לצאת לחופשה תמיד מלווה אצלי בתחושה עמוקה של התרגשות. לצאת ולגלות מקום חדש או לחזור למקום מוכר ואהוב שבחרתי להגיע אליו שוב. בכל מקום כזה אני מנסה להעצים ולהעמיק את חוויית החופש והגילוי בחיפוש אחרי מרחבים מעניינים. אם זה בחופשת טבע או אם זה בחופשה עירונית. החיפוש אחר מלונות מיוחדים, בשלב של לפני היציאה לחופשה אהוב עליי במיוחד. המלונות הטובים, המשקיעים באתרים יפים ובצילומים טובים, מצליחים בדרך כלל להעביר את אווירת המלון, את הקונספט, את השפה העיצובית שלו. מאחר ואני מעצבת פנים, מכורה לאסתטיקה וחשוב לי מאד לשהות במקומות מיוחדים, הבחירות שלי ב"מלונות בוטיק" היא הבחירה הטבעית, בעיקר בחופשות אורבניות. והפעם – המלצות על מלונות בוטיק באתונה!

אז מאיפה הגיעה המילה "בוטיק"?

המילה "בוטיק" מגיעה מצרפתית (Boutique). היא מציינת חנות קטנה, המציעה סחורה ייחודית. בדרך כלל הכוונה לחנויות מתחום האופנה, כאלו בעיצוב אישי ובכמות מוגבלת של פריטים. זה כמובן בשונה מרשתות שיווק גדולות ומבתי כלבו ענקיים. המושג הושאל לתחומים רבים כאשר מדובר בבחירות מדוייקות יותר, אישיות, לא על פי שבלונות מוכרות. המילה בוטיק הושאלה לתחום המלונאות ומאז שנות השמונים של המאה ה- 20 הופיעו מלונות הבוטיק הראשונים בערים הגדולות (כמו ניו-יורק ולונדון), מלונות קטנים ומשפחתיים שנתנו לאורחים חוויה אחרת. עכשיו כמובן קיימים בכל עיר וגם כאן – מלונות בוטיק באתונה. מאותה הסיבה בדיוק הוספנו את המילה בוטיק למסעות הנשים שלנו – "מסעות נשים יוניק בוטיק".

מלונות בוטיק באתונה - Monsieur Didot
מלון בוטיק באתונה – Monsieur Didot

מה מגדיר מלון כמלון בוטיק?

אין הגדרה רשמית למלון בוטיק אבל בהחלט ניתן להבדיל מלונות בוטיק מאחרים בייחוד שלהם. מלונות הבוטיק הם בדרך כלל קטנים יותר בגודל שלהם, ממוקמים במבנים ייחודיים, כאלה שעברו שימור או בעלי היסטוריה מעניינת או כאלו שנבנו במיוחד סביב נושא מסויים. מצופה שיהיה במלונות הבוטיק דגש על עיצוב פנים מיוחד ולכן מקובל שהחדרים במלון מעוצבים לעיתים באופן שונה זה מזה. במלון בוטיק מצפים ליחס אישי מבעלי או עובדי המלון ולמענה על צרכים מיוחדים של האורחים. מלונות הבוטיק נחשבים למלונות יוקרתיים יותר וכאלו ששמים במרכז את העיצוב הייחודי המשפיע על החווייה הייחודית של האורחים, כזו שאי אפשר למצוא במלון אחר. ולכן מלונות הבוטיק הם הבחירה האולטימטיבית שלי כמעט בכל יעד.

מלונות בוטיק באתונה

כשהגעתי לאתונה היה לי ברור שהבחירה ללינה תהיה במלון בוטיק. מלון קטן, עירוני, כזה עם ייחוד, שיגרום לי לחוות את העיר באופן שונה. כמובן שהעיצוב חשוב לי ולכן זה אחד המסננים העיקריים שלי בבחירת מלון. כמובן שהמיקום קובע, המלצות של אורחים קודמים והסיפור שעומד מאחורי. התארחתי בארבעה מלונות בוטיק באתונה, על כולם אני ממליצה, על כל אחד מהם בגלל סיבה אחרת. בקרוב ממש יוצאת שוב לאתונה ואעדכן כאן את שאר ההמלצות. אני אוהבת להתארח במקומות שונים, לפגוש עוד אנשים, שגרירים טובים של העיר, ולהכיר עוד צדדים של העיר לפי ההמלצות שלהם.

מלון מיסייה דידו (Monsieur Didot)

ארוחת בוקר מוגשת בחדר במלון Monsieur Didot
ארוחת בוקר מוגשת בחדר במלון Monsieur Didot

החדרים במלון

מלון בוטיק קטן ומקסים הנמצא במבנה ניאו-קלאסי יפיפה מתקופת הארכיטקטורה של תחילת המאה ה- 20. הבניין עבר שימור ושחזור עם התייחסות של כבוד לאופיו הייחודי ושמירה על אלמנטים ארכיטקטוניים ייחודיים כמו תקרות גבוהות עם קישוטים אלגנטיים וחומרים כמו עץ טבעי, שיש וחימר. יחד עם שמירה על האופי הארכיטקטוני, הבניין עבר התחדשות מודרנית והאלמנטים של עיצוב הפנים יוצרים מפגשים ייחודיים בכל אחד מחללי הבניין, המועשרים בשפע של נגיעות וטרנדים עכשוויים. אפשר למצוא אלמנטים דקורטיביים ופרטי ריהוט שעוצבו במיוחד עבור מסייה דידו כמו ארונות ספרים בחדרים, הדפסים וציורים מעניינים של אמנים מפורסמים וגם כאלו שבתחילת דרכם, מנורות קרמיקה בעבודת יד ופרטי אמנות שונים. אין שני חדרים זהים.

אז מי היה מסייה דידו?

משפחת דידו היתה משפחה צרפתית של דפסים, מוציאים לאור, שהשפיעו רבות על ההיסטוריה של הטיפוגרפיה. מייסד העסק המשפחתי היה פרנסואה דידו (1757-1689), שהתחיל את העסק כמדפיס ומוכר ספרים בפריז בשנת 1713. נכדו, פירמין, היה זה שעיצב את הגופן דידו, שהפך לגופן מפורסם ביותר המשמש להדפסת סדרות של מהדורות יוקרתיות וללוגואים של חברות מצליחות. ההשראה לשם של המלון ומקורותיו, העיצוב הקפדני והפרטים הקטנים, הם אלו שהופכים את חוויית הביקור במלון לבוטיקית. גם ארוחת הבוקר, המוגשת בחדרים לפי בחירה אישית, ממגוון גדול מאד של פריטים טריים ומרכיבים מקומיים הופכת את החווייה לאישית ומיוחדת.

איפה ממוקם: Sina 48, Athens, 10672, Greece מלון מסייה דידו, בעל 6 חדרים בלבד (שלושה זוגיים, שתי סוויטות ודירת גג), ממוקם במרכז העיר אתונה אולם לא במקום סואן. קרוב לבניין המרכזי של אוניברסיטת אתונה, כיכר סינטגמה (Syntagma) וכיכר אומוניה (Omonia).

קישור למלון: מלון מסייה דידו.

מלון בית ארגון (Ergon House)

אגורה מודרנית לצד מלון בוטיק

מלון בית ארגון הינו חווייה ייחודית ושונה בנוף המלונאות העכשווית. מלון שהוא חלק מתמצית הפילוסופיה של הבעלים לגבי החיים עצמם בשילוב עם אוכל. תערובת ייחודית של שמחת חיים ונסיון קולינרי יווני. בארגון יצרו הקבלה לערים שניבנו סביב מקומות השוק ולבית שמציב במרכזו את שולחן האוכל ויצרו אגורה מודרנית בלב ליבו של המתחם, סביבה נבנה מלון הבוטיק. האגורה הינה קונסטלציה של ירקנים, אטליז, דוכני דגים ומאפייה, לצד בר ומסעדה החוגגים את מיטב תרבות המטבח היוונית. אפשר למצוא במקום, אופים, קצבים, ירקנים ושפים העומדים לרשות הקונים ומייעצים ברכישת המוצרים הנכונים. המוטו הוא: כשמדובר באוכל – האותנטיות היא הכל!

