הטירה שהוקמו בתקופות שונות ממוקמים סביב חמש חצרות. בתוך הטירה נמצא תיאטרון בארוקי שהוקם עוד בשנת 1680 ומשמש אחד מתיאטראות החצר האחרונים שעדיין קיימים. רק שתי הצגות לאורך השנה פתוחות לקהל הרחב. בתוך חללי הטירה תמצאו מוזיאון המציג את החיים בטירה ואוסף כלים ששירתו את מי שהתגורר בה. 

מצודת קרומלוב צ'סקי קרומלוב
טירת קרומלוב

מלונות שהייתי שמחה לישון בהם בצ'סקי קרומלוב

Bellevue Hotel

Krumlovská pohádka Hotel

Boutique hotel Villa Beatika

עיירת הספא קרלובי וארי (Karlovy Vary)

עיירת מרפא הנמצאת כשעתיים מערבית לפראג, כ- 130 קילומטרים ממנה, ידועה גם בשמה הגרמני קרלסבאד. העיר ידועה בשל 12 המעיינות החמים שבה. לרחצה במרחצאות העיר מיוחסים כוחות מרפא והיא הייתה בשיא תהילתה במאה ה- 19. מבקרים רבים מכל רחבי אירופה הגיעו אליה, ביניהם מלכים והוגי דעות. 

מרכז העיירה קרלובי וארי
מרכז העיירה קרלובי וארי

גם קרלובי וארי הוכרזה ממש השנה כחלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו הנקרא "ערי הספא הגדולות של אירופה", יחד עם עוד עשר ערי ספא ומרחצאות באוסטריה, איטליה, בלגיה, גרמניה, בריטניה, צ'כיה וצרפת. מעיינות המים המינרליים היוו אטרקציה בעיר, סביבה התפתח ענף המרפא והתיירות. המעיין הראשון התגלה על ידי הקיסר קארל הרביעי במאה ה- 14 ומכאן שמה הגרמני של העיר – קרלסבד. ברחבי העיר נמכרים ספלי חרסינה עם פיה מוארכת בדמות קשית כיוון שהחלו לייחס סגולות מרפא גם לשתיית המים המינרליים. יש ברזיות מיוחדות מהן ניתן למזוג לכוסות לאחר שהמים מקוררים מ- 70 מעלות לטמפרטורות שונות סביב ה- 40 מעלות.

קולונדת הטחנה קרלובי וארי
קולונדת הטחנה

אחת האטרקציות במרכז העיר היא קולונדת הטחנה (Mlýnská kolonáda). זוהי שדרת עמודים רחבה, הבנויה בסגנון ניאו-רנסנס, הכוללת חמישה מעיינות של מים חמים. אורכה כ- 130 מטרים ורוחבה 13 מטרים, עם 124 עמודים קורינתיים. שדרת עמודים מקורה מאפיינת את האזור, שכן היא מאפשרת הנאה משימוש במעיינות בכל מזג אוויר. לאורך השדרה ישנם פסלים ומקום מיוחד לתזמורת שמנגנת לעיתים במקום. 

Moser Glass Museum

Moser Glass Museum קרלובי וארי
Moser Glass Museum קרלובי וארי

מקום נוסף אליו מומלץ מאוד להגיע הוא מוזיאון ומפעל הזכוכית של חברת מוזר. חברת מוזר היא חברה צ'כית המתמקדת בייצור קריסטל יוקרתי ללא עופרת בעבודת יד. החברה החלה בשנת 1857 כאשר לודוויג מוזר, חרט ואיש עסקים מוכשר, פתח סדנת חריטה וחנות בקרלובי וארי. קריסטל Moser זכה להכרה עולמית בזכות היופי הייחודי שלו, האיכות והעיצוב הנצחי. השליטה בצבעוניות הקריסטלים עם היחסים השמורים של המרכיבים היקרים הפכו את הצבעים של Moser לאייקונים. 

מאז 1893, משתמשים במפעל רק בקריסטל נטול עופרת. גביש נטול עופרת נותן ליצרן הזכוכית זמן קצר מאוד לעצב אותו על צינור הנשיפה, ובשל הקשיות הרבה שלו קשה לחתוך אותו. אבל המאמץ הזה מתוגמל היטב. קריסטל נטול עופרת יוצא דופן בזכות הטוהר, הברק והקשיחות שלו וידידותי ליצרני הזכוכית ולסביבה. בימים נטולי קורונה ניתן להצטרף לסיור תצוגה ולהתרשם מתצוגה מוזיאלית במקום.

בירור לגבי סיורים – מפעל Moser.

מלונות מפנקים בקארלובי וארי

Grandhotel Pupp

Hotel Romance

עיירת הספא מריאנסקה לאזנייה (Mariánské Lázně)

נמצאת פחות משעה מקרלובי וארי, הקטנה מבין עיירות הספא בצ'כיה, גם היא מלאה במעיינות חמים ומרחצאות. העיירה מריאנסקה אף היא ברשימת ערי הספא הגדולות של אירופה שהוכרזו על ידי אונסק"ו ביוני 2021. העיירה המוקפת בהרים ירוקים, היא פסיפס של פארקים ובתי אצולה. רוב המבנים המפורסמים שלה נבנו בתקופת תור הזהב של העיר במחצית השנייה של המאה ה- 19. בתקופה זו עלתה קרנה של העיר, וידוענים רבים כמו גם שליטי מדינות אירופה באו ליהנות ממעיינות המרפא שלה. העיירה כפי שהיא כיום, מתוארכת למאתיים שנה למרות שמעיינות המרפא שבה נזכרו כבר במאה ה- 14. גם היא נוסדה על ידי גרמנים וקיבלה את כינויה הגרמני מריאנבד בשנת 1868.

טיול סביב מריאנסקה לאזנייה (Mariánské Lázně)
טיול סביב מריאנסקה לאזנייה

במרכז העיירה אפשר לראות את הבנייה הטיפוסית של שדרות העמודים המקורות בסגנון ניאו-קלאסי וארט-נובו והמעיינות ממוקמים מסביב. 39 מעיינות טיפוליים במספר. חגיגה לעיניים. אנחנו בחרנו לישון באיזור הזה ומכאן לנסוע לטיול יומי בקרלובי וארי. 

מלונות מומלצים במריאנסקה לאזנייה

Gourmet Hotel Villa Patriot

Falkensteiner Spa Resort Marianske Lazne

Ensana Nové Lázně

עד כאן ההמלצות לחופשה שלנו בצ'כיה. מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם להגיע לצ'כיה לביקור בפראג המשגעת אבל בקלות זו גם חופשה שיכולה להפוך לחופשת ספא מפנקת, המתאימה לכל מזג אוויר. 

ואם אתם בעניין חופשות ספא, כבר קראתם את הפוסט שלי על מלונות הספא השווים בבוואריה ובטירול? לחגוג את החיים עם חוויות עוצרות נשימה – על חופשת ספא במלונות ספא

כיתבו לי בתגובות אם גם אתם התאהבתם בפראג, אפילו רק מהתמונות…

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם