סוף שבוע ארוך מביה״ס הוא תמיד הזדמנות נהדרת בשבילנו לקפוץ לאיזה יעד במרחק קצר, והפעם – לונדון. הזדמנות נהדרת לבקר את נעה שלנו שגרה ועובדת עכשיו בלונדון אחרי שסיימה (בהצטיינות) את התואר השני שלה במדעי המוח (אמא גאה שכמוני). זו לא הפעם הראשונה שלנו בלונדון ולכן לא היה חשוב לנו להספיק ולראות את כל המקומות האייקונים בלונדון. ויתרנו על חילופי המשמר בארמון בקינגהם ועל הגלגל הענקי של הלונדון איי. גם את הביג בן לא ביקרנו הפעם אבל בהחלט היה לנו הספק יפה לשלושה וחצי ימים (מתוכם יום גשום אחד ללא הפסקה). אז אולי אפשר לקרוא לזה ״לונדון למתקדמים״? הספקנו לראות הצגה, לבקר בשתי תערוכות, להיות בתצפית הכי שווה על לונדון, לאכול במסעדת שף, לבקר בשלושה שווקים, לעשות הליכת בוקר בהייד פארק, לבקר בכמה שכונות שוות ואפילו לעשות שופינג. קבלו את ההמלצות שלי לחופשה בלונדון…

ריכזתי לכם כאן את כל ההמלצות שלי לסופ״ש ארוך מדליק בעיר הצבעונית הזו, שיש לי את הסיבה הכי חשובה לבוא לבקר בה שוב בקרוב – לונדון!

איפה ישנים?

בגלל שהיה חשוב לנו להיות כמה שיותר ביחד (ערב קלפים, טייק אווי לחדר וסרט בסלון עם פופקורן) העדפנו לקחת דירה. דירה במלון דירות שווה בשכונת קנסינגטון היוקרתית, דירה מפנקת עם כל מה שצריך לחופשה עירונית נעימה. חשוב לבדוק באיזו קומה הדירה כי המעלית מגיעה עד לקומה השלישית. הדירה מאד קרובה לתחנת הרכבת High Street Kensington (על קו הצהוב Circle או הקו הירוק District). הרחוב הראשי מלא בחנויות שוות לשופינג, בבתי קפה ובמסעדות, ממש על פינת ההייד פארק. 

קישור למלון דירות: Kensington Court by CAPITAL

אם לא היינו בוחרים בלינה בדירה בביקור הזה, כנראה שהיינו סוגרים על אחד מהמלונות האלו:

The Resident Soho ​​

Club Quarters Hotel, Trafalgar Square

citizenM London Shoreditch

The Z Hotel Covent Garden

The Chesterfield Mayfair

NYX Hotel London Holborn by Leonardo Hotels

ביקור ב Japan House 

בית יפן בלונדון

חנות/גלריה/מסעדה/מקום לטעימות תה וקינוחים יפניים. כל מה שאני אוהבת במקום אחד ובמרחק חמש דקות מהדירה שלנו. תצוגה של עבודות אמנות יפניות של אמנים מובילים, מוצרי עיצוב יפניים – כלי אוכל, עבודות אמנות, חומרי אמנות, רהיטים, והכל מוצג באסתטיות המינימליסטית היפנית. בקומה העליונה – מסעדה שלא ניסינו. בקומת הכניסה – אפשר להזמין תה ולטעום קינוחים יפניים צבעוניים, קטנים ומשונים.

בקומה התחתונה – מתחם לתערוכות מתחלפות. הפעם הוצגה שם תערוכה על המשחקים האולימפיים שהתקיימו ביפן בשנת 1964. חלל לא גדול אבל מעוצב להפליא עם צילומים, הסברים, תיעוד של בניית הפארק האולימפי והרבה עבודת גרפיקה נהדרת של ענפי הספורט השונים. התערוכה מוצגת עד ה- 7/11/2021. מומלץ מאוד להגיע לכל מי שחובב אמנות ועיצוב יפניים. 

תחנת רכבת קרובה: High Street Kensington (על הקו הצהוב Circle או הקו הירוק District)

קישור: בית יפן

הליכת בוקר בהייד פארק

הייד פארק לונדון
ארמון קנסינגטון בהייד פארק

כיוון שהדירה שלנו הייתה ממוקמת ממש על קצה הפארק, החלטנו לעשות סיבוב מוקדם בבוקר, עם כל הרצים, חובבי הכלבים, הסנאים, הברווזים והברבורים. סיבוב קצר בפארק, באזור המערבי, בגני קנסינגטון עד לגנים האיטלקיים הנמצאים בקצה האגם, דרך האנדרטה לזכר הנסיך אלברט ועד ארמון קנסינגטון. למי שיש זמן לטיול רגלי של בוקר, הפארק מומלץ מאוד, יכניס מעט ירוק וישבור את האורבניות שתקיף אתכם בשאר היום. 

הצגה על בטן מלאה

בכל ביקור בלונדון בקרו בהצגה אחת לפחות. 

הפעם בחרנו לראות את ההצגה סינדרלה. אזור התיאטראות של לונדון נמצא ברובע West End שבסוהו, רובע השווה ביקור בפני עצמו. כמתבקש, האזור תיאטרלי וצבעוני, מלא בבתי קפה, מסעדות וברים. תיאטראות הווסט אנד נחשבים בדרך כלל למייצגי הרמה הגבוהה ביותר של התיאטראות המסחריים דוברי האנגלית, יחד עם ברודוויי בניו יורק. 

תיאטרון Gillian Lynne Theatre

המלצות לחופשה בלונדון

התיאטרון מארח את ההצגה ״סינדרלה״ המומלצת מאד. הכנסת כמה טוויסטים מעניינים לסיפור העלילה הידוע, ליהוק שחקנים מוכשרים ועוד כמה טריקים עם הבמה והרי לכם מתכון להצלחה. כמובן שאם הולכים עם ילדים אז חשוב שתהיה להם יכולת להבין את השפה. 

תחנת הרכבת הקרובה: Holborn (על הקו הכחול Piccadilly והקו האדום Central)

קישור להזמנת כרטיסים: סינדרלה

פוד קורט בסוהו – Seven Dials Market

לפני ההצגה הספקנו לאכול בפוד קורט, מתחם שוק אוכל מקורה,  צבעוני ומדליק עם אפשרויות מגוונות מאד – Seven Dials Market בשכונת סוהו, דקות הליכה ספורות מהתיאטרון. 2 ברים ו- 11 מיני מסעדות עם מוזיקה ואווירה תוססת. השולחנות ממוקמים במרכז המתחם, כל הקודם זוכה. 

המלצות לחופשה בלונדון

תחנת הרכבת הקרובה: Covent Garden (על הקו הכחול Piccadilly)

קישור: Seven Dials Market

מוזיאון ויקטוריה ואלברט 

מוזיאון ויקטוריה ואלברט לונדון
מוזיאון ויקטוריה ואלברט

מבחינתי, כל ביקור בלונדון מחייב ביקור במוזיאון ויקטוריה ואלברט (A&V). הפעם הוצגה שם תערוכה יוצאת דופן – אליס בארץ הפלאות. תערוכת ענק החוקרת את מקורות עיבודו והמצאתו של סיפור ההרפתקה של אליס בארץ הפלאות לאורך 157 שנים. מכתב יד לתופעה גלובלית האהובה על כל הגילאים. אפשר למצוא בתערוכה רישומים, ציורים, תלבושות מתצוגות אופנה בהשראת אליס, מייצגים, וידאו ארט, מציאות מדומה. המון צבעים ומלא קסם, כמו שיש בסיפור הרפתקה משובח.

הכניסה לתערוכות הקבועות של המוזיאון הן בחינם (ייתכן שתצטרכו להמתין בכניסה אם יש עומס) או לתערוכות מתחלפות בתשלום בהזמנת כרטיסים מראש דרך האתר. המוזיאון פתוח בימים רביעי עד ראשון. כשאתם מגיעים לביקור במוזיאון, תקדישו גם זמן לביקור בחצר המוזיאון, לשתות קפה על המדרגות סביב המזרקה המרכזית ואם יתמזל מזלכם השמש תחמם אתכם.

המלצות לחופשה בלונדון

תחנות הרכבת הקרובות: South Kensington (על הקו הצהוב Circle או הקו District הירוק), Gloucester (על הקו הצהוב, הירוק והכחול)

קישור למוזיאון: ויקטוריה ואלברט

קישור להזמנת כרטיסים: אליס בארץ הפלאות  

Sky Gardens – תצפית על לונדון

המלצות לחופשה בלונדון
תצפית על העיר מהסקיי גרדן

אם אתם רוצים לראות את לונדון ממעוף הציפור ואתם לא רוצים לעלות על הלונדון איי, אני ממליצה לכם לטפס (במעלית כמובן) לקומה ה- 35 בבניין סקיי גארדן לתצפית משגעת על העיר. סקיי גארדן הוא הגן הציבורי הגבוה ביותר בלונדון, עם נוף של 360 מעלות של קו הרקיע האיקוני של העיר. שפע צמחייה מעוצבת, מרפסות תצפית, 2 ברים, 2 מסעדות וטרסה באוויר הפתוח.

המלצות לחופשה בלונדון - סקיי גרדן
הסקיי גרדן

הבניין המרשים עם משטחי הזכוכית הענקיים, תוכנן על ידי האדריכל האורוגוואי בעל השם העולמי Rafael Viñoly. הגנים עוצבו על ידי אדריכל הנוף עטור הפרסים Gillespies. אפשר למצוא מיני צמחים ים תיכוניים ודרום אפריקאים. צמחים פורחים לצד עשבי תיבול ריחניים כמו הלבנדר הצרפתי. לפני שעות הערב הכניסה היא בחינם אך אל תשכחו להזמין בקישור למטה זמן ביקור.

תחנות הרכבת הקרובות: London Bridge (על הקו השחור או האפור), Cannon Street (על הקו הצהוב או הירוק)

קישור: Sky Gardens

מרכזי בילוי ושווקי אוכל

coal drops yard

coal drops yard לונדון
coal drops yard

יעד קניות ומוקד אוכל שווה במרחק חמש דקות הליכה מתחנות קינגס קרוס סנט פנקראס. במתחם תמצאו חנויות, מסעדות, ברים ובתי קפה. זהו המרכז הבוטיקי החדש ביותר בלונדון בו תמצאו מורשת ויקטוריאנית לצד ארכיטקטורה עכשווית. מותגים מוכרים לצד מעצבים חדשים. המקום שימש כחצרות לרכבות משא בזמן המהפכה התעשייתית, כתפאורות קולנוע, כמקום מפגש למסיבות רייב ענקיות וכמפגש לאמנים מקומיים. כעת המקום עוצב מחדש על ידי האדריכל Thomas Heatherwick.

גולת הכותרת במתחם היא לדעתי מסעדת Coal Office. מסעדתו של השף אסף גרניט, שהפך לעמוד התווך של הסצינה הקולינרית בלונדון. מתוך הבנה כי תוצרת מעולה ורמת עיצוב גבוהה נחוצים כדי להעביר חוויה קולינרית ייחודית, מסעדת Coal Office מציגה משהו שאין דומה לו.

המנות ייחודיות ומעוצבות להפליא, בסגנון של השיתוף המשפחתי המסורתי הים תיכוני.  חלל המסעדה משתרע על פני שתי קומות, עם מרפסת חיצונית. העיצוב במקום הוא של המעצב הנודע טום דיקסון, שחנות הגלרייה שלו נמצאת ממש במפלס מתחת למסעדה ושווה ביקור בנפרד.

ביום שהגענו למסעדה שמחנו למצוא שם את השף אסף גרניט בכבודו ובעצמו, שהגיע לבשל במסעדה במיוחד באותו היום. הכל היה טעים מאוד, נעים מאוד, עם רמת שירות גבוהה ביותר. שווה ללכת עם חברים/משפחה ולחלוק כמה שיותר מנות. 

תחנת רכבת קרובה: King's Cross & Pancras (השתלבות של הקו הכחול, התכלת, השחור, הורוד, הצהוב, הבורדו והורוד המקווקו)

קישור למיתחם: Coal Drops Yard

קישור למסעדה: Coal Office

Borough Market

borough market
Borough Market

בורו מרקט הוא אחד השווקים המוכרים ביותר בעיר, רווי בהיסטוריה אבל עדכני ורלוונטי ביותר. מורשת של 1000 שנות היסטוריה מלוות את המקום. לפני כמה עשורים שימש המקום כשוק סיטונאי המשרת את הירקנים בדרום לונדון. כיום השוק מנוהל על ידי נאמנות צדקה לטובת הקהילה ומשמש מקור מרכזי לייצור מזון, שרשראות אספקה וחיבורים חברתיים עם התיירים הרבים שמגיעים למקום. חוץ מדוכני שוק תמצאו מגוון עצום של דוכני אוכל רחוב המייצגים כמעט כל מדינה על הגלובוס. אנחנו בחרנו בפיש אנד צ'יפס, קבב תורכי, המבורגר עם טוויסט ומרק ראמן יפני.

ממש מעבר לכביש, מול הכניסה לשוק תמצאו את המקום המתוק הזה (תרתי משמע) – Doughnut Time. רשת חנויות קטנות ומתוקות המציעות מבחר עצום של סופגניות בשלל טעמים, מילויים וציפויים. תפרגנו לכם קינוח עגול קטן ומתוק במיוחד.

תחנת רכבת קרובה: London Bridge (על הקו השחור או האפור)

קישור לשוק: Borough Market

קישור לחנות הסופגניות: Doughnut Time 55 Borough High Street

Camden Market

קמדן מרקט לונדון
Camden Market

קמדן מרקט הוא השוק הגדול והמגוון ביותר בלונדון. הוא פתוח שבעה ימים בשבוע והוא אולי השוק הפופולרי התיירותי ביותר בלונדון. מבוך של חנויות אופנה, אמנות ועיצוב, מלא בחיי לילה תוססים עם דוכני אוכל והופעות חיות במועדונים, מוזיקה אלטרנטיבית בפאבים המסורתיים. הוא מכיל בעצם שישה אזורי שוק נפרדים כשהגדולים ביניהם הם  שוק קמדן לוק (Camden Lock) ושוק האורוות. שוק קמדן לוק הקרוי על שם הסכר של קמדן, היווה מקום מסחר לאורך התעלה החל משנת 1974. השוק הזמני הפך לקבוע במבנים מסביב. השוק היה למלאכות יד, בגדים משומשים ובהמשך הפך לשוק פשפשים. שוק האורוות, הגדול מבין השווקים, שימש בעבר את האורוות של חברת הרכבות ושל בית החולים הסמוך. דוכני השוק מוקמו בתאי הסוסים שהוסבו לחנויות. תוכלו למצוא במקום בעיקר רהיטים, חפצים לבית ובגדים משומשים. שם תמצאו מגוון גדול של בגדים בסגנון הגותי. 

תחנת רכבת קרובה: Camden Town (על הקו השחור Northern)

קישור לשוק: Camden Market

שכונת Notting Hill ושוק Portobello 

notting hill London
הבתים הצבעוניים בנוטינג היל

השכונה המפורסמת בלונדון, בה מתרחשת עלילת הסרט הקרוי על שמה "נוטינג היל" (עם ג'וליה רוברטס ויו גרנט). השכונה ידועה בזכות בתי השורות שלה, הצבועים כל אחד בצבע אחר, עם דלתות בשלל צבעי הקשת. מקום פוטוגני מאד המשמש תפאורה מושלמת לכל אוהבי הצבעים ושמחת החיים שבאה איתם. 