המלון

החוויה הייחודית של המקום מציעה חדרים ללינה בעיצוב מיוחד, מינימליסטי עם חומרים טבעיים, בחמישה גדלים לבחירה – חדרים בגודל S, M, L, XL וחדרים משפחתיים. במרכז כל קומה נמצא חלל מרכזי משותף המשתנה מקומה לקומה ונותן פן נוסף להשלמת חוויית אורח החיים ההוליסטי. אפשר למצוא חלל עבודה עם מחשבים, חללי מטבח לבישול קבוצתי או סדנאות פרטיות, חלל המשמש כחדר כושר ומרפסת גג עם עצי זית ונופים משגעים של העיר. עיצוב החללים הוא שיתוף פעולה עם מעצבים ואמנים מקומיים מובילים כמחווה ליוון דרך החומרים הטבעיים הנצחיים ומלאכות היד המסורתיות לצד קווים עכשיים.

חלל הכניסה

הכניסה לבית ארגון מרשימה מאד. אטריום בגובה של 25 מטרים, מואר באור טבעי, אליו פונים חלק מחדרי המלון. בכניסה, מצד אחד קיר המשמש גינת תבלינים ענקית למטבח המקומי, כזו השתולה באופן אנכי וההגעה אליה היא עם סולם ומן הצד השני ציור קיר ענקי של האמן היווני המפורסם INO. 

איפה ממוקם: Mitropoleos 23, Athens, 10563, Greece ממוקם במרחק של כ- 500 מטרים מכיכר מונסטיראקי (Monastiraki Square), למרגלות האקרופוליס, בלב ההיסטורי של אתונה.

קישור למלון: מלון בית ארגון.

מלון בלנד (Blend hotel)

מלונות בוטיק באתונה - Blend Hotel
מלון בוטיק באתונה – Blend Hotel

מיקום מנצח

אחד מלונות הבוטיק החדשים באתונה ששם לו למוטו לחבר בין הנקודות השונות באתונה העכשווית. המיקום האידיאלי של המלון בלב אזור "המשולש המסחרי" (The Commercial Triangle) העירוני והתוסס של אתונה, במרחק הליכה מכיכר סינטגמה, מכיכר מונסטיראקי, משכונת הפלאקה ושכונת פסירי. בסמוך למסלול התיירותי של אזור הקניות, רחוב ארמו (Ermou Street) ולצד הכנסיות האייקוניות אגיה איריני (Agia Irini Church) וכריסוספילוטיסה (Virgin Chrisospileotissis), מאפשר המלון נקודת מוצא המקשרת אל נקודות שונות בעיר. הבניין, הוקם במקור באמצע המאה ה- 19, בעיצוב ארכיטקטוני פשוט שנשמר בעת שיפוץ הבניין, ויחד עם הפשטות, המינימליזם והפונקציונליות, השומרת על אותנטיות בעיצוב הפנים, מתקבל סגנון של פיוז'ן עיצובי, בסגנון של "כששטוקהולם פוגשת את סוהו".

החדרים במלון

במלון 24 חדרים וסוויטות מינימליסטיים, המעוצבים בסגנון עכשווי עם דגש על פרטי עיצוב אסתטיים המשדרים יוקרה. החדרים משקיפים כולם לרחובות הנעימים המקיפים את המלון והסוויטות מציעות נוף ייחודי של האקרופוליס והפרתנון. הכניסה למקום קטנה ומזמינה אך החיים החברתיים מתנהלים בעצם במסעדת המלון, מסעדת "Folk", המעוצבת בסגנון מודרני עם אפשרויות ישיבה מגוונות ואוכל טעים, המבוסס על תוצרת יוונית מקומית בלבד.

איפה ממוקם: Vissis 2, Athens, 10551, Greece . במרכז אזור "המשולש המסחרי" של העיר, בקרבה יוצאת דופן לאתרים תיירותיים רבים.

קישור למלון: מלון בלנד.

מלונות בוטיק באתונה - Blend Hotel
הלובי של מלון הבוטיק – Blend Hotel

מלון הרודיון (Herodion Hotel)

מלונות בוטיק באתונה - Herodion Hotel הנוף מהגג
הנוף מגג מלון הבוטיק – Herodion Hotel

מלון הרודיון שוכן במיקום המצויין למרגלות האקרופוליס. בעיצוב אלגנטי נצחי, מציג המלון אווירה חמה בלובי רחב הידיים שלו, המחולק לפינות ישיבה בחללים אינטימיים, כמו ישיבה בסלון הביתי. למרות שהמלון גדול יחסית ומציע 90 חדרים, כולם עם מרפסת קטנה, הוא נכנס לקטגוריה של מלונות הבוטיק בגלל הייחודיות שבמיקום שלו והנוף החלומי של האקרופוליס הנשקף מגג המלון שהוא בעצם גינת גג יפה עם מיטות שיזוף וג'קוזים לימות הקיץ החמים. המלון ממוקם בשכונה מקסימה, מלאה בסימטאות ורחובות ציוריים ומאפשר לגלות את הקסם האמיתי של העיר, ממש בסמוך לשכונת פלאקה הצבעונית, עמוסת הברים ובתי הקפה המיוחדים.

עיצוב המלון הוא בסגנון עכשווי המכבד את המורשת ההיסטורית העשירה של אתונה. החדשנות המתמדת העומדת בבחירות של בעלי המקום מביאה אותם להשקעה מתמדת במלון וממש בימים אלו הם מחדשים חלק מחדרי המלון. על גג המלון ממוקמת מסעדת Point A, המציעה טרסה עשוייה דק עץ עם נוף ישיר של האקרופוליס המשתקף על זכוכיות השולחנות. המסעדה, הפועלת בימים חמים, מגישה מאכלים מהמטבח הים תיכוני עם השפעות יווניות וקוקטיילים.

מוזיאון האקרופוליס
מוזיאון האקרופוליס הנשקף מגג מלון Herodion

איפה ממוקם: Rovertou Galli Street 4, Athens, 11742, Greece . ממוקם בסמוך למוזיאון האקרופוליס ובמרחק רבע שעה הליכה מכיכר סינטגמה. תחנת המטרו "אקרופוליס" נמצאת במרחק 200 מטרים מהמלון.

קישור למלון: מלון הרודיון.

להמשך רשימת מלונות הבוטיק המומלצים שלי באתונה כנסו לכאן –

מלונות מומלצים באתונה – המשך הרשימה השווה

עוד על אתונה

בבחירת מלון המעוצב על פי טעמכם או במיקום מנצח אפשר להעלות מראש את אחוז הבטחת ההנאה מהטיול שלכם. מקווה שתהנו מהבחירות שלי על מלונות בוטיק באתונה. מוזמנים לקרוא עוד על אתונה – חופשה אורבנית בבירה היוונית ועל קולינריה ים תיכונית משובחת באתונה עם מוסקה, סופלקי, אוזו וסיור קולינרי משגע. ממש עוד מעט יוצאת שוב לאתונה, לחופשה מדוייקת עם מלון בוטיק משגע, סיורים וחוויות עוצמתיות, ומזמינה איתי חברות. מי רוצה להצטרף?

גילוי נאות: הקישורים המופיעים בדף זה שייכים לתכנית שותפים. המשמעות היא שאם אתם מזמינים מלון דרך הקישור, זה מקנה לי עמלה קטנה שאינה משפיעה מבחינתכם על עלות המלון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, הזמנות למסעות בעולם או אולי לקבל השראה?

הרשמו ואני מבטיחה להיות בקשר

מייל ראשון אמור להגיע אליכם אחרי שתכניסו כאן את הפרטים שלכם. אם אתם לא רואים, אנא בדקו שלא הגיע לדואר ספאם