בשכונה תוכלו למצוא את שוק פורטבלו, הממוקם ברחוב המרכזי Portobello Road. השוק החל לפעול במקום עוד במאה ה- 19 כשוק מזון. החל משנות ה- 60 של המאה הקודמת החלו לפעול בשוק סוחרי עתיקות. רחוב פורטבלו עובר כמעט לכל אורכה של נוטינג היל, מצפון לדרום. יום הפעילות העיקרי של השוק הוא שבת, אז תוכלו למצוא במקום עגלות רבות של עתיקות לצד דוכני פירות, ירקות ופרחים. בשאר ימות השבוע המקום פחות עמוס וחנויות העתיקות הקבועות לאורך רחוב השוק יהיו פתוחות. 

פורטבלו מרקט לונדון
Portobello Road

המלצות למגוון בתי קפה ומסעדות באזור נוטינג היל

כמעט בכולן היינו צריכים לחכות בתור, כנראה בגלל עומס של יום ראשון שמשי במיוחד. באחת הצלחנו למצוא מקום ואת השאר אני מצרפת לכם כדי שתנסו את מזלכם. כולן מומלצות על ידי מקומיות יודעות דבר.

Jusu Brothers

קבוצת אנשים שהקימה את המקום מתוך צורך בחגיגת התרבות היפנית יחד עם אחוות החיים. במסעדה תמצאו מגוון טעמים אסייתים, מרכיבים טבעיים של החלל ואדריכלות מינימליסטית. כל אלו מהווים ביטוי לאורח חיים המורכב על ידי אלמנטים של תזונה, עיצוב והתחדשות הנשמה. ירוק שם וטעים מאד!

suju brothers

קישור למסעדה: Jusu Brothers

Eggslut 

Granger and Co  

Farm Girl  

Ole and Steen 

טיפים והמלצות למי שמגיע לחופשה בלונדון

שלושה וחצי ימים משגעים עם הספק מרשים של ביקור במקומות מיוחדים בלונדון – חדשים וגם בכאלו מוכרים ואהובים. שילוב מנצח של איחוד משפחתי עם חופשה אורבנית בעיר תוססת. אספתי לכם כמה טיפים למי שמגיע לחופשה בלונדון:

  • אל תנסו להספיק ולראות את הכל בביקור אחד (אלא אם הוא ארוך במיוחד).
  • בידקו את מזג האוויר ותכננו פעילויות בחוץ/בפנים בהתאם.
  • הזמינו מקומות מראש להצגות, מוזיאונים ומסעדות שוות שסימנתם מראש.
  • אם אתם מסתדרים עם מפת האוטובוסים נסו לפעמים לתפוס אוטובוס במקום רכבת. זו דרך נהדרת לראות את העיר.
  • כשאתם מגיעים לשדה התעופה קנו בדלפק או במכונות כרטיס אויסטר. הכרטיס מתאים לשימוש בתחבורה הציבורית. יש להטעין אותו בכל פעם קצת. חבל שישאר בו כסף בסיום הביקור. אין החזר כספי. 
  • נסו להשיג את מפת הרכבות בדוכני המודיעין או הדפיסו מראש את המפה בקישור הזה. סמנו לכם את התחנה הקרובה למלון כדי שיהיה קל להתמצא.  
  • השאירו משהו לביקור הבא כי אחרי הביקור הראשון רק נפתח התיאבון.

אני מאוד אוהבת חופשות אורבניות ומקווה שהפוסט הזה עשה לכם חשק ללונדון. מי שלא מכיר את ההמלצות שלי על חופשות אורבניות באתונה, בסלוניקי, בגלאזגו, בוינה, בזאגרב, באנטוורפן, בברטיסלבה, ברומא, בנאפולי, בפירנצה, בירושלים או בתל אביב – מוזמן ללחוץ על הקישור ולתכנן לו חופשה קסומה. 

השאירו לי תגובה וספרו על עוד מקומות שאהבתם בלונדון.

ויקטוריה ואלבט - אליס בארץ הפלאות

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